Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
eftersom jag kan få 25mbit (uvtc) på 1200 meter borde nästan 12/9 funka

25 mbit? Snackar vi ADSL2+ eller VDSL då?
Antar att det är adsl. Varför borde man då kunna få bra hastighet med en helt annan teknik på liknande avstånd?

"jag kan köra i 200 med min bil på motorvägen, då borde du ju kunna komma upp i samma hastighet med din enhjuling?"

Permalänk
Medlem

men vdsl är nya teknik..klart den har väl svagare signal på distanssträckor som kanske sträcker sig över 1500m.. efter som den både skickar och tar emot i ungefär samma hastighet.. (fullduplex)

och 24mbit kan man få om man bor iaf 2km ifrån stationen och eftersom stationen måste vara utbyggd till adsl2+ för att vdsl ska installeras så borde nog 1280 meter funka med.. tror bara dom satt spärren på 1200 ibörjan..precis som telia gjorde med 8mbit i början (1500meter eller va det var)

o ja..tekniskt sätt kan du nog komma upp i 200 med en enhjuling om den har samma framdrivningskraft som bilen

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

VDSL och ADSL2+ skiljer sig ganska mycket. VDSL blir lätt instabilt på långa sträckor. Det finns en anledning till att det inte byggs ut VDSL längre.

VDSL är inte speciellt nytt.

Permalänk
Medlem

Ja det där med spärren vet jag ganska väl om.
Jag bor 1210 meter från en VDSL utbyggd telestation men kan ej få det för han jag pratade med sa att han kunde inte eftersom dom hade en spärr..

Men 10 meter.. gaaah vad ledsen man blev då alltså.. Så nu sitter man på sitt 24/1..

Permalänk
Medlem

Krångla lite med jacken och grejer. Eller ring när det är kallt

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Hur kan man kolla hur långt ifrån telestation man är?
Ringa eller?

Permalänk
Citat:

keen..ja tror dom kan dra ut 80 meter till om man verkligen tjatar

det är nog dom som satt spärren..inte tekniken

eftersom jag kan få 25mbit (uvtc) på 1200 meter borde nästan 12/9 funka

Tyvärr stämmer inte detta. Har själv 1210 meter ifrån stationen och tro mig, jag har tjatat, lirkat, tjatat, talat med chefen på BBB och tjatat lite till och det är tvärkört! Har du 1201 meter kan du glömma att du kommer få 12/9. Tråkigt men sant.

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

dra ur alla telfoner, allt! och ring från grannens telefon och fråga.. är du desperat man du försöka korta av ledningarna så mkt som går också. sen ringer du å frågar.. kan funka.

Permalänk

Kanske vi skulle införa som norrmännen? SHDSL? De kan bla. få 3/3.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Kanske vi skulle införa som norrmännen? SHDSL? De kan bla. få 3/3.

Känns inte 24/3 bättre?

Permalänk
Medlem

Kommer bbb lansera 3 mbit upload så kommer det bli 20/3 inte 24/3 pga av någon begränsning eller vad det var. Och vad jag har hört så ligger det inte så långt fram i tiden.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Känns inte 24/3 bättre?

Problemet är att det är svårt att leverara det tillsammans med telefon idag. Men det är ju bättre. Men skulle lätt hellre ha 3/3 än tex 8/1.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Problemet är att det är svårt att leverara det tillsammans med telefon idag. Men det är ju bättre. Men skulle lätt hellre ha 3/3 än tex 8/1.

Nu har jag ingen koll på SHDSL, men är det så mycket enklare än ADSL2+?

Permalänk
Medlem

Finns företag som använder sig av SHDSL (tror jag). Vet inte om de gör det nu längre.

Jag har ett sånt modem som ligger o skräpar här någonstans.. står "Telia" på det. hehe. Det var inkopplat när jag köpte det på auktion, har en display där man kunde se att hastigheten var 2 mbit och lite annan info. Var inte intresserad av det modemet utan ett 56k-modem. Det var dock allt eller inget, så jag fick med det stora modemet för 150 spänn.

Edit: Nu är jag inte så säker på att det var SHDSL det är.. men jag har för mig det.