star wars galaxies eller wow?

Permalänk
Medlem

star wars galaxies eller wow?

tja,, jag är sen långt tillbaka ett star wars fan.. så ja tänkte skaffa swg, men har att wow är så mycket bättre och så, vilket ska ja köpa ?? va kostar det och spela spelen imånaden ?? finns de servrar som man kan spela på på spelen gratis??

Permalänk
Medlem

vet bara att jag ÄLSKADE star wars galaxies när jag spelade.. vilket var länge sen.. och de har lagt till en JÄÄÄVLA massa sen dess..

hoppas på att få testa wow snart också.. men som sagt.. star wars galexies blir du nog inte besviken på iaf..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Jag har testat båda, och tycker att WoW är så mycket bättre.
Är också ett SW fan sen många år, men det spelar ingen roll

WoW kosta mig en bit över 300:- för 3månaders abb...

Permalänk

WoW

Ett enkelt val.

Permalänk
Sötast

Wow, Enkelt.. Mina pengar på SWG var utslängda

Permalänk
Permalänk
Medlem

Wow är absolut roligare och trevligare. Inte lika avancerat men bättre på de flesta sätt.

Permalänk
Medlem

Galaxies.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

galaxies då man inte ledsnar lika fort samt det finns mera att göra i galaxie..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Sötast

jag ledsnade på Galaxies på en månad var jävlig skoj i början... man hade massor av saker att göra, lära sig tillverka saker.. lära sig döda saker.. lära sig mina.... efter 2-3veckor var allt det inlärt.... sen 4:e veckan så satte jag upp business (mina självstyrda mining maskiner stod å samla material) sen var det bara å göra ett macro sen stod ens avatar å GRINDA i 24 timmar ungefär.. sen sköt man 100 djur... klicka vänta, lagga klicka vänta lagga. klicka vänta lagga (det hade varit MYCKET bättre om det hade varit mycket snabbare respons, som t.ex wow.. inte att man klickar väntar en sekund sen kommer responsen)
Sen... så.. ja.. va skulle jag göra? sitta å vänta på seg respons eller låta min gubbe GRINDA vapen eller möbler dygnet runt? nä jag tog bort både min avatar och mig från lidandet

Permalänk
Medlem

SWG är en mycket bra spel.. kanske mer rätt för dig som gillar star wars.. men jag gillar personligen wow bättre.. är inget jätte star wars fan

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Jag orkar egentligen inte hålla på och disskutera fram och tillbaka vad som är bäst och inte. Jag har testat båda och jag kör nu swg sen nästan 1 år tillbaka. Saken är den att jag hatar alla typer av level system., därför var swg ett självklart val för där har man så ofantligt mycket att välja på. Du som är ett star wars fan med kommer att älska allt som man kan göra för det är mycket man kan se ifrån filmerna som faktiskt finns med

Wow communtityn är större det vet jag men swgs är mer gedigen. Alltid lika trevigt folk och alltid man har nästan alltid kul. Och vad det gäller grinding, ja såklart du måste göra det men vad händer i wow där måste du ju upp till 35+ för att vara "bra" i det såkallade "pvpt" som finns. Sen när man är level 60 jaha vad händer då? Lite quests och grejer man kan pilla med!

Vad du än väljer så blir du nog nöjd, annars är det ju bara att byta

//jarefjäll

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Wow det självklara valet

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera WoW.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat både SWG & Numera WoW. Det jag saknar mest i WoW är gruppandet och att SWG faktiskt funkar mer som mmorpg än vad wow gör, detta enligt mig. Jag är med i ett guild med samma folk som jag spela swg tillsammans med och jag gruppar till 90% aldig med mina guildpolare. Anledningen till detta är att man lär vara snudd på exakt lika hög lvl för att kunna vara gruppad o questa tillsammans. SWG däremot kunde man vara kanske olika nivå i och ändå göra i stort sett samma saker.

Ska man göra en bedöming så är wow mkt snyggare rent grafiskt än vad swg är, fortfarande enligt mig. Dock så gillar jag, än så länge, swg bättre än wow. Detta av den anledningen att de fanns som sagt mer att göra och man kunde flyta runt mellan planeter osv utan begräsningar. Detta är MKT svårare att göra i wow då man "måste" vara en viss lvl för att ens kunna springa omkring i ett område utan att bli dödad av första bästa mob.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk

swg suger...där händer ingenting efter 1-2 veckors spelande och det är samma skit hela tiden..tråkigt osv... WoW blir oxå tråkigt efter ett tag men det är fan så mkt roligare än swg..

Permalänk

Tycker Swg verkar kul. Stort med varierade miljöer och mkt olika saker att göra. Inte bara questa/grinda mobs. Men eftersom jag inte spelat det kan jag inte säga om jag tycker det är bättre än wow eller inte, men jag har en känsla av att Swg kan vara lite mer mångfacetterat än wow om man utrycker det så

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

jag spelade wow under betan och kollar lite lätt på när min kompis spelar det nu. måste säga att det är snyggt och 80% utan lagg även på hög grafikinställning med ett low/med-end system. dock så saknar jag massa saker i det som finns i swg. mestadels då gruppning och även det att har man skapat en avatar t.ex. troll mage, så måste man vara troll mage eller skapa en ny avatar. det finns ingen möjlighet att "dumpa" sin mage class och ta t.ex. warrior för att man känner för att banka saker i närstrid. detta + det att man i swg är mycket friare och även har möjlighet att bygga hela städer gör swg till total vinnare. även ifall det laggar rätt kraftigt på mitt system ^^;

Permalänk

Dessa städer var ju oändliga döda saker med upprepande fula byggnader.
Alla "points of interest" var inte ett dugg intressanta. Fanns inget att göra alls vid dom om jag skall vara ärligt.
Det tog två timmar för mig att ut å grinda lite, som för övrigt var förbannat tråkigt. Var ju fan tvungen att tigga buffs av dasare och 90 var AFK hela dagarna. Stå i jättelånga köer för doktorbuffar.
Uppdragen var de mest värdelösa någonsin; döda det boet, leverera det här dit och få extremt lite pengar.
Världarna var extremt döda och enformiga. På en planet där det fanns runt 10 städer var det bara den första man träffade folk i.

WoW är verkligen bättre på alla punkter...Har spelat båda spelen två månader nu.

Permalänk
Medlem

Star Wars Galaxies. Har spelat det i nästan 1 år och ett halvt nu, still going strong.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Har inte lirat Galaxies men WoW tröttnar man på efter ett par veckor. Förvänta dig inget djup i WoW, det är bara samma nötande för att få högre lvl hela tiden.

Permalänk

Rätt gammal post, men för den det bekommer.

För alla starwars-fans är SWG det givna valet.

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat galaxies men kan säga att WoW är världens bästa spel..

Tycker jag.. Mitt första Online lir så.. ja

Annars vinner Mega Man 2

Permalänk
Medlem

Lirat WoW i top guild på Burning Legion. Var kul tills man fick det gear man siktade på samt röjt Onyx+Ragnaros. SWG har så mycket mer att erbjuda i mina ögon. Man har sitt eget hus i guildens egna stad. Mycket större ytor att röra sig på, mer bredd helt enkelt. Jag har iaf lirat båda väldigt aktivt men gått tillbaka till SWG nu för att se vad det har att erbjuda efter dess massiva patchning.

Permalänk
Medlem

Galaxies av den enkla anledningen att det håller så sjuuukt mycket längre, speciellt med jump to lightspeed. Wow höll 2 månader för mig, galaxies håller än..1 1/2 år efter att jag började

Permalänk

Själv är jag extremt trött på detta wow:andet...
Alla snackar om det hela tiden. Här hemma t.ex. är det två stycken som spelar det konstant, är otäckt trött på allt tjatande om levlar och quests.
Visst, spelet har väl fina miljöer men ett väldigt tråkigt level system.

SWG där emot är bra mycket trevligare, olika typer av xp osv. Sen är ju jump to lightspeed en ganska trevlig expansion, även om jag inte tycker den var så bra som jag hade hoppats.

Spelar ingen av spelen nu, men jag spelade wow under betan och SWG spelar jag nån månad då och då.

Permalänk
Medlem

skulle nog rekomendera SWG. då jag spelade det i över ett år utan o tröttna. medans jag lirade WOW i 3 månader och sen hatade det.

SWG håller i längden, är bättre chatsystem (lättare o skaffa vänner, mer socialt). grymt bra tradingsystem. allt är spelarkontrollerat, ingen armor är den andra lik (från olika tillverkare)
vet dock inte hur det är med CU men tror fortfarande det klår WOW med hästlängder
dessutom handlar WoW mer om att bli level 60... men vad kommer efter det.. jo lite pvp o skit. SWG handlar mindre om att levla. du maxar fort som fan. och kan ängna dig åt det roliga istället
detta är vad jag tycker. där är givetvis olika för alla. smaken.

Allexz: Galaxies blir vad du gör det till

/MB

Permalänk

WOW om du gillar diablo

GALAXIES om du gillar Baldurs Gate serien

Thats it folks

Permalänk
Medlem

Galaxies, det givna valet. WOW iS tHä SuxXor..

Permalänk
Medlem

Nog för att WoW är ruttet, men SWG är värre. Finns bättre MMOGs där ute, tyvärr har de ett par år på nacken och kan vara svåra att ta sig in i. Men inget av de två du nämnde är några riktiga höjdare.

Visa signatur

Om vi inte gör bruk av nedskjutning på stället, kommer vi ingen vart. Det är bättre att utrota hundra oskyldiga än att låta en skyldig slippa undan. - Lenin (skulle gillat FRA & IPRED)