Permalänk

Avklippt sladd

Hej!

Har fått en 17" Dell svart CRT-skärm av far.
Enda problemet är att sladden är avklippt. Det var iofs därför jag fick den.

Så till problemet:
Är det att tänka på att löd dit en ny sladd (den är fast i skärmen) eller behövs det specialverktyg och kunskap uppöver öronen för att byta?

Permalänk
Medlem

Ta en gammal ström sladd och mecka ihop skiten, lär ju funka.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Vilken är det som är avklippt? VGA sladden eller Nätsladden? Är de nätsladden är de ju busenkelt att laga men det ska nog går bra om man lagar en VGA sladd också. Det som kan va jävligt är ju att den är skärmad

Permalänk

Är VGA sladden. Har några gammla så jag testa att löda dit en ny/gammal.
Oroar mig just för skärmningen

Permalänk
Medlem

Ahaaa, trodde det var nätsladden.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Är VGA sladden. Har några gammla så jag testa att löda dit en ny/gammal.
Oroar mig just för skärmningen

ja den ligger ju som folie runt sladden tror jag :/ Ajja men det är värt ett försök iallfall. Du har inte öppnat skärmen för att se hur sladden sitter fast i den?