Permalänk
Medlem

Vapochill problem

Godkväll på er här på SC!
Jo jag har ett "smärre" vapochill:lightspeed problem som någon kanske kan lösa åt mig.

När jag startar upp min Lightspeed så börjar den surra igång och man ser tempen stiger ner. vid runt -10 grader hör man hur det börjar surra ifrån andra håll (hårddiskar etc) . men skärmen tänds aldrig!

Jag körde förut utan vapochill och då funkade mitt system perfa! hade 0 problem med den och den var snabb och bra.

Mitt system:
AMD athlon64 3200+ (939)
1024 twinmos speed bh-5 (2x512)
1x Asus 6600gt (pci-e)
Asus sli delux
1x WD raptor 36gb

mycket tacksam för all hjälp jag kan få. jag har läst i manualer,guider,recensioner och försökt med massor av annat... men blir samma sak varje gång. hoppas någon här har lösningen på mitt problem! tack för mig

*Over and out*

Permalänk
Medlem

samma problem som jag hade när jag körde prometeia första gången... dagen efter så gick prometiean gång o hårddiskar med så fick jag reda på att kondens på moderkort o processorn den var sten död och endå lyste moderkortets lampor.. så se till för guds skull att isolera bra !!!!!! gjorde inte jag då tydligen

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ush, får hoppas att det inte är det.. får ta en snabbtitt imorgon.. men jag tycker ändå att jag har varit ganska noga med att smeta på med pastan och på med alla vadderingar etc...

Permalänk

haft liknande problem.
Ibland bildas det kondens vid själva cpu, om man låter datorn stå ngn dag så kan denna försvinna och datorn startar.

Dessa problem fick jag när datorn varit igång flrea dygn i sträck och sedan varit avslagen ngr timmar.

Allt gick igång utan skärm och moderkortet visade ngt fel meddelande.

Permalänk
Medlem

det är mycket viktigt att ha fett i själva socket hålet där cpu kommer över !!! jag kör med luberex fett och den köpte jag på oc.se

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Det bästa är att läsa borta på Vapochill's eget forum eller extreeme's forum. Hoppas det löser sig för dig i allafall.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Om det är en Winchester kan den ha problem med minusgrader.

Visa signatur

3200+ Winchester (CBBHD 0447SPAW) / Mach II R507 | DFI NF4 Ultra | 2*256 Twinmos BH-5 | X600XT | 2.2TB i garderoben
285*10 28s

Permalänk
Medlem

Ja lider inte många Winchesters av "subzero" bugen, dvs de fungerar inte i minusgrader?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen