World of Warcraft-tråden!

Permalänk

Hur tränar jag som warrior upp olika stances, använder man talentpoints eller lär man sig det av en tränare..:confused:

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Hur tränar jag som warrior upp olika stances, använder man talentpoints eller lär man sig det av en tränare..:confused:

Level 10: Defensive
Level 30: Berserker
Warriorquest för båda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
En dum fråga..

Börjar närma mig så att jag kan köra maraduron.. Och funderar på att plocka på mig quest dit.. såg på thottbot att den bara listade 4-5 quest?? finns det inte mer quests att hämta för maraduron??

6st enligt Allakhazam (för alliance d.v.s). Är också nyfiken om det stämmer, har tänkt att göra den i helgen.

http://wow.allakhazam.com/db/qlookup.html?zone=83

Visa signatur

.

Permalänk

Vi började jobba på onyxia igår på Shattering hands. Hade en hel del problem med servern så det blev ganska sent innan vi börjande dock.

första försöket med 30 pers så fick vi henne till 74%, andra försöket med 32 pers till 50%. Tredje försöket var mindre lyckat då några mages tog aggro från tanken o vi hamnade på 75% med 34 pers...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Tryck på STUCK.. sen auto-Stuck so teleporteras du till ditt INN

----------------------------------------------------------------

Vad ska en rogue satsa på?
+Agility
+Strenght
+Stamina

?

menar då.. är

+23 agility bättre än

+15 Strenght
+15 Agility

Så man kan säga

of Monkey
vs
Of agility

Blir så jävla glad när man köper en pryl och den är så man vill att den ska se ut :D:D (Fick precis ut shoulders på posten)
http://img54.echo.cx/img54/389/2311dm.jpg

of Monkey och of Agilitysaker försvinner lite senare när du får set-items
jag själv satsar på critgear+stamina, se http://wow.allakhazam.com/profile.html?91228

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk

Har ni problem eller kan ni lira nu ?

Visa signatur

/Amd Athlon 1100, Geforce 2 64mb Ti, 1024mb ddr pc2100, 200 gb hd

Permalänk

Hörde att en Rogue ökar 1% crit chans för varje 29 agility han har.

så har man 290 agility ger det 10% crit chans för en Rogue.

Någon som hört liknande ?

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa igenom alla tusen posts som finns, antar att någon har haft detta problem förut men jag försöker i alla fall.

Jag kan alltså inte rolla på saker som är BoP. Händer ingenting när jag trycker ok på frågan "Looting this item will bind it to you"

Jag använder för övrigt Gypsy och några andra små addons.

Finns det nåra kända add-ons som man vet tillsammans orsakar detta problemet eller kan det vara vilket somhellst?

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk
Medlem

Vart kan en rookie shaman få tag i totems? Är det någon quest? någon monster som droppar? har letat, men ingen npc som verkar sälja. iaf inte i Thunder bluff

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Couraga
Har inte orkat läsa igenom alla tusen posts som finns, antar att någon har haft detta problem förut men jag försöker i alla fall.

Jag kan alltså inte rolla på saker som är BoP. Händer ingenting när jag trycker ok på frågan "Looting this item will bind it to you"

Jag använder för övrigt Gypsy och några andra små addons.

Finns det nåra kända add-ons som man vet tillsammans orsakar detta problemet eller kan det vara vilket somhellst?

Jag hade samma problem, när jag använde cosmos.
Vet inte vilken addon det kan ha varit som krånglade, men någon som finns med i cosmos paketet iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Hörde att en Rogue ökar 1% crit chans för varje 29 agility han har.

så har man 290 agility ger det 10% crit chans för en Rogue.

Någon som hört liknande ?

Stämmer utmärkt.

Står i officiella WoW-forumet:
Increases the chance of a critical hit with melee and ranged attacks. The amount of the increase is dependant on both class and level. For most level 60 character classes, approximately 20 points of AGI will increase your critical hit chance by approximately 1%. Rogues require 29 AGI for an additional 1% critical hit chance, and Hunters require 53 AGI for an additional 1% critical hit chance, but both of these classes also gain attack power from agility and the items available to them typically have much higher amounts of AGI.

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojo
Vart kan en rookie shaman få tag i totems? Är det någon quest? någon monster som droppar? har letat, men ingen npc som verkar sälja. iaf inte i Thunder bluff

Du erhåller totems genom quest's som du får hos trainers. En var 10:e level eller var det var.
Earth,Fire,water,air

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Igår när jag skulle logga in på hemsidan och spelet (under tiden servrarna var nere) så stod där att det var fel pass , blev lite skraj men hemsidan var nere och fanns inget jag kunde göra åt det.
Nu imorse så funka hemsidan och jag fick ett nytt lösenord , när jag loggade in var alla chars där som dom skulle , min eq va kvar o mina pengar.

Behöver jag vara orolig att jag var "hackad" eller var det Blizzards fel?

Edit : Om man deletar en char ? finns det en chans att man kan få tillbaka den igen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Weapons trainer i stormwind.

var finner jag stormwind?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
var finner jag stormwind?

Hmm, vad är du för ras??
Om du är nightelf har du ju en "liten" resa framför dig!
Men om du är på eastern så går det tunnelbana mellan IronForge - Stormwind.

Permalänk

satan i gatan, jag är nightelf :(.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Då är det bara att springa. Hoppa på en sån där flygande sak så du kommer till fastlandet, och sen håller du dig till vägarna. Borde inte ta mer än en timme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Står i officiella WoW-forumet:
Rogues require 29 AGI for an additional 1% critical hit chance, and Hunters require 53 AGI for an additional 1% critical hit chance, but both of these classes also gain attack power from agility and the items available to them typically have much higher amounts of AGI.

Sen tror jag att det var så att för spellcasters, t.ex. mages så krävs det +100 i Int för 1% extra critchans med magi. Dessutom ger crit med magi som standard 50% extra skada, medans melee gör 100% extra.

Är dock inte säker, rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Båten till menthil harbor.
Håll dig sen PÅ VÄGEN spring över hela kartan, sen kommer du till en tunnel, det är ett litet jobbigt parti, det är 20 elites gubbar där. sen får du springa igenom loch modan, det är ett 10-20 ställe. Sen får du springa igenom hela dun mourogh (stavning?) sen till slut så kommer du fram till IronForge, där finner du auction house och dyl. Därifrån går det tunnelbana till stormwind.

Det tar kanske uppåt en timme, och du kommer garanterat dö flera gånger på vägen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Sen tror jag att det var så att för spellcasters, t.ex. mages så krävs det +100 i Int för 1% extra critchans med magi. Dessutom ger crit med magi som standard 50% extra skada, medans melee gör 100% extra.

Är dock inte säker, rätta mig om jag har fel.

Nog har du rätt, men mages gör samtidigt mer skada per attack, och kan göra det på range.

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta från leatherworking/skinning till enchanting och något annat, vad ska jag ta med enchanting?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tailoring, helt klart

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Tailoring, helt klart

MM, men endel säger att jag ska behålla skinning och behålla leatherworking, men jag hatar att ha det så jag tänker byta, har snart tribal leatherworking. :\ men det är tråkigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Igår när jag skulle logga in på hemsidan och spelet (under tiden servrarna var nere) så stod där att det var fel pass , blev lite skraj men hemsidan var nere och fanns inget jag kunde göra åt det.
Nu imorse så funka hemsidan och jag fick ett nytt lösenord , när jag loggade in var alla chars där som dom skulle , min eq va kvar o mina pengar.

Behöver jag vara orolig att jag var "hackad" eller var det Blizzards fel?

Edit : Om man deletar en char ? finns det en chans att man kan få tillbaka den igen?

hade en polare som fick för sig att han skulle sluta spela warlock och rolla en mage istället. ´men hela tiden gick han tillbaka till sin warlock för att den var högre level och han tyckte det var roligare. så en dag blev han trött på det hela tog bort sin warlock så att han itne skulle kunna lira på den mer.. sen ångrade han sig och mailade blizzard och lyckades få tillbaka sin orginal char.. (var en level 51 han deletade och fick tillbaka)

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Funderar på att byta från leatherworking/skinning till enchanting och något annat, vad ska jag ta med enchanting?

Engineering funderar jag på att ta..

Hade först Mining/skinning bytte ut mining till Enchant, ska byta ut skinning mot Engineering. Sen har jag annan karaktär som kör support på mining till denna.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Hejsan alla "WoW-are"! Jag missade tyvärr betan när det begav sig och nu undrar jag om det är någon vänlig själ som köpt WoW nyligen och har en 10-dagars account till skänks? Min dator ligger precis på gränsen till minimum spec. så jag skulle villja testa om det är spelbart på min dator eller om man blir tvungen att vänta tills hösten, då jag tänkt att köpa en ny dator. Skulle vara evigt tacksam!

Micke aka Mcmxcix.

Permalänk
Medlem

Vart får horde sin First aid book ? den som ger 225..

Permalänk
Medlem

Att account sidan inte fungerar nu när man har köpt ett nytt gamecard... Vet ni något sätt att komma åt den?

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

En sak jag undrar, går det att sicka items mellan 2 karaktärer och i så fall hur?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
En sak jag undrar, går det att sicka items mellan 2 karaktärer och i så fall hur?

Om de är i samma realm så kan man väl maila de till den andra gubben...

Fråga: Vilka proffesions borde man ta som en mage? Herbalism/Alchemy lr Tailoring/enchant, eller någon annan kombination?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.