Permalänk
Medlem

snälla hjälp försöker isntallera

Hej grabbar jag har ju en ny dator som ni kanske vet men jag skulle installera om XP,hade redan XP men jag skulle formatera den igen genom XP cdn,ja men ni vet nog vad jag pratar om,jag stoppade i cdn direkt i starten jag väljde att formatera så när den har formaterat klart och har installerat dom dära filerna efter formateringen är det ju dags att starta om och sedan installera XP! men jag får upp detta meddelande
STOP: c000021a [Allvarligt systemfel}
Systemprocessen Session Manager Initialialization avslutades oväntat med statusen 0xc000026c (0x000000000x00000000).
Systemet har avslutats.

sen är det bara att starta om datorn och det häder samma sak!
har formaterat 4 gånger nu men med samma resultat!

Snälla hjälp mig nu grabbar,behöver värkligen hjälp!

Permalänk
Medlem

Detta forum är för "Modifikationer - Eget bygge - Chassin" Hur ditt problem kan vara något av detta kan jag inte förstå... Ställ din fråga på "Hela datorsystem" så kanske det funkar...

Visa signatur

Intel Core i7 6700K
MSI Z170-S02
GeForce GTX 1070 8GB, SLI
Corsair VENGEANCE DDR4 2133Mhz 32 GB
Samsung SSD EVO-serien, 3TB

Permalänk

fel forum och väldigt konstigt språk....

väljde är ju inget ord??
dära är heller inget ord??
värkligen? var har du värk?

Visa signatur

VVV (Vilja, Våld och Vaselin) fungerar till allt som har med datorer att göra

Permalänk
Medlem

men sluta leta efter stavfel och hjälp nu!

Permalänk
Medlem

ladda hem och kör memtest. Det är mitt tips. Eller bara prova med att flytta minnet/minnena till en annan slot.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
men sluta leta efter stavfel och hjälp nu!

Nej jag tror inte han letar efter stavfel, men det är skitjobbigt rent ut sagt, eftersom man inte fattar vad som står när man läser, och då får man stanna upp, så enligt mej ska man iaf vara nogrann om man nu vill ha hjälp !

Visa signatur

Amd 64 2800+ s.754 | 1280mb ram @ 333mHz | XFX 6600GT | Sunbeam plexiglas baby... bling bling :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SonOfAGun
Nej jag tror inte han letar efter stavfel, men det är skitjobbigt rent ut sagt, eftersom man inte fattar vad som står när man läser, och då får man stanna upp, så enligt mej ska man iaf vara nogrann om man nu vill ha hjälp !

Korrekt.

Varför kan inte folk stava längre?
Lär man sig inte det i grundskolan nuförtiden? Patrask.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

watteee: Hur fan ska han kunna ladda hem memtest när han inte kan installera XP?

":)" : Försök skaffa en ny XP-skiva alt. gå till butiken du köpte datorn ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
watteee: Hur fan ska han kunna ladda hem memtest när han inte kan installera XP?

":)" : Försök skaffa en ny XP-skiva alt. gå till butiken du köpte datorn ifrån.

Tja ,han kan väll ladda hem det ifrån samma dator som han skrev ifrån ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
watteee: Hur fan ska han kunna ladda hem memtest när han inte kan installera XP?

":)" : Försök skaffa en ny XP-skiva alt. gå till butiken du köpte datorn ifrån.

Han har väll andra datorer också kanske att ladda hem memtest på.
Sedan lägga det på en disket eller cd och köra det i måldatorn.

Permalänk
Medlem

nej men jag formaterade för femte gången nu och det fungerade konstigt nog! aja men tack för er som ville hjälpa till!

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading