FTP-program, ej WS_FTP, med HotDrop-liknande funktion?

Permalänk
Medlem

FTP-program, ej WS_FTP, med HotDrop-liknande funktion?

Jag har nåt konstigt problem där varken WS_FTP 8 eller WS_FTP 9 lyckas ansluta via sFTP/SSH till den webbserver jag använder.

Det funkar vare sig på min dator eller en annan här hemma, men det var inga problem att ansluta med WinSCP när jag testade.

Därför hade jag tänkt pröva nåt annat program än WS_FTP. Jag skulle ha svårt att klara mig utan någon motsvarighet till HotDrop-funktionen, som innebär att man kan släppa filer på en ikon för att automagiskt skicka dem till en viss katalog på en viss FTP.

Programtips?

Permalänk
Gäst

CuteFTP Pro är ett underbar program,men den kostar några stålar.

Permalänk
Medlem

Tack. Jag läser om programmet och det verkar ha trevliga funktioner, men jag ser ingen HotDrop-liknande. Det kanske är lätt att göra i form av ett eget script?

Jag vill alltså kunna dra-och-släppa filer på en ikon (i snabbstartfältet) så att den filen automatiskt läggs på säg sftp://example.com/public_html/dump.

EDIT:

En annan feature jag efterlyser är nån sorts bindning mellan lokal- och fjärrkatalog, så att när jag går till c:\sida2 byter servern automatiskt till /home/sida2/public_html, eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte windows inbyggda ftp-klient till det.

Lägg bara en genväg till ftp-servern i C:\Documents and Settings\Användarnamn\SendTo

Sen kan du högerklicka på en fil och välja skicka till så finns ftp-servern med där.

Permalänk
Medlem

Jag hade nått program förrut där man skrev in konto uppgifterna mm till ftp:n och sedan blev det en egen enhetsbokstav på datorn. är det nått sånt du letar efter? är ju bara att göra ett nytt home dir på ett konto som bara används av dig till det så hamnar du rätt. tror det var en ikon vid klockan oxå.

Permalänk
Medlem

Den funktionen finns ju i explorern

Permalänk
Medlem

windows commander borde fylla den funktionern du är ute efter

Visa signatur

"When dealing with the insane, the best method is to pretend to be sane."