World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Gött! lyckades skaffa min shadowcraft tunic och dal'rends offhand i UBRS igår. Bara shadowcraft cap, och bältet kvar så kan jag pvpa hela dagarna långa sen

Gah Tunicen är det enda jag har kvar, varit där typ 10ggr

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Förlora XP när man är level 60? Folk skulle bara griefas och förhindra folk att levla anyway... bara döda level 12 etc när man själv är 60 är ju tydligen skitskoj.

Man ska ju inte kunna gå ner i lvl, typ som D2 om du spelat det

Vad jag menar är att trots allt får man inget straff om man dör i pvp. Men på en sådan server skulle ett dishonor system vara nödvändigt, där spelare som gankar lowlvls får någon form av negativ effekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Tanaris är ett fin fint ställe, lvl43+ mobs där. Bra quests också. Lvlade från 43-46 på ca 5h ingame tid.

visst gjorde du.. level ~40 hur mycke xp är det nu? +100 k varjefall, det get oss (om du nästan var 44 när du börja och i praktiken dinga 43(instant)->44->45->46 så vi säger att du tog 250 k xp på 5 timmar det är 50 k /xp STABILT, allt jag kan säga är troligt. (eller så var du rested men det nämner du inte)

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale

Permalänk
Medlem

http://wow.allakhazam.com/db/guides.html?guide=362

Från 43 till 46 är det ungefär 328k xp. Ger alltså 65k/timme. Men som du säger, om man räknar med 1xp från 44 så dra av 100k.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
visst gjorde du.. level ~40 hur mycke xp är det nu? +100 k varjefall, det get oss (om du nästan var 44 när du börja och i praktiken dinga 43(instant)->44->45->46 så vi säger att du tog 250 k xp på 5 timmar det är 50 k /xp STABILT, allt jag kan säga är troligt. (eller så var du rested men det nämner du inte)

max rested är 1,5 lvl. Men det tar låååång tid, så att vara lvl 43 med 1,5 lvl rested är nästan otroligt. Att levla 3 lvls på den nivån tar något längre tid än 5 timmar ÄVEN om man hittat något ställe med liten downtime mellan mobsen. Och att göra quests ger inte tillräckligt mycket XP eftersom det är mycket downtime.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kolla vad jag hittade på Ravencrest igår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Nu har jag spelat med Honour ett par dagar. En sak som man kan fråga sig är varför Blizzard har lagt ner alla dessa timmar och pengar på alla roliga och spännande quests? Efter Honoursystemet kom så är det helt omöjligt att göra en quest överhuvud taget.

Läser man "storyn" om Worldcraft så är fraktionerna INTE i krig, det är "fred" men spänningen finns där. precis som det var innan Honour. Man kunde bli anfallen, men det var inte säkert. Ibland kunde man grinda tillsammans med horde, men han KUNDE anfalla när som helst så man kunde inte slappna av helt.

Nu är det garanterat så att man blir påhoppad. Speciellt om man slåss mot en mob vilket man ofta gör i quests.

jag gillade PvP som det var innan... risken fanns hela tiden men det var ingen garanti att andra sidan anföll, som det tyvärr är nu.

PvE tilltalar mig inte direkt...spänningen finns inte.

Blizzard har lyckats ändra sin egen story från "spänningar" mellan fraktionerna, till öppet krig och kaos. Dessutom har dom gjort alla quests och äventyr helt omöjliga att utföra.
En gissning är att dom kommer ändra detta innom en ganska snar framtid. Det är bara att läsa forumen från US och EU. Folk vill ha BÅDE quests/äventyr och PvP. Inte bara PvP som det är nu.

Som jag skrivit tidigare..jag tycker synd om de som köpte spelet den 15 April....dom kommer bara bli slaktade om och om och om igen....hur skall dom överhuvud ha en chans att få så hög level så att dom har en chans?

Det som är mest skrattretande är att det är lvl 55-60 horde i duskwood som dödar lvl 25-35 spelare varje dag, hela tiden. Jag menar... dom får ju inte ens honour kills för det. Men det är klart.. är man lvl 60 så har man ju inget att förlora på att ödsla tid på onödiga saker som inte ger något förutom att förstöra och jävlas med folk utan att behöva riskera något.

Håller med dig, men det verkar närmast förbjudet att tycka så när man spelar på PvP-server... Åtminstone om man frågar lvl??
Jag gillar PvP, men har lite emot ett totalt onödigt och framförallt orättvist slaktande som pågår numera.

Det kommer förmodligen att lugna sig så fort alla har fått en rank. Hoppas iaf det. Då kanske många återgår till sitt questande igen.

Om de skall införa "straff" för de som dödar gråa spelare måste de nog försöka hitta på en regel att man inte får det straffet om de blir attackerade. Annars skulle det bli helt sjukt mycket låglevlare som dödar ?? för att få honor och de inte dödar dem tillbaka eftersom de då får dishonor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag spelat med Honour ett par dagar. En sak som man kan fråga sig är varför Blizzard har lagt ner alla dessa timmar och pengar på alla roliga och spännande quests? Efter Honoursystemet kom så är det helt omöjligt att göra en quest överhuvud taget.

Läser man "storyn" om Worldcraft så är fraktionerna INTE i krig, det är "fred" men spänningen finns där. precis som det var innan Honour. Man kunde bli anfallen, men det var inte säkert. Ibland kunde man grinda tillsammans med horde, men han KUNDE anfalla när som helst så man kunde inte slappna av helt.

Nu är det garanterat så att man blir påhoppad. Speciellt om man slåss mot en mob vilket man ofta gör i quests.

jag gillade PvP som det var innan... risken fanns hela tiden men det var ingen garanti att andra sidan anföll, som det tyvärr är nu.

Blizzard har lyckats ändra sin egen story från "spänningar" mellan fraktionerna, till öppet krig och kaos. Dessutom har dom gjort alla quests och äventyr helt omöjliga att utföra.
En gissning är att dom kommer ändra detta innom en ganska snar framtid. Det är bara att läsa forumen från US och EU. Folk vill ha BÅDE quests/äventyr och PvP. Inte bara PvP som det är nu.

Som jag skrivit tidigare..jag tycker synd om de som köpte spelet den 15 April....dom kommer bara bli slaktade om och om och om igen....hur skall dom överhuvud ha en chans att få så hög level så att dom har en chans?

Det som är mest skrattretande är att det är lvl 55-60 horde i duskwood som dödar lvl 25-35 spelare varje dag, hela tiden. Jag menar... dom får ju inte ens honour kills för det. Men det är klart.. är man lvl 60 så har man ju inget att förlora på att ödsla tid på onödiga saker som inte ger något förutom att förstöra och jävlas med folk utan att behöva riskera något.

Det kommer säkert att lugna ner sig efter ett tag bara att bita ihop tsv.
Så fort folk som inte är lvl 60 fattar att det inte ger någonting att jaga honour points kommer tok gankandet att försvinna. Sen kommer ju battle grounds och då kommer alla vara där för att nöta honour points.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk
Kolla vad jag hittade på Ravencrest igår.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/azuregos.jpg

'

första försöket runt 19 antar jag?

vi ( NH + Evil Inc) fortsatte iaf runt 23 tiden och gjorde 3 bra försök. sista gången fick vi ner honom till 63% vilket vi måste betrakta som bra. Tidigare under dagen hade Public Enemies (som först tog onyxia på vår server ravencrest) och de tyckte att onyxia var lättare

edit: och för alla er som kommer flama "sopor vi tog på honom på "insert server name" för länge sen" får ta o testa igen nu efter senaste patchen. Ni som fått loot av honom hitills skall vara glada

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
'

första försöket runt 19 antar jag?

vi ( NH + Evil Inc) fortsatte iaf runt 23 tiden och gjorde 3 bra försök. sista gången fick vi ner honom till 63% vilket vi måste betrakta som bra. Tidigare under dagen hade Public Enemies (som först tog onyxia på vår server ravencrest) och de tyckte att onyxia var lättare

edit: och för alla er som kommer flama "sopor vi tog på honom på "insert server name" för länge sen" får ta o testa igen nu efter senaste patchen. Ni som fått loot av honom hitills skall vara glada

Vi tog honom på Burning Blade igår, JA han är svår, men det GÅR

Det tog nog nästan 40-50 minuter, allt handlar om att överleva tills dom första som dog åter igen kan ressurecta (så att mark of frost försvinner).

Vi var nog en av dom första efter patchen att döda Azuregos i varje fall, tog dock 5 försök.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

jo såg på forumet nu, grattis

vi försökte med olika tanks som växlade igenom. det borde ha funkagt ganska bra för vi kunde hålla ut mer än 15min med en warrior död. problemet var att azuregos aggroade priests efter vi teleporterat in, så till slut hadevi varken priests eller warriors kvar
men var först på sista försöket vi fick lite ordning på oss, så idag skall vi tusan få ner honom.

Permalänk
Medlem

Innan patchen var han inte speciellt svår, problemet var att hålla horde borta medans man döda han. Har dock inte sett hur han är efter patchen men han lär nog vara ganska tuff.

Permalänk
Medlem
Citat:

max rested är 1,5 lvl. Men det tar låååång tid, så att vara lvl 43 med 1,5 lvl rested är nästan otroligt. Att levla 3 lvls på den nivån tar något längre tid än 5 timmar ÄVEN om man hittat något ställe med liten downtime mellan mobsen. Och att göra quests ger inte tillräckligt mycket XP eftersom det är mycket downtime.

Det tar ju bara 1 vecka att komma upp i max rested. Jag har varit det flera gånger och jag är 47.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Vilka quests är det som man som warrior tränar upp defensive och berzerker stance? Har kollat på thottbot men inte lyckats lista ut vilka det är.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Vilka quests är det som man som warrior tränar upp defensive och berzerker stance? Har kollat på thottbot men inte lyckats lista ut vilka det är.

Warrior får defensive stance respektive berserker stance vid lvl10 och lvl30.
Gå in på Thottbot och tryck på warrior därefter på quests, de questerna med den leveln är dem

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Character Transfer blir möjligt?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

drog lvl 50 precis, känns bra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Inaktiv

Nån som kan hjälpa mig det e så att jag har starta en ny mage och nu kommit till en quest som jag ska ha 10 linnen och så ska jag ha 6st Charged rift Gem's men jag vet itne vart jag kan få tag i dom. SNÄLLA HJÄLP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker att de som köpte spelet 15 april kan skylla sig själva om de väljer de gamla överbefolkade pvp-servrarna. Om de istället hade valt de nya servrarna hade de inte blivit gankade, eller i alla fall lika lite som i början på de "gamla" servrarna.

KniFF heter du Kniff eller Kniffs ingame? Har sett Kniffs några gånger i närheten av Southshore, stor yxa och snabb mount har han.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Tycker att de som köpte spelet 15 april kan skylla sig själva om de väljer de gamla överbefolkade pvp-servrarna. Om de istället hade valt de nya servrarna hade de inte blivit gankade, eller i alla fall lika lite som i början på de "gamla" servrarna.

KniFF heter du Kniff eller Kniffs ingame? Har sett Kniffs några gånger i närheten av Southshore, stor yxa och snabb mount har han.

Jag heter kniffs så ja, det är nog mig du sett där

Angående honor-systemet är det nog den ENDA anledningen att folk faktiskt orkar PVP'a. Det finns ju ingen anledning alls att PK'a utan att man vinner på det, korrekt? Med honorsystemet får man rewards efter x antal poäng, vilket faktiskt gör det hela roligt. Att folk drabbas av systemet är en sideffekt som alla kommer gnälla på tills dom själv blir lvl60.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
drog lvl 50 precis, känns bra

Satan vad du lirar då
Kom ihåg när du starta den där jädra druiden.. då var jag la lvl 47-48.. nu är jag lvl.55

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Angående honor-systemet är det nog den ENDA anledningen att folk faktiskt orkar PVP'a. Det finns ju ingen anledning alls att PK'a utan att man vinner på det, korrekt?

Redan från början spelade ju de flesta på pvp servrar långt innan "honor" systemet infördes. Vilket innebär att de flesta redan från börja var intresserade av att pvp:a utan någon vinst förutom sin egen tillfredställelse.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
www.thottbot.com

komma men gav inte så bra svar men har fixat det nu endå

Permalänk
Medlem

HjälP!

Vad händer om man tar Cancel Subscription ?? Kan man skapa en ny gubbe senare då om man vill spela igen om kanske ett år? Ett helt nytt account alltså... eller måste jag köpa ett nytt WC??

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
HjälP!

Vad händer om man tar Cancel Subscription ?? Kan man skapa en ny gubbe senare då om man vill spela igen om kanske ett år? Ett helt nytt account alltså... eller måste jag köpa ett nytt WC??

Då kan återuppta din prenerumation när du vill, dina gubbar kommer finnas kvar.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Ja om jag slutar betala bara ja, fast jag vill ta cancel account... eller var det de du menade?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Nån som vet hur man summonar Araj efter patchen? Finns ju inga jäkla kristaller nånstans...

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem

Jo, dom är i watchtowersen. Där man skulle tända facklorna du vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Ja om jag slutar betala bara ja, fast jag vill ta cancel account... eller var det de du menade?

det är bara att börja betala igen sen så får du fortsätta köra. ska själv avsluta nån dag i veckan