Vilket spel har fångat dig mest?

Permalänk
Medlem

Civilization 1 fick mig att sumpa mina UNIVERSITETSSTUDIER och mitt förhållande med min dåvarande SAMBO. I och med att förhållandet sprack blev jag BOSTADSLÖS och fick krypa tillbaka till pappa för att ha tak över huvudet. Farligt spel helt klart. Har aldrig sedan dess fastnat så hårt för ett enskilt spel.

Permalänk

Elasto mania
Diablo 2
Civilization 3
The Saga of Ryzom

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Griever
Final Fantasy - Alla delar utom X-2 har jag tappat bort mig totalt i. Även Secret of Mana fastnade jag för en sommar

Instämmer! Favoriten än så länge är FF VII, men jag har inte spelat alla än. Ska strax börja på VI är det tänkt

Visa signatur

Från En meters släpp » 4cm i studs!
www.dopingkontroll.com

Permalänk
Medlem

Typ Counter-strike, Championship manager-serien,

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Bubble Bobble, varvade det minst 10 ggr med syrran
och vi va väldigt små då så vi hade svårt att komma till "värld" 5

Permalänk
Medlem

Everquest 2 på senare år Helt underbart spel.

På gamla dagar satt jag "nästan" alltid o lirade Twisted Metal 2 World Tour.
Diablo e en annan höjdare i Coop på Ps1.

Ja Diablo 2 la jag ner enormt mycket med tid, har en känsla att EQ2 kommer ta det rätt så enkelt:)!!!!!

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gcb

På gamla dagar satt jag "nästan" alltid o lirade Twisted Metal 2 World Tour.

var som en gud i det spelet jag(eller är väl än idag).
jag och spectre var/är en MYCKET bra kombination:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

World of Warcraft

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

När man var några år yngre så fanns det inge bättre än att sitta och spela Final Fanatsy hemma hos någon polare hela nätterna...spec 7:an oh 8:an.

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

need for speed underground 1 och 2 . är bilintresserad och det är det neda spelet jag har varvat sen super maria bros så det får blir dom !!!

Permalänk
Medlem

mangemani!!!!

Själv lirade man alltid som Mr Grimm eller hammerhead:), tills syrran ville köra DM Minion mot Mr Grimm:( Arghhh!

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk

Age Of Empires - The conquerors Expansion
Det är det bästa spel jag nånsin har spelat.

Visa signatur

S.Y

Permalänk

Deus Ex.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk

Ufo: Enemy Unknown

Visa signatur
Permalänk

Roller Coaster Tycoon

Det är synd att man inte orkar spela sådana spel länger

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Civilization till Amiga 500 glömde jag

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

har nog skrivit här förrut, men har glömt Black & White - det enda spel som jag kan minnas att jag har spelat i ett dygn i sträck

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Final Fantasy X

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gcb
mangemani!!!!

Själv lirade man alltid som Mr Grimm eller hammerhead:), tills syrran ville köra DM Minion mot Mr Grimm:( Arghhh!

haha:)
jo Mr.Grimm är känd för att inte kunna tåla så mycket,så jag kan tänka mej hur den matchen slutade:).

spectre däremot(kanske inte tål så mycket den heller)kan stå bakom en byggnad och skjuta iväg missiler rakt igenom väggarna,mycket effektivt mot stora klumpiga fordon som minion:).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asus A8N-VM CSM,Twinmos 2x512 DDR 3200 i Dual Channel, 250GB SATA, Club 3D X800PRO@X800XT (500,500)

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7, Final Fantasy 9, Final Fantasy 10, Final Fantasy 10-2, Roller Coaster Tycoon (2 och 3), Diablo 2 LOD, Elastomania, Sim City 2000, Doom 2, WarCraft 2, Starcraft, Toom Raider (första spelet, på mitt Sega Saturn)

m.m
Men Final Fantasy 7 är det spelet som har verkligen ätit sig in i hjärnan för att aldrig komma ur.

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

håller med.
ff7 är det spel som än idag toppar min lista när det gäller klassiska kullt spel,för det är just det det är,kullt,så stort har det blivigt.
grafiken må suga,men musiken,spelkänslan,storyn,karaktärerna är oslagbara.
får än idag hat känslor mot sephirot när man tänker tillbaks då han stack svärdet genom aeris.

men just nu har ett annat spel fångat en rätt så rejält,hearts of iron 2.
tyckte spelet sög och var tråkigt när jag spelade det dom första gångerna,men när man nu har lärt sej spelet(alla menyer man ska hålla reda på)så avvancerade detta spel från skitspel upp till ett av mina favorit spel.
TESTA det ni som gillar strategi och som vill ta över HELA världen,ge inte upp när ni för första gången testar det,för när ni väl har lärt er alla funktioner och kan hantera alla menyer,så kommer detta spel(om ni nu älskar strategi)bli ett utav era favoriter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Quake II

Visa signatur

[ AMD FX-55 ] [ PC X850XT PE ] [ 2x 512 pc3200 Apacer ] [ A8N SLI nForce4 ] [ 120gb + 200gb ] [ Aspire x-navigator 500w ]

Permalänk

Chronicles Of Riddick - The Escape From Butcher Bay
det är nog det bästa spelet som jag nånsin spelat, den känslan och grafiken och allt sånt är helt underbart

Permalänk
Medlem

spel som jag kommer ihåg svagt när jag var mindre va Doom1-2 och Quake1-2///// Q1-2 grymt men Doom1-2 bahh sweet grandaddy of all fps games hehe

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Jag köpte Deus ex igår och började spela det igen igår. Det fångade mig direkt, så fort jag startar Deus ex så sugs jag in i spelvärlden mer än i något annat spel.

Ojojoj vad bra spelet är...jag kommer ihåg första gången jag spelade det. Religiös känsla.

Permalänk

Säkert CS när det var värt, för kanske 3-4 år sen.
Det lilla jag spelar idag är UT2004, så det blir väl det isf.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

TES III: Morrowind, med alla expantioner, +500timmar hehe

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Vampire The Masquerade - Bloodlines, kunde verkligen inte sluta spela spelet. Spelade från morgon till morgon.

Morrowind fick mig till att sitta vid datorn många timmar om dagen

Permalänk

Grim Fandango, D2 och Baldurs gate serien stal många timmar av mitt liv

WoW sköter den biten nu för tiden

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪