Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Tror inte det skulle funka med fler moderatorer. Vi fixade ju fler för något halvår sedan, det enda som hände var att kidsen gnällde när trådarna låstes och att Najk på något sätt blivit moderatorn alla klagar på. Så jag vet inte.

Problemet med Najk är att hans låsningar återspeglade hans åsikter i vissa ämnen. Han har låst på tok för många trådar endast för att åsikterna som presenterades inte speglade vad han tyckte var acceptabelt.

Psi kritiseras inte hälften så ofta, och låser vällan sällan trådar med de anledningar som Najk gör. Det gör honom även till en bättre moderator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
ja, vad fint det vore med en värld med bara elit-människor som du... att alla undermänniskor förintas... undrar var jag har hört det förut...

sieg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Nej dom störde mig inte på det viset men jag tycker inte att man ska bli medlem på ett dator forum bara för att det har ett ÖÄ forum.

Du blev medlem på ett "dator forum" när du blev medlem i swec.? jasså jasså

Permalänk
Hedersmedlem

Vi beaktar alla seriösa förslag. Men nåt elitistiskt forum är vi inte ute efter.

För övrigt får ni gärna maila förslagen till castor@sweclockers.com eller till mig, garlandgreene@sweclockers.com men vi får drösvis med mail, och har varken tid eller ork att svara alla. Men vi läser dem iaf

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Garland Greene

Hur går det här med Provmedlem och Medlem till? Hur länge tar det tills man blir Medlem från Provmedlem?

För det finns folk i forumet som varit medlemar längre än mig och ändå så har de Provmedlem statusen...

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

All heder åt Edin och grabbarna för att de äntligen skrotade ÖÄ. Som jag har tjatat..
Nu kanske Sweclockers blir ett datorforum igen.

*Firar med en Pizza och et par bärs*

Permalänk

Ja det där lär ju göra underverk för reklamintäkterna..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Vi beaktar alla seriösa förslag. Men nåt elitistiskt forum är vi inte ute efter.

För övrigt får ni gärna maila förslagen till castor@sweclockers.com eller till mig, garlandgreene@sweclockers.com men vi får drösvis med mail, och har varken tid eller ork att svara alla. Men vi läser dem iaf

Använd betalsystemet ni redan har till annonserna och ta en 10spänns kostnad för access till ÖÄ. Tror knappast småglinen har lust att offra en tia för att kunna spamma om sina könshår.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Vart ska ja nu diskutera Nightwish?!

Yes, äntligen något positivt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Garland Greene

Hur går det här med Provmedlem och Medlem till? Hur länge tar det tills man blir Medlem från Provmedlem?

För det finns folk i forumet som varit medlemar längre än mig och ändå så har de Provmedlem statusen...

provmedlemmar är tidigare avstängda medlemmar, dvs ingenting som man i nuläget kan bli av med. Men kanske.. observera KANSKE.. beroende på hur ni sköter er. Att alla får en ny chans om och isåfall när vi öppnar ett nytt ÖÄ.. Men innan ni jublar så betänk att vi inte planerar något sådant just för tillfället.

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Använd betalsystemet ni redan har till annonserna och ta en 10spänns kostnad för access till ÖÄ. Tror knappast småglinen har lust att offra en tia för att kunna spamma om sina könshår.

Ungefär som lunarstorm pro.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väl bara att införa "2dagars registreringen" och sen skicka ut folk som inte kan uppföra sig, dvs. inte om man ger någon en liten pik utan något grövre. Jag tror inte att man kommer kunna komma undan trådar som "Vilken färg ska jag ha på min balklänning" men so what? dom som ville svara får väl göra det och dom som inte vill behöver inte bry sig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
All heder åt Edin och grabbarna för att de äntligen skrotade ÖÄ. Som jag har tjatat..
Nu kanske Sweclockers blir ett datorforum igen.

*Firar med en Pizza och et par bärs*

Om det inte passar dig så är det väl bara att inte gå in där?

Jag tycker för övrigt Najk var bra, den senaste tiden är det nästintill bara han som synts till, flertalet av de övriga moderatorerna verkar ha gått på semester.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Allt handlar ju bara om att övriga ämnen tagit för mycket plats på deras servrar och att detta forum är till för diskutioner och hjälptrådar kring IT. Visst är det tråkigt att övrigt är borta men med stor säkerhet kommer det tillbaka. Tråkigt att underkategorierna försvann men shit happens!

Ni som vill ha tillbaka Övrigt får väl skapa ett eget forum och skriva inlägget här, ett tips bara: Fixa en server med jävligt mycke plats då hälften av alla inlägg kommer vara spamm som det alltid är när det kommer till övriga ämnen i diverse forum.

// Morb

Permalänk
Avstängd

Betalsystem för Powerusers = extra areor att få tillgång till. Det hade tilltalat mig iallafall.

Då ska de givetvis handla om symboliska summor. Men det blir en del ändå till ägarna till detta forum.

Permalänk
Hedersmedlem

Om ni inte ser något av mig här på forumen så är det för att ÖÄ är borta.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

Det kanske var bäst så, men alldeles för plötsligt. Jag hade velat spara några texter från ÖÄ..

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Citat:

Bra ide! Och om man blir avstängd är man bannad i en eller två månader och sedan för betala samma summa, eller kanske 20kr för att få komma in igen.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Nej, det kommer inte att bli frågan om att få betala för en ÖÄ del. Det säger edin bestämt nej till, och det kan jag hålla med om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Swecahead, och Swecstorm nästa? Det får nog bli betydligt dyrare än så om man ska sålla ut ungarna är jag rädd.

Poängen kvarstår, om ÖÄ med underforum försvinner så försvinner en stor del av medlemmarna - det är inte många som loggar in varje dag för att endast kolla de datorrelaterade forumen. Jag blir kvar, men jag kommer definitivt inte logga in varje dag, eller ens varje vecka.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Tycker också en avgift vore en bra idé. Någon hundralapp för ett halvår t.ex. Des om verkligen vill skulle säkert betala, samtidigt som folk skulle bli försiktigare för att slippa anmärkningar.

Dessutom skulle jag gärna se undeforumen öppnade igen, med så hög moderering som krävs. Att få fram moderatorer för underforumen borde nog inte vara så svårt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid_Angel
Allt handlar ju bara om att övriga ämnen tagit för mycket plats på deras servrar och att detta forum är till för diskutioner och hjälptrådar kring IT. Visst är det tråkigt att övrigt är borta men med stor säkerhet kommer det tillbaka. Tråkigt att underkategorierna försvann men shit happens!

Ni som vill ha tillbaka Övrigt får väl skapa ett eget forum och skriva inlägget här, ett tips bara: Fixa en server med jävligt mycke plats då hälften av alla inlägg kommer vara spamm som det alltid är när det kommer till övriga ämnen i diverse forum.

// Morb

Jag tror inte att folk bryr sig i vilken forumsdel dom spammar, jag tror att spammadet kommer fortsätta men i någon annan forumsdel nu, det är väl det som är bra med "ÖÄ", då när man behöver hjälp i en anann forumsdel så slipper man behöva bläddra igenom trådar som inte borde vara där

Permalänk
Medlem

Garland Greene, ditt förslag lät toppen, men det kan bli ännu bättre om man som "nyregistrerad" står som provmedlem i en till två månader.
Som "nyregistrerad provmedlem" kan man läsa ÖÄ men ej skriva och sedan efter sin provtid är slutförd även skriva i öä.

Bara ett förslag.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Problemet med Najk är att hans låsningar återspeglade hans åsikter i vissa ämnen. Han har låst på tok för många trådar endast för att åsikterna som presenterades inte speglade vad han tyckte var acceptabelt.

Psi kritiseras inte hälften så ofta, och låser vällan sällan trådar med de anledningar som Najk gör. Det gör honom även till en bättre moderator.

Måhända. Jag har nog läst för få låsningar för att uttala mig om enskilda moderatorer, men ok. Men grejen är att fler moderatorer inte löser det underliggande problemet, att det postas mycket skräp.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni kan få ha den här tråden, men vi vill inte se en massa "hata swec"/ "swec suger" eller liknande. då blir det radering och avstägning

Med andra ord vill du att de ska ljuga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tHOORd
Du blev medlem på ett "dator forum" när du blev medlem i swec.? jasså jasså

Vad är swec för dig då? --->Sweclockers<---

Permalänk

Vore tråkigt också om gamla trådar försvinner. Var alltid trevligt med ett litet arkiv.

Men en liten betalning vore kanske inte så dumt. Det vore väl enda stället jag skulle kunna tänka mig att betala lite för att vara på. Problemet är om alldelens för få kan tänka sig det för då tappar man ju vitsen med det.

Visa signatur

"This is an easy one, you're FIRED!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macrint
Swecahead, och Swecstorm nästa? Det får nog bli betydligt dyrare än så om man ska sålla ut ungarna är jag rädd.

Poängen kvarstår, om ÖÄ med underforum försvinner så försvinner en stor del av medlemmarna - det är inte många som loggar in varje dag för att endast kolla de datorrelaterade forumen. Jag blir kvar, men jag kommer definitivt inte logga in varje dag, eller ens varje vecka.

Jag kommer också stanna, men inte vara här varje dag. Jag kom hit för att få lära mig mer om datorn och få hjälp med problem.
Sen så upptäckte jag det helfestliga ÖÄ och har suttit på Swec en liten stund varje dag sen dess.

Visa signatur

forum.leetfik.com

Permalänk
Citat:

Nej, det kommer inte att bli frågan om att få betala för en ÖÄ del. Det säger edin bestämt nej till, och det kan jag hålla med om.

Får man fråga varför?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk

nej betalning är inte ett bra förslag. Man måste väl kunna ha tillgång till alla delar även om man inte har så mycket pengar. Jag vet att det bara handlar om symboliska summor, men som någon just sa, vi vill inte ha Swecstorm PRO...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4