Övriga ämnen, igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Jag röstar på åldersgräns på 17-18 år. Tordes vara de som är mest intressanta för sponsorerna ändå.

Yup

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk

men... men... men... men...
Ja tog ju bara en tupplur?
Sen var dom borta!
Okej ÖÄ att den försvann...
Förstår ja eftersom de var så mycke skit i den!
Har säkert själv skrivit massa dynga där!
Men att ta bort dom tema styrda tycker ja bara var lite för kinkigt!
Vart ska ja nu diskutera Nightwish?!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Riktigt synd, tomheten efter ÖÄ är stor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Vi har inte påstått att ÖÄ aldrig kommer att återkomma, men om det blir en ny sån del kommer det att vara med betydligt bättre restriktioner än tidigare

det kan jag gå med på, bara det kommer tillbaka. Trist om alla ska straffas för att några inte kan diskutera normalt.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Åldersgräns 17 eller 18 verkar ju bra, men vem fan ska kolla åldern, har de tillräkligt med resurser att kolla det???

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur många är det från 2001 som fortfarande hänger här?

Få se.. Det blir du, jag, Sim, ilja och några moderatorer. Det hade fanimig blivit intressanta diskussioner...

nåväl, några till finns det allt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gho5t

ta tillbaka den fort är ni snälla

Den som lever får se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS

Vad hände med underämnena?! Är verkligen allting borta nu!? VEM TRYCKTE PÅ KNAPPEN!?

Vettiga trådar har sparats undan i syfte att återinföras i samband med ett eventuellt återinförande av en ny Övrigt del.

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av detlef
Annars skulle man kanske kunna införa något i stil med att man måste anmäla sig för att vara på ÖÄ. En nyregistrerad medlem kan således inte skriva/läsa direkt i ÖÄ utan måste skicka en förfrågan varvid en moderator godkänner den efter övervägande av längd på medlemsskap, antal anmärkningar eller liknande.

Tycker jag låter som en bra idé, men det kanske innebär lite extrajobb med alla förfrågningar såhär i början.

Jo, med 65000 användare och individuell utvärdering så blir det lite jobb som sagt.

Citat:

Jag röstar på åldersgräns på 17-18 år. Tordes vara de som är mest intressanta för sponsorerna ändå.

Tyvärr helt omöjligt att kontrollera. Det enda systemet som är något sånär rimligt är att begränsa mha registreringsdatum. Sedan kanske vissa kan "ansöka".

Problemet är ju att moderatorerna ser detta som enbart ett datorforum, medan den övervägande majoriteten av användarna ser det som mycket mer än så.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vi har inte påstått att ÖÄ aldrig kommer att återkomma, men om det blir en ny sån del kommer det att vara med betydligt bättre restriktioner än tidigare

Ni kan ha hur många restriktioner ni vill. Men så länge ni inte lyckas höja medelåldern så kommer fortfarande alla småglin spamma med sina felstavade inlägg om första pubishåret.

Permalänk
Medlem

Buuhu!! Kommer att sakna ÖÄ. Fanns så mycket skoj att läsa där Hoppas att ÖÄ kommer tillbaka iaf! R.I.P Övriga Ämnen

Visa signatur

Jag tittade in och inuti satt en inuit och tittade ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Åldersgräns 17 eller 18 verkar ju bra, men vem fan ska kolla åldern, har de tillräkligt med resurser att kolla det???

Att vara registrerad en månad utan anmärkningar (gärna med några skrivna inlägg också) verkar vara en vettig begränsning annars. Rikspuckona blir ju utsållade i vilket fall, och spammers orkar knappast planera så långt in i framtiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ni kan ha hur många restriktioner ni vill. Men så länge ni inte lyckas höja medelåldern så kommer fortfarande alla småglin spamma med sina felstavade inlägg om första pubishåret.

ett förslag är att enbart medlemmar kommer kunna posta och ens se ÖÄ om det återkommer. Dvs en varning= inget mer ÖÄ period..

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
men... men... men... men...
Ja tog ju bara en tupplur?
Sen var dom borta!
Okej ÖÄ att den försvann...
Förstår ja eftersom de var så mycke skit i den!
Har säkert själv skrivit massa dynga där!
Men att ta bort dom tema styrda tycker ja bara var lite för kinkigt!
Vart ska ja nu diskutera Nightwish?!

Du kommer tilll www.skitprat.com så kan vi diskutera hur mycket Nightwish du vill

Permalänk
Medlem

Det här är väl ändå ett rätt smart sett att just höja medelåldern? Alla tiders, nu kanske vi kan få tillbaka lite av kvaliteten som fanns tidigare.
Visst har man skrattat åtskilligt åt ett antal trådar i ÖÄ men SweC är ju i grunden inte ett chatt community.

Permalänk

Nu gäller det bara att få liv&helvete att hitta till denna tråden :(..

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Citat:

ett förslag är att enbart medlemmar kommer kunna posta och ens se ÖÄ om det återkommer. Dvs en varning= inget mer ÖÄ period..

men så var det väl förut också? att man var tvungen att vara inloggad... eller vad menar du?

och hur ska det gå för cynomys då?=)

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Ett system vore att anmärkningar löper ut efter en viss tid, men att folk med anmärkningar inte kunde posta i vissa delar av forumet. Då skulle det dessutom vara ett reellt straff att få en anmärkning.

EDIT: Lite sen där...

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macrint
Ett system vore att anmärkningar löper ut efter en viss tid, men att folk med anmärkningar inte kunde posta i vissa delar av forumet. Då skulle det dessutom vara ett reellt straff att få en anmärkning.

ja, det är ju lite hårt att om man får en anmärkning så får man aldrig mer posta i öä...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det tycker jag var ett bra förslag.

Sen borde ni dela upp ÖÄ i två delar: "Hyffsat intressanta trådar" och "Bilder på min lunch-trådar".

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag t.ex. som varit aktiv i hårdvaruforumen sen början av swec och lyckats få mig en varning sen kanske 2 år tillbaka som jag inte ens vet vad den gäller. Jag skulle alltså inte kunna komma åt underforumen då eller? Tycker jag verkar lite väl kinkigt.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
men så var det väl förut också? att man var tvungen att vara inloggad... eller vad menar du?

och hur ska det gå för cynomys då?=)

Ja hur ska det gå för mig? Jag stavar åtminstone aldrig fel.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas våra söta snälla rara moderatorer faktiskt läser våra inlägg och funderar över våra förslag! Återinföra med hårdare kontroller, tex att bara folk utan anmärkningar (fast då kanske att dom försvinner efter ett tag) ska kunna utnyttja ÖÄ.

Jag tycker vi hållt en riktigt seriös ton i denna tråd så jag hoppas vi också tas på allvar.

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macrint

EDIT: Lite sen där...

Det verkar ju som ett vettigt förslag. Men att man inte ska få posta i vissa delar bara för att man har en anmärkning, tycker jag är fel. Ist kan man ju göra så att man inte kan posta i den tråden man fått anmärkningen i. Anmärkningen borde få hänga i i ca 3 månader eller ngt. Dels att man bara får en chans, och att chansen för att man ska bli avstängd borde ökas. Sedan tycker jag att man ska hänga ut de som fått anmärkningar.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

nu när ni har tagit bort ÖÄ så kommer ju antagligen folk posta frågor som borde ha tillhört "övrig Ämnen" lite var som helst. Kommer väl bli mer jobb för er att ta bort trådar överallt istället för att ge ut bans och anmärkningar till folk som inte kan sköta sig, eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Fyndigt.

Men som du säkert vet så har nog de flesta (och kunnigaste) gamla rävarna någon gång blivit osams med en eller en annan moderator och åkt på en varning. Min förtjänade jag själv genom att kritisera den dåvarande urusla modereringen i "Förslag och idéer om forumet".

Problemet ligger i att fylle-inlägg, frågor om första punghåret, bilder på gammal köttfärssås, felstavade och ogenomtänkta inlägg sällan ger varningar.

Ett ytterligare problem är väl den låga medelåldern hos nyregistrerade. Och dessa saknar ju allt som oftast varningar.

--

Men ditt förslag är suveränt om ni nu är ute efter att få tillbaka gamla ÖÄ, fast utan de människor som faktiskt orkar tänka efter och stava rätt i sina inlägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belseb
Jag hoppas våra söta snälla rara moderatorer faktiskt läser våra inlägg och funderar över våra förslag! Återinföra med hårdare kontroller, tex att bara folk utan anmärkningar (fast då kanske att dom försvinner efter ett tag) ska kunna utnyttja ÖÄ.

Jag tycker vi hållt en riktigt seriös ton i denna tråd så jag hoppas vi också tas på allvar.

Jag tycker inte att dom som redan har en anmärkning i nuläget aldrig skulle få posta i ÖÄ om den kom tillbaka.

Isf att allas anmärkningar raderades och om man sedan fick en enda så får man aldrig posta mer.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det verkar vara en bra idé att alla som fått en varning blir utestängda från ÖÄ. Kan dock inte komma på någonting bättre själv för tillfället.

Permalänk
Medlem

Bara jag som saknar känslan av att vakna upp till en tråd baserad på en länk ifrån aftonbladet? När ÖÄ är borta finns det ingen anledning att stanna för oss som kom för hårdvaran, men stannade för alla trevliga användare. Sweclockers kommer sluta som en cirkulation för 15-åriga "moddare", som drar när moddandet inte tilltalar längre. Och är man enbart ute efter moddning så finns det långt bättre forum.

Jag drar till flashback, hejs! Tack för de senaste 3 åren..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Jag tycker inte att dom som redan har en anmärkning i nuläget aldrig skulle få posta i ÖÄ om den kom tillbaka.

Isf att allas anmärkningar raderades och om man sedan fick en enda så får man aldrig posta mer.

Det är skapligt hårt det. Något bättre system än det måste kunna gå att hitta på.