Half-Life 2 goes Hollywood!

Permalänk
Medlem

Half-Life 2 goes Hollywood!

Jag har tänkt på en grej, om HL2 skulle bli film, vilka skulle då spela rollerna som huvudpersonerna i spelet.

Jag har kollat runt lite på andra forum och på google och hittade lite skådespelare som var läskigt lika huvudpersonerna i HL2.

Sean Connery som Dr. Breen

Bill Cobbs som Eli Vance

Michelle Forbes som Dr. Judith Mossman (Tack för namnet )

Jamil Mullen som Alyx

Christopher Walken som G-Man

Det är dom jag hittat som är riktigt läskigt lika, men hittar inga bra som Dr. Kleiner, Gordon Freeman och Barney. Nån annan som vet några skådespelare, kändisar eller liknande som är riktigt lika huvudpersonerna i spelet?

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Avstängd

haha, det var ju riktigt likt!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Den okända tjejen heter Michelle Forbes, och hon är rösten till Dr. Judith Mossman i HL2, så det var inte så dålig gissning

http://www.imdb.com/name/nm0000405/

Permalänk
Medlem

Bill Cobs bilden var läskigast...

fyfan va likt

Permalänk
Medlem

Hehe lika är dom iaf.. har hon du jämfört med Alyx också gjort rösten ? samma sak undrar jag ang han du jämfört med Eli. Verkar som om de är skpade efter deras utseende.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag vet inte med Alyx men han som är lik Eli är inte spelrösten. Tror inte Jamil Mullen är rösten heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Hehe lika är dom iaf.. har hon du jämfört med Alyx också gjort rösten ? samma sak undrar jag ang han du jämfört med Eli. Verkar som om de är skpade efter deras utseende.

Tänkte samma sak, då dom var så lika

Permalänk
Medlem

Där var han riktigt lik Gordon. Men här har han ännu bättre brillor:

Det var fan med lite läskigt!

Men Barney och Dr. Kleiner då?

Visa signatur

Permalänk

Alyx och Eli var ju sjukt lika sina respektive look-alikes!

Permalänk
Medlem

Hehe, vad perfekt det vore med Christopher Walken som G-Man! Kunde inte bli bättre. Depp funkar som Gordon, men jag vet inte om det är så 100-procentigt som resten av figurerna... :/

Visa signatur

Höjden av lathet är;
Brenna: orkar inte laga mat....dricker mig mätt på vatten
Som säger det på fullaste allvar...

Permalänk
Medlem

HL2 som film skulle suga stort, just p.g.a. huvudpersonen. Hur skulle ni tycka om att se på en långfilm med en 100% stum huvudperson?
Nä, den skulle bli ganska tråkig, eller hur?

De där look-a-likes:en var grymt lika dock

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

Re: Half-Life 2 goes Hollywood!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FF|Toxic
Jamil Mullen som Alyx

Inte konstigt att det var likt, eftersom Alyx är en 3D-modell av Jamil Mullen...

G-man var klockren förresten

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara ärlig, så tror jag att varje person i hl2 faktiskt är modellerad efter någon i valves crüe. ska kika vidare lite....

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Men vem ska spela Strider?

Nje men alla dom där uppe är ju sjukt lika, mest G-man och Christopher Walken. Vem vet det kanske blir en film nu när det är så känt.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Sjukt bra jämförelse
Bill Cobbs som Eli Vance och Michelle Forbes som Dr. Judith Mossman är helt klart bäst.

Permalänk
Medlem

Ska man ha någon som G-Man ska det vara Dr Wakeman som spelar i Taken serien mot slutet av serien... Det ÄR likt... Jag pallar inte leta reda på någon bild, och det kvittar mig blankt ifall ni inte håller med eller inte...

Puss

Permalänk
Medlem

Fina jämförelser

Kommer dock att tänka på detta citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doug Lombardi
We've met with folks in Hollywood to discuss the idea of an HL movie. But around the time we hear, "And then Gordon falls in love..." we usually head back to Seattle screaming.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Ska man ha någon som G-Man ska det vara Dr Wakeman som spelar i Taken serien mot slutet av serien... Det ÄR likt... Jag pallar inte leta reda på någon bild, och det kvittar mig blankt ifall ni inte håller med eller inte...

Puss

Menar du Matt Frewer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FF|Toxic
Där var han riktigt lik Gordon. Men här har han ännu bättre brillor:

http://img63.echo.cx/img63/2429/johnnydepp3ug.jpghttp://pds.egloos.com/pds/1/200412/29/95/b0044995_1311878.jpg

Det var fan med lite läskigt!

Men Barney och Dr. Kleiner då?

Charlie Sheen i filmen "Arrival" är ruskigt lik Gordon också , kollain

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legogris
HL2 som film skulle suga stort, just p.g.a. huvudpersonen. Hur skulle ni tycka om att se på en långfilm med en 100% stum huvudperson?
Nä, den skulle bli ganska tråkig, eller hur?

Arnold Schwarchenegger filmer funkar ju....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Om jag ska vara ärlig, så tror jag att varje person i hl2 faktiskt är modellerad efter någon i valves crüe. ska kika vidare lite....

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

Barney lär ju i så fall spelas av Robert Downey Jr.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Hal Robbins är väl lite väl stor för att spela Dr.Kleiner.

(hittade ingen bättre bild)

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Halle Berry för Alex

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

Hehe snygg research FF|Toxic

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

fast ska man göra en film om HL vore det bättre med 1an. Mycket trevligare med monster än de där fula combine eller vad de nu heter.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

http://erik.er.funpic.org/swec/hl2.htm

Min host stödjer inte hotlänkning.

Permalänk

Grymt, du har verkligen lyckats pricka in likheterna.. bra jobbat!

Bara att skicka till Sierra eller nåt filmbolag

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Men samtidigt var detta bara en rolig grej, jag tror nog att en film skulle förstöra allt om man inte gjorde det RIKTIGT bra och trovärdigt. Ni vet ju hur Hollywood kan fucka upp.

Visa signatur