World of Warcraft-tråden!

Permalänk

Fan det är så jävla fuskigt, Taurens får de fetaste shoulderpadsen nånsin och ser hur grymma ut som helst. Medans jag som Undead får nöja mig med två äggkoppar på axlarna, har flera gånger sett gubbar som ser helt vilda ut och tänkt. "Oj han måste vara mycket över mig i lvl" men sen har det visat sig att han varit lägre än jag..:(

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Det är nästintill ospelbart...lagget är...ja, det laggar mkt så att säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Fan det är så jävla fuskigt, Taurens får de fetaste shoulderpadsen nånsin och ser hur grymma ut som helst. Medans jag som Undead får nöja mig med två äggkoppar på axlarna, har flera gånger sett gubbar som ser helt vilda ut och tänkt. "Oj han måste vara mycket över mig i lvl" men sen har det visat sig att han varit lägre än jag..:(

haha, samma här. av någon anledning så såfort jag ser en tauren så börjar jag springa för att dom är mycket större än mig ^^ (dwarf) Undead därimot går jag alltid på fasten dom är 10 lvlar högre.

Permalänk
Medlem

Mmmm vart lvl 39 igår med min Undead Priest alt, ser fram emot att få Shadowform och mount idag

Mindre skoj sak, jag gjorde Armory delen i SM med en 39 Mage och en 38 Shaman, inga större problem att slå oss fram till Herod men vi wipade vid 1%, illa. Blir att ta ut revange på han idag!

Kul sak igen, tidgare under gårdagen när jag var lvl 38 satt jag vid Meeting Stone utanför SM och väntade på några polare för en Doan runda kom en lvl 38 ne rogue och spammade /chicken mot mig. Gjorde naturligtvis det enda rätta, slog på shield och sen /pvp, han stealthade och så fort han svingade mot mig (pve server) satte jag pain och devouring plague på han och gjorde fear, han sprang den kyckling han var och jag sköt en mind blast på honom. Fear släpper och han gör vanish men eftersom jag har 2 st dots på han tog det inte mer än 1 sekund innan han poppade fram igen och med en mind flay avslutade jag honom.

Haha det kändes fint, han slog inte ens ut min Shield

Permalänk
Medlem

shaman är mäkta skojj i pvp. jag red genom battlegrounds, en rogue cheap shottar mig, jag unmountar, slänger in en frost shock, lägger ut en magma totem och en earthgrab, slänger en fire shock fär att han inte ska kunna använda vanish, när han är vid ungefär 18% blir han healad av en druid, men jag bankar på, jag ser druiden starta en healing jag earth shockar honom, får in windfury och flurry och avslutar roguen ganska fort, druiden börjar slåss lite men jag får ett grovt övertag så han flyr

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
38 nu med min shaman, det blir bara roligare o roligare ju högre man kommer med shaman inte som rogue där de blir tvärtom

Tycker tvärt om, du kan döda fler med en rogue.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Vart får man tag på testservern? Alltså klienten osv Jag vill också testa på. Funderar på att starta upp antingen en priest eller en mage som alt gubbe så då kan man ju prova dom 2 och se vilken av dom man ska köra med.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Vart får man tag på testservern? Alltså klienten osv Jag vill också testa på. Funderar på att starta upp antingen en priest eller en mage som alt gubbe så då kan man ju prova dom 2 och se vilken av dom man ska köra med.

Gå in på huvudsidan så finns det instruktioner till hur du gör osv

Permalänk
Medlem

Jag har ett par frågor angående expert swordsmith questen. Jag skall locka fram "the black guard" i Stratholme och har gjort det 2 ggr nu MEN han droppade ingen trinket. Fick reda på att det berodde på att jag var i ett raidparty.
!.Funkar denna questen med ett vanligt party (vilket det borde göra...solo är överkurs i Stratholme)?
2. om jag är med i ett raidparty och väljer "leave group" precis innan jag lockar fram honom, åker jag ut ur instancen då? Eller är jag kvar så jag kan joina igen efter han dött? Om jag är kvar kan jag ju få hjälp att döda honom iallafall.
3. är det svårt att klara detta med 5 man? Om vi struntar i bossarna.
4. Den scrollen man öppnar på marken för att locka fram honom, är det plans för corruption?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vibe118
Tycker tvärt om, du kan döda fler med en rogue.

rogue blir bara sämmre om sämmre ju mer lvlarna går och tråkigare och tråkigare

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

Nja rogue är roligt även vid höglvl, det tråkiga är snarare att det finnns så många rogues :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag har ett par frågor angående expert swordsmith questen. Jag skall locka fram "the black guard" i Stratholme och har gjort det 2 ggr nu MEN han droppade ingen trinket. Fick reda på att det berodde på att jag var i ett raidparty.
!.Funkar denna questen med ett vanligt party (vilket det borde göra...solo är överkurs i Stratholme)?
2. om jag är med i ett raidparty och väljer "leave group" precis innan jag lockar fram honom, åker jag ut ur instancen då? Eller är jag kvar så jag kan joina igen efter han dött? Om jag är kvar kan jag ju få hjälp att döda honom iallafall.
4. Den scrollen man öppnar på marken för att locka fram honom, är det plans för corruption?

Han droppar plans för corruption, kanske.
Du måste köra med 5-man numera, går inte att hoppa ur raidparty etc, plansen på marken är bara för att summona honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Just precis har en lvl 60rogue har iofs inte svårt att hitta grupp men de e så boring

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Över 4000 i kö nu till testservern

Kom in tidigare idag, spelade på en Night Elf warrior med Arcanite reaper. Var inte så svårt att pvp:a med den, med crit på MS slog jag nästan lika hårt som jag gör med min eviscerate. Att vissa kallar rogues för "click-and-win" förstår jag inte.

Permalänk
Medlem

Ne just det folk inte har fattat. Warriors med bra gear, t.ex Arcanite Reaper emot en cloth caster är mera click and win än en Rogue någonsin blir.

Du behöver inte stuns när du slår bort 3/4 av casters HP på ett crit slag.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Ne just det folk inte har fattat. Warriors med bra gear, t.ex Arcanite Reaper emot en cloth caster är mera click and win än en Rogue någonsin blir.

Du behöver inte stuns när du slår bort 3/4 av casters HP på ett crit slag.

No fucking shit att en Warrior som inte har stuns och vanish/stealth ska vara bättre med den bästa gear man kan ha i jämnförelse med en Rogue? Warriors är en tråkig gimpklass utan bra gear dock.
En bra caster (mage då, warlocks äter man up som UD-warrior med deathwish+WotF) kan hålla avståndet dock.

Permalänk
Medlem

Jippi, 4534st före mig i kön.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Kommer testservern alltid att vara uppe, eller bara inför kommande patchar? Har nämligen länge velat ha en höglvl präst, men aldrig orkat starta. Och om servern nu kommer alltid att vara uppe kan man lika gärna skippa att starta en och köra en lvl 60 där från början.

Visa signatur

"The wolf attacked Little Red hood, not knowing that Little Red Hood had laser eye beams, great combat skills and a powerful uppercut!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Han droppar plans för corruption, kanske.
Du måste köra med 5-man numera, går inte att hoppa ur raidparty etc, plansen på marken är bara för att summona honom.

Ouff.... det blir inte lätt att dra ihop 4 för att göra denna questen enbart för min skull. 5 man mot alla dessa mobsen.... det kommer ju hänga på håret hela tiden.
Vad är bästa uppsättningen? 1 priest, 1 mage, 1 paladin (jag) 1 warrior och en rogue?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Nån som snabbt kan förklara vad BG innebär, orka gå in på hemsidan

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Jag gissar Battle gear...fast jag igentligen inte har en aning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Battlegrounds, funkar som dungeons typ fast för feta PvP strider.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarBld
Kommer testservern alltid att vara uppe, eller bara inför kommande patchar? Har nämligen länge velat ha en höglvl präst, men aldrig orkat starta. Och om servern nu kommer alltid att vara uppe kan man lika gärna skippa att starta en och köra en lvl 60 där från början.

satsa inte på o köra test servern som main server. den kommer restartas, nollställas osv varje vecka och ev. plockas ner lite innan varje patch. Det kommer inte spela något seriöst folk där heller så e ju inge skoj o spela där pga detta. Du kan helt glömma att köra raids osv då ingen vill eller kommer att göra det. Guilds finns inga eftersom ingen seriös orkar ta tag i det...

med andra ord, starta på en riktig server

Permalänk

Var får man questen som gör att man kan banka elites i Hinterlands för att få malleten till Zul Farrak´s sista del?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Var får man questen som gör att man kan banka elites i Hinterlands för att få malleten till Zul Farrak´s sista del?

Ingen quest droppar från en av elitesen högst uppe på Altar of Zul.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Battlegrounds, funkar som dungeons typ fast för feta PvP strider.

Vad är det som skiljer från vanliga pvp strider?

äsch, fuck it.. jag går in å läser själv i stället

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

om jag fattat rätt så kommer man få testa 2 nya chars igen eller

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/rolla1.jpg

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/rolla2.jpg

humma

jag är drulle, kanske är lättare men jag har fått 7/8 delar på 3 dar kanske handlar om röta

Slår inte en Warlock i vårt guild. Han spelar Molten Core med en annan guild, blev summonad direkt till Magmador och de klarade den på första försöket, då droppar Felheart Bracers, och han rollar 100 och vinner. I ett tidigare run med vårt guild droppar Felheart Gloves av en Core Hound. Vissa har bara fördjävligt mycket tur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra

Du måste köra 5 personer för alla utom ett quest i Straholme.

Det är hyfsat svårt att klara det med 5-mannagrupp men har du en stabil char av varje klass är det inga problem. Vet inte riktigt vad Paladin är bra till i high-end-instanser men som Horde är Shamans ovärdeliga i 5-mannainstanser.

Stratholme är inte svårare än östra Dire Maul tycker jag iaf, med 5-manna.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Man får dessutom bonus honorpoints när man spelar i Battlegrounds.. Jag blev rankad sexa när jag spelade, och jag fick 400 extra poäng.. Är det samma som contributionpoints? Alltså, kan man nå maxrank genom att bara spela battlegrounds?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Man får dessutom bonus honorpoints när man spelar i Battlegrounds.. Jag blev rankad sexa när jag spelade, och jag fick 400 extra poäng.. Är det samma som contributionpoints? Alltså, kan man nå maxrank genom att bara spela battlegrounds?

jo du kan få max rank med det

Visa signatur