Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

USB 2.0 som krånglar...

Permalänk
Medlem

USB 2.0 som krånglar...

Jag har en PC med 4 st USB2 portar på Moderkortet ASROCK K7S8X. Dessa portar har fungerat bra till för nån vecka sedan. Jag var in i enhetshanteraren och "råkade" göra nåt med USB insällningarna för att få min CD-brännare att fungera via USB2. Den fungerar inte nu heller (PlexWriter 40/12/40U). Nu fungerar bara tre (?) av USB2:orna. I den fjärde, hade jag en kortläsare HAMA (för MS/MD/SD/CF etc) som fungerade tidigare. Nu vill den inte vara med; datorn hänger sig om jag pluggar in den när datorn är på. Om jag pluggar in den i en strömlös dator och startar datorn, kommer jag inte långt i bootningsprocessen. Jag har samma kabel som tidigare.

Konstigt är detta också: Om jag kopplar in USB2-kortläsaren i en 4-portars HUB för USB1.1 DÅ FUNGERAR KORTLÄSAREN, MEN LÅNGSAMT eftersom den går på USB1.1 fart...

Jaha, och vad gör jag nu då?? Nån som fattar? Uppdatera USB-drivrutin från Microsoft? Redan provat, men kan ju ha blivit fel, liksom...

Visa signatur

Tekniktörstig 60-åring Inte spelgalen men datagalen! Och jag lär mig fort! Är ny ägare av HTC Hero. Bra maskin tycker jag! Många roliga APPar!

Permalänk

Vad jag vet måste du ha SP2 för att kunna använda USB2.0:) Kan ha fel, men så har det vart för mig.

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Ne men SP1 på xp behövs för USB 2.0.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem

Jodå, jag har SP1. Det är så att USB2.0 har fungerat i ett år tills dess att jag var inne i Enhetshanteraren och dabbade mig litet...

Visa signatur

Tekniktörstig 60-åring Inte spelgalen men datagalen! Och jag lär mig fort! Är ny ägare av HTC Hero. Bra maskin tycker jag! Många roliga APPar!