Fungerande webcam i linux ute nu

Permalänk
Medlem

Fungerande webcam i linux ute nu

Enligt distrowatch.com så har BIG Linux i sin senaste version fungerande stöd för webcam genom aMSN. Flera på forumet har ju undrat över detta, och nu ska det alltså finnas. Vet inte hur bra det är dock. Någon som kör BIG Linux?

Hade aldrig hört talas om förut men det verkar rätt häftigt med 3d grejs i både gnome och KDE. Dock är ju grejen att det är på portugisiska lite av en nackdel

Nu borde väl flera program kunna få stöd för webcam om nu ett klarar av det? Då borde dom väl liksom ha lsöt vad det nu var som int fungerade.

Hoppas nu att detta inte har sagts förut

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Re: Fungerande webcam i linux ute nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Dock är ju grejen att det är på portugisiska lite av en nackdel

Lite?

Men det vore coolt om det kom ett bättre stöd för det.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Avstängd

Om det finns stöd är det väl bara att tanka källkoden och sno och lägga in i sitt eget system? Säkert några kluriga utvecklare som fixar inom en vecka om det finns stöd..

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Medlem

Jag har webcam stöd i amsn. Jag kör cvs versionen. Har inte testat det så mycket men det fungerar.

Visa signatur

"nu ska jag raka mig, innan folk tror jag kör linux"

Permalänk
Medlem

gaim-vv har haft det här ganska länge nu ju... Så exakt vad är nytt?
Svarar ni att stödet inte är tillräckligt bra där så svarar jag att jag gissar att det är ungefär samma stöd här.

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem

Gaim-vv har inte haft fungerande stöd för msn-webcams.