World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Av masterblacksmithen i BB

Nej det går inte lära sig det av han..:(

Kolla själv på kommentarerna på thottbot det är fler som inte hittar var man lär sig det.

http://www.thottbot.com/index.cgi?i=4629

Här är allt ja kan lära mig av han.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
HJÄLP
spelat på test servern men nu kan jag inte joina vanliga servern hur gör jag ?

Starta vanliga wow och inte wow som ligger i Wowtest.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Att klara Rattlegore med 4 paladins och en priest verkar ju helt omöjligt. Tur att han finns alldeles i början av instancen (jag tänker på paladin epic questen).

Nja, tror inte han skulle vara så svår.

4 Paladins mot en undead?
Han blir nukad för 4000 damage dom första 2 sekunderna.
Sen nukad för ytterliggare 2000 var 15 sekund.

Tror nog han är den lättare delen utav det hela!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Nja, tror inte han skulle vara så svår.

4 Paladins mot en undead?
Han blir nukad för 4000 damage dom första 2 sekunderna.
Sen nukad för ytterliggare 2000 var 15 sekund.

Tror nog han är den lättare delen utav det hela!

Ja honom ensam är nog inga problem alls. Jag tänkte nog mer på vägen till honom och hans söta kompis som är länkad till honom. Rattlegore + hans "livakt" är sega som sattan... även om dom är undeads.

Men att klara vägen till Rattlegore med 4 paladins och en priest blir en...utmaning.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Mitt hot om att rena den här Molten Core-gruppens kätteri uppskattades inte:

http://psionicist.online.fr/stevie2.jpg

HA

Jag känner igen citatet

Gogo Apoptygma!

WoWmässigt händer inte så mkt...

Letar tips för att grinda epicmount pengar med min rogue...

Visa signatur

Like Jesus said, it's a bug.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Nej det går inte lära sig det av han..:(

Kolla själv på kommentarerna på thottbot det är fler som inte hittar var man lär sig det.

http://www.thottbot.com/index.cgi?i=4629

Här är allt ja kan lära mig av han.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/nada.jpg

gå till nessingwaycampet och prata med tjejen som säljer yxor, tror att hon säljer plansen

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ja honom ensam är nog inga problem alls. Jag tänkte nog mer på vägen till honom och hans söta kompis som är länkad till honom. Rattlegore + hans "livakt" är sega som sattan... även om dom är undeads.

Men att klara vägen till Rattlegore med 4 paladins och en priest blir en...utmaning.

Prästen får ju använda shackle.
Paladin turn undead..

Men visst, det är nog inte det lättaste, men det ska det ju inte vara heller...

Dock så kan man ju göra det med en vanlig grupp, sen porta in dom andra med hjälp utav en warlock!
Voila så har du 4 paladins och en präst utan problem vid rattlegore!

Permalänk
Medlem

Till FROST I SWE:

First off you need to be level 40 to do this quest. I?m not sure what Blacksmithing skill you need but mine was 218 when I started it.

Skill & Training Preparation:
I suggest having a 225-230 blacksmithing skill for doing this quest. Having a skill of 230 will enable you to make all the required weapons for the quest. You will need to go too Booty Bay and train in Artisan Blacksmith from the Goblin smith there (cost 5gp). You have to train from him in order to raise your skill above 225. At a 230 skill you can learn how to make the Big Black Mace from him.

You can get Plans: Moonsteel Broadsword from
http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=2482
this is a limited supply item from the vendor. Not sure how often it?s restocked.

Massive Iron Axe plans can be found on Jaquilina Dramet <Superior axecrafter> in Strangletorn Vale. http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=2483
This is also a limited stock item.

Heavy Mithril Axe I believe can be trained from the Blacksmiths in Iron Forge. Not sure on price.

Big Black Mace can be learned from the Goblin Blacksmith in Booty Bay. You need a 230 skill to learn this. He is located in a shanty near the cave mouth by the entrance to Booty Bay. He?s up on the top level and getting to him takes a little figuring out. At least it did for me anyway. Cost 1gp and change to train. Edit: When you come in the cave entrance to Booty Bay there's a way to go to the left that takes you right to his forge. I didn't see this at first.

You will need all of the following components for making the required weapons.

8 Gold Bars
88 Iron Bars
56 Mithril Bars
16 strong flux
32 Coal (to make 32 Steel Bars)
48 Heavy Stone (for 16 Heavy Grinding Stones)
12 Lesser Moonstone
36 Heavy Leather
4 Thick Leather
16 Solid Stone (for 4 Solid Grinding Stones)
4 Citrine
8 Shadow Gem
2 Black Pearl

Getting all of these components can be a chore. I was lucky and got a lot of help from my guild. If you don?t have a guild to fall back on you can spend time in the Auction House trying to pick up what you can?t get on your own.

Som sagt... du får träna dig Heavy Mithril Axe hos Blacksmithen i IF. jag gjorde denna questen för ett bra tag sen och jag minns inte att jag hade några problem att få lärt mig den. Därimot de andra var ett litet hellsike...plansen var slutsålda hela tiden + att man blev gankad.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Satan wipade 4 ggr på sista bossen i Uldaman igår..:(

Allt går bra i början, en maintankar han och håller aggro och en priest healar. Två st tar hand om mobsen han släpper loss och så håller vi på så.

MEN det går åt helvete när han börjar få lite hälsa kvar och det är det som är så frustrerande! Han släpper ju lös 2 st lvl44 elite snubbar som skapar kaos bland gruppen då de båda går direkt på priesten när han healar. Igår var vi två warriors som förgäves försökte taunta dem och hålla aggro på dem men det var lönlöst, har ni nå tips eller ska man vänta ett par lvlar. Är lvl 44 nu.

Fick iaf den här igår.

http://www.thottbot.com/index.cgi?i=5237

Just ja, jag börjar bli desperat efter en ny vild yxa. Finns det någon trevlig drop som man kan jaga vid lvl44? På ah kommer det alltför sällan upp bra yxor.

Edit: Var hittar jag plans för Heavy Mithril Axe som behövs för weaponsmith questen?

Såhär gjorde vi: Endast warroiorn slog på den stora stengubben. jag (mage), en shaman och en rogue sprang runt och dödade addsen, prästen healade warriorn.

När dom två 44 eliterna kommer så ser vi till att nuka dom så hårt det går, då hinner dom aldrig fram til prästen. Shamanen fick all aggro och vi kunde då alla 3 gå på en av dom och sedan ta ihjäl den andra.

Det var ingen annan än warriorn som gjorde skada på bossen under hela fighten, visst det tog jävligt lång tid. Men det var hur lätt som helst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor

Såhär gjorde vi: Endast warroiorn slog på den stora stengubben. jag (mage), en shaman och en rogue sprang runt och dödade addsen, prästen healade warriorn.

När dom två 44 eliterna kommer så ser vi till att nuka dom så hårt det går, då hinner dom aldrig fram til prästen. Shamanen fick all aggro och vi kunde då alla 3 gå på en av dom och sedan ta ihjäl den andra.

Det var ingen annan än warriorn som gjorde skada på bossen under hela fighten, visst det tog jävligt lång tid. Men det var hur lätt som helst

Man ska ju bara skita i Elitsen och köra alla på bossen. De dör ju när bossen dör.

Permalänk
Medlem

Jösses så tröttsamma en del är.

Nöter som en galning i Dustwallow nu, inga quests bara xp.

En snubbe som skickat 5-6 gruppinvites som jag declinat, efter den fjärde tellade han "Accept" och jag svarade "not questing only xp:ing".

Ska tilläggas att han är tre levels över mig.

När den sjätte inviten kom började jag tugga fradga nästan, "what quest you on?" skrev han trots att jag sa åt honom att jag inte questar, svarade igen med att jag inte questar utan bara xp:ar.

Lite svårt att få "myntet att ramla ner" för en del verkar det som.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Så här skall paladins se ut!! PLZ en remake over på LF armor... eller lawbringer http://img230.echo.cx/my.php?image=paladin0km.jpg
Observera ögonen....grymt med blå glöd

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Så här skall paladins se ut!! PLZ en remake over på LF armor... eller lawbringer http://img230.echo.cx/my.php?image=paladin0km.jpg
Observera ögonen....grymt med blå glöd

sånt skulle man ha istället för den fula LF hjälmen..

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
sånt skulle man ha istället för den fula LF hjälmen..

lf hjälmen är ett skämt, ser helt förjävlig ut, såg bättre ut för ett tag sen när den var röd med "vingar" på

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Don´t mess with GM.

http://www.ng.ume.nu/alo/wow/lubber.jpg

Äsch, vad gjorde GMen sedan då? De var ju rätt...rollspelande i alla all, av nåt slag, och någorlunda koordinerade, de oförskämda kräken..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Som sagt... du får träna dig Heavy Mithril Axe hos Blacksmithen i IF. jag gjorde denna questen för ett bra tag sen och jag minns inte att jag hade några problem att få lärt mig den. Därimot de andra var ett litet hellsike...plansen var slutsålda hela tiden + att man blev gankad.

Som sagt ibland är jag en pappskalle..:D

Hade i själva verket lärt mig Heavy mithril axe innan jag började springa runt som en tok och leta plans, den gömde sig under "one handed axes" men när jag såg "heavy" så trodde jag lätt att det var en tvåhands. Nåja dagens dumstrut till mig..

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Jo, att LF hjälmen suger (utseende mässigt) är ju ganska okul!

Fick ett /tell från en igår som beställde en Big Mac!

Permalänk
Medlem

Kreditkort

Nu har jag äntligen köpt spelet. men jag vill inte skriva in ett kreditkorts nummer. jag såg innan att det va en som frågade innan efter samma sak, och då fick han adressen till en sida där man kunde få fram fake kreditkort... skulle någon vilja ge mig adressen till den sidan...

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekomendera dig att skriva i fel kredikortsnummer...antingen stänger dom kontot rätt snart när det inte finns teckning, eller så kan det bli reprisalier...har en kännsla av att det är olagligt. Vi är med i EU så vissa lagar gäller även här..

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Iximon skriva fake kreditkorts nummer är olagligt och du lär få ett bra ordentligt straff om du åker fast också, inte bara att kontot stängs utan kanske böter också...

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Om du inte vill skriva in ett KK nummer kan du köpa time cards. Du köper ett time card och skriver in koden så kan du spela så länge som du betalat för.
Om du är ute efter att spela WoW gratis får du söka i andra forum....

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

grejen är det att jag ska köra med gamecard, men man måste skriva in ett kortnummer för att få skapa användare. är inte 18 än så jag har inget kontokort så det är därför jag skulle köra med ett random kortnummer. men så jag får inte göra detta :S vill inte sno farans nummer bara för att kinna spela WoW, när jag ändå inte kommer använda kortet...

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iximon
grejen är det att jag ska köra med gamecard, men man måste skriva in ett kortnummer för att få skapa användare. är inte 18 än så jag har inget kontokort så det är därför jag skulle köra med ett random kortnummer. men så jag får inte göra detta :S vill inte sno farans nummer bara för att kinna spela WoW, när jag ändå inte kommer använda kortet...

låter rätt taskigt att sno farsans fråga först sen snor du det ^^

Permalänk
Medlem

Hade problem med mitt Visa Electron också, så jag "smetade ut" mina kortsiffror lite om man säger så:). I alla fall så funka det. Få se om jag åker i fängelse eller inte.

Permalänk
Medlem

dr.leffe.. de klart du gör .. om du inte är politiker förstås..

Visa signatur

The Plan where the Plants save the Planet.

Permalänk
Medlem

Re: Kreditkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iximon
Nu har jag äntligen köpt spelet. men jag vill inte skriva in ett kreditkorts nummer. jag såg innan att det va en som frågade innan efter samma sak, och då fick han adressen till en sida där man kunde få fram fake kreditkort... skulle någon vilja ge mig adressen till den sidan...

Kreditskortsbedrägeri är nog inget du vill åka fast för.
Speciellt om du är mindreårig.
Har du frågat farsan din om du får låna hans?
Att norpa det av han kommer förmodligen inte att sluta fint. Din far kommer säkert bli fly förbannad på dig

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Dom drar ju inget från kortet.. enda dom vill ha det e som verifiering.

så sköter du det snyggt så kommer han aldrig märka det

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

nån som vet ett bra ställe å farma essence of fire?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
nån som vet ett bra ställe å farma essence of fire?

droppas rätt mkt i brd dock e de elites

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400