Någon här som är pro på Q3A : P

Permalänk

Någon här som är pro på Q3A : P

Jag har spelat Quake 3 i ca två månader nu. Jag har lirat en bana som heter ztn3tourney1. Och jag undrar om det finns någon metod för att lista ut vart motståndaren spawnar. Jag vet vart alla spawn ställena är men det finns nio stycken : P Så därför tänkte jag om det fanns något knep för detta. Ge gärna lite andra tips för att få bra map control ni som kan : )

Permalänk
Medlem

jag har spelat rätt länge och ztn jävligt mkt, men vad jag vet så spawnar man random.

säg till om du vill lira.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

Okej, det ska jag göra : ) Tyvärr har jag inte bredband här hemma. Så jag lirar inte alls mycket mot vad jag skulle vilja. Jag har sett demos på eliterna och de spawnfragar hela tiden när den andra dör. Men det är kanske bara ngt man lär sig efter år av spelande : P

Permalänk

Det var ngn ryss som listade ut var folk skulle spawna på den bannan, vet tyvär inte var artikeln om det är.
Kanske någonstans på http://www.cyberfight.org

Men det har att göra med var man fraggar dem var någonstans de spawnar.
tex fraggar man dem vid RL så brukar de spawna inne vid GL.

Men det är nog ganska random, man får heltenkelt springa runt som en galning när man fraggat o leta efter stackarn med MG.

Visa signatur

Byt till svorak http://aoeu.info

Permalänk
Avstängd

Spawna, håll RA och MH så gott du kan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Spawna, håll RA och MH så gott du kan.

helt offtiopic men : citat du har i signaturen kommer från en underbar film!
(och en underbar låt också, för den delen)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

Tror inte det finns någon speciell logik i var man börjar efter att man dött. Slumpas nog, men spela snabbt, hoppa snabbt och lyssna noga så hör man var han börjar.
Offtopic: Sorry, lästa inte så noga. Vill bara hjälpa lite.

Twiggz: Oja, den är skön den filmen. Finns endel goa citat ifrån den

Permalänk

vad är det för film då?

Permalänk
Medlem

Dödar du någon inne vid GL så väntar du där i 2 sek efter att du dödat motståndaren medans du skjuter raketer mot den högra gången av dom två uppe på platån (där är en spawnplats) då kan du konstatera han inte kommer spawnar där. Då tar du din GL, slänger 2 granater ner in mot MH, sen tar du och rocketjumpar upp på platån med två gångar. Ta den vänstra och kolla så han inte plockar YA. På så vis har du täckt dom flesta spawnplatser.

Men som sagt är det random var dom spawnar. Men som sagt handlar den banan om att hålla MH och RA.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Spawning i q3 är inte random. Den väljer spawningplatser som är så långt ifrån där du dog som möjligt. Är det flera platser som passar så är det random mellan dessa. Testa tex instagib på q3dm17. Fraggar du någon på en raketplatå eller shogunplatå så kommer personen du fragga spawna på andra sidan av banan antingen på raket, shotgun eller golv nivån.

Permalänk
Medlem

Det där stämmer inte Stormraider. Hur kan det då komma sig att en motspelare kan respawna jämnte dig flera gånger på rad?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
Det där stämmer inte Stormraider. Hur kan det då komma sig att en motspelare kan respawna jämnte dig flera gånger på rad?

Dödar du någon på andra sidan så spawnar dom på samma sida som dig men annars gör dom inte det. Jag vann en liten instagib turnering genom att veta att man alltid spawnar på andra sidan, så jo det stämmer. Detta gäller då vanilla q3 med 1.32 patch. Vet inte om dom har ändrat det i någon annan mod till q3.

Permalänk
Testpilot

Lite intresserad bara, bad betyder alla förkortningar?
RA, MH, RL, GL osv

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Lite intresserad bara, bad betyder alla förkortningar?
RA, MH, RL, GL osv

Red Armor, Mega Health, Rocket Launcher, Grenade Launcher osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Spawning i q3 är inte random. Den väljer spawningplatser som är så långt ifrån där du dog som möjligt. Är det flera platser som passar så är det random mellan dessa. Testa tex instagib på q3dm17. Fraggar du någon på en raketplatå eller shogunplatå så kommer personen du fragga spawna på andra sidan av banan antingen på raket, shotgun eller golv nivån.

Verkligen inte, spawns kan ske precis intill dig, ibland 3-4 ggr. Möjligt att det är annorlunda på vanilla, men inte på vanliga osp som majoriteten lirar. Hur ofta händer det inte att din motståndare spawnar flera ggr i rad t.ex. vid GL på ztn, även fast du dödade honom där?

Visa signatur

[b]"Those are my principles. If you don't like them I have others."[/b]

Permalänk
Medlem

Jag trode det var självklart att vi snackade OSP, ingen normal människa spelar väl q3 1on1 utan OSP?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
Jag trode det var självklart att vi snackade OSP, ingen normal människa spelar väl q3 1on1 utan OSP?

jag gör, för jag spelar ra3

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0zpeCt
Verkligen inte, spawns kan ske precis intill dig, ibland 3-4 ggr. Möjligt att det är annorlunda på vanilla, men inte på vanliga osp som majoriteten lirar. Hur ofta händer det inte att din motståndare spawnar flera ggr i rad t.ex. vid GL på ztn, även fast du dödade honom där?

Då kan ju du och alla andra som hävdar att det är random förklara hur jag vet vilken sida motståndaren spawnar på hela tiden i denna demo.

Q3 1.32 med osp 1.03, rar:ad dm_68 fil
Demo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
vad är det för film då?

Fear and loathing in Las Vegas har jag för mig
Kan ha fel dock ;P

Visa signatur

Donnie: How can you do that?
Frank: I can do anything I want. And so can you.