S-ATA la av när jag kopplade in ATA-133 kort! hjälp

Permalänk

S-ATA la av när jag kopplade in ATA-133 kort! hjälp

jag har fått ordning på problemet, men om nån vet hur man får 2 hårddiskar till 1 partition så får ni gärna skriva de istället... =P tack tack

Visa signatur

//Lucifer
Asus P5ND2-SLI Deluxe | 3.2 Ghz | 4 x 1024 DDR2 533mhz | 2x Nvidia Ge-Force FX 7800 GT 256 MB | 160GB IDE + 1x250GB 1x400GB SATA + 2x250GB ATA133 Raid |

Permalänk
Medlem

Du skulle inte kunna förklara vad som var fel? Jag har upplevt samma sak på min burk nämligen.

Ang. 2 diskar till en partition så är nog (om du kör XP) det enklaste att göra diskarna dynamiska och sen skapa en "spannad" partition.

/Tobbe

Permalänk
Medlem

Det är RAID0 du söker.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN
Det är RAID0 du söker.

Nja, det beror väl på om man vill köra RAID0. Det kan ju vara så att han vill köra 2 olika stora diskar som en partition och då funkar det inte så bra med RAID0 om han inte vill tappa plats på den större av diskarna.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbev
Nja, det beror väl på om man vill köra RAID0. Det kan ju vara så att han vill köra 2 olika stora diskar som en partition och då funkar det inte så bra med RAID0 om han inte vill tappa plats på den större av diskarna.....

Jo, det har du helt rätt i.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk

Jag har 2 st precis lika dana diskar som jag vill ha till en partition. Mitt problem med att SATA diskarna la av, har ordnat sig. men jag ska prova att göra dom dynamiska.

Visa signatur

//Lucifer
Asus P5ND2-SLI Deluxe | 3.2 Ghz | 4 x 1024 DDR2 533mhz | 2x Nvidia Ge-Force FX 7800 GT 256 MB | 160GB IDE + 1x250GB 1x400GB SATA + 2x250GB ATA133 Raid |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iglo_Lucifer
Mitt problem med att SATA diskarna la av, har ordnat sig.

Ok, du skulle som sagt inte kunna berätta hur du löste det?

Permalänk

Jo visst.. Jag ändrade i bios så att den stödjer både P-ATA och S-ATA i raid. Va en miss av mig bara.

Visa signatur

//Lucifer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iglo_Lucifer
Jo visst.. Jag ändrade i bios så att den stödjer både P-ATA och S-ATA i raid. Va en miss av mig bara.

ok, får ta en titt på det. Tack