Permalänk

kritik på undersida...

Jag har utvecklat en undersida till min företagssida de senaste dagarna (det har tagit jättemkt tid, det tror man inte att det ska göra med en sån här "skitsak", men det är väl priset man får betala för att man är perfektionist... att inte sova på nätterna dvs..

anyhwo... vore kul med lite feedback:
http://www.hoglind.org/work/

Det är liknande resten av siten, men detaljer skiljer.

Iden är att den ska populeras med arbeten framöver.. nu ligger det bara nåt enstaka där för att man ska se hur det ser ut...

den är inte riktigt klar, jag hittar helatiden småsasker som jag irriterar mig p

/b

Permalänk
Medlem

Känns som att det är för mycket himmel på din logga.
Men jag gillar den, stilren och fin.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Det ser helt okey ut, men inte för att du har skapat en ny undersida helt från grunden utan du har gjort ett skal/theme till Wordpress.

Permalänk

Det borde bli en tydligare förändring i knapparnas utseende när man för muspekaren över dem. Nu syns det knappt alls. Sedan kanske du ska göra himlen lite svagare eller blekare, jag vet inte riktigt. Känns som den tar överhanden på något vis. Trevligt sida annars.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wIKLy
Det ser helt okey ut, men inte för att du har skapat en ny undersida helt från grunden utan du har gjort ett skal/theme till Wordpress.

det är inget av grafiken som är från tp´s sida, eller deras teman... and i do mean nothing...
går enkelt att se om man kollar källkoden.

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt!

Dock ser jag inte kopplingen mellan jobb och himmel/palmen. Vore kul med designelement som det fanns någon tanke bakom. Den får mig mer att tänka på semester.

Permalänk

Kanske lite offtopic, men eftersom jag inte lyckades förstå vad du villa ha kritik på....

arbeten » Blog Archive » Socionomkonsulterna.se så använder du ” istället för ", det ser inte så snyggt ut tycker jag.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Avstängd

Tja Björn, snyggt!

Ha det gött !

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Man kan ju säga att du har lyckats feting bra!

Permalänk
Medlem

Använd ett enklare språk som du behärskar. Det ser bara fel ut just nu.

Permalänk
Medlem

Ser helt klart riktigt fint ut

Inget ondögit lulllull utan fint och funktionellt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Använd ett enklare språk som du behärskar. Det ser bara fel ut just nu.

Det kan jag nog hålla med om, det känns som att språket vill mer än det kan.

Sidan är extremt ljus på min bärbara dator. Jag vet inte hur representativ min skärm är för skärmar i gemen, men jag tror nog du skulle kunna öka på kontrasten något.

Även om sidan har något av den där blogg-/XHTML-estetiken (validerar förresten inte, verkar mest vara att du glömt avsluta singleton-element) som jag gillar, så känns det som den är för ren. Den skulle nog må bra av ett lite mer vågat sidhuvud eller en stormönstrad bakgrundsbild, eller nåt.

Även om den är väldigt ren, finns det ändå saker som gör att den inte känns riktigt fjäderlätt. Jag gillar inte riktigt all den lilla, fetstilta texten, det ser grovt och fel ut. Jag tror det skulle bli mycket bättre med betydligt större, icke-fetstilta rubriker.

Jag vet att du inte blir så glad när man anmärker på särskrivningar ("RSS flöde") och korrekturfel ("publiceas ej"), men det är ju lämpligt att åtgärda om man vill ge ett professionellt intryck.

Avslutningsvis måste jag säga att jag tycker sökfältet och tillhörande knapp är extremt snygga, hur rena och stiliga som helst. Jag skulle rekommendera samma look för kommentarsfältet.

Permalänk
Avstängd

jag tycker det ser axakt likadan ut som din vanliga sida.. bara att det är nlått där uppe...

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk

Även om sidan har något av den där blogg-/XHTML-estetiken (validerar förresten inte, verkar mest vara att du glömt avsluta singleton-element) som jag gillar, så känns det som den är för ren. Den skulle nog må bra av ett lite mer vågat sidhuvud eller en stormönstrad bakgrundsbild, eller nåt.

Valideringen hade att göra med att jag råkade köra indexfilen genom ett kodprogram som skrev om koden... det slutade med att den tog bort alla xml specifika taggar... ^^.. nu är den korrekta filen tillbaka.
Apropå att köra en mönstrad bakgrundsbild så tror jag att jag står över *ryser*.

Jag vet att du inte blir så glad när man anmärker på särskrivningar ("RSS flöde") och korrekturfel ("publiceas ej"), men det är ju lämpligt att åtgärda om man vill ge ett professionellt intryck.

Jag har inget emot att "fel" påpekas.. sålänge det är relevant, och på en rimlig nivå... som ibland att dömma ut en helt text som om den var skriven av en analfabet, pga ett eller två särskrivningar/felskrivningar i en text som motsvarar typ 3 a4, skrivet av en person på ett par timmar.. känns iband lite "over the top".. Dessutom tillhör jag dem som tycker gnället på särskrivningar har tagit sig alltför stora proportioner. Ibland är det befogat och verkligen ett problem.. men ofta är så inte fallet. Jag talar nu i rent allmänna termer och inte apropå det du kommenderade, men som ett svar på att du verkar tycka jag är dålig på att ta kritik vad särskrivningar anbelangar.

tex RSSflöde stod det först.. sen ändrade jag det till RSS flöde, därför att rss ju är tre ord från början.. och ett engelskt sådant.. tänk dig följande utskrivet: ReallySimpleSyndicationflöde ... låter bra eller hur..

Avslutningsvis måste jag säga att jag tycker sökfältet och tillhörande knapp är extremt snygga, hur rena och stiliga som helst. Jag skulle rekommendera samma look för kommentarsfältet.
funkar inte grafiskt iom skillnaden i bg färg.

Permalänk
Medlem

"RSS-flöde" isf, då RSS är en förkortning och bland annat TNCs skrivregler förespråkar bruk av bindestreck vid sådana tillfällen.

det är för övrigt en mycket användbar bok som jag rekommenderar alla att införskaffa.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
"RSS-flöde" isf, då RSS är en förkortning och bland annat TNCs skrivregler förespråkar bruk av bindestreck vid sådana tillfällen.

det är för övrigt en mycket användbar bok som jag rekommenderar alla att införskaffa.

Den har jag ingen erfarenhet av, men Svenska skrivregler är oumbärlig.

Björn: Vi har ju diskuterat det där med särskrivningar förut, men helt kort är min övertygelse att många arbetsgivare som själva kan skriva korrekt får ett dåligt intryck av språkmissar. Sen är det upp till dig om du tror att jag har rätt eller inte, och om du vill göra nåt åt det.

Angående att sök-formulärstilen inte passar grafiskt i högerkolumnen, kan du inte bara ändra färgerna lite så det passar? Jag tycker det ser mycket märkligt ut med en elegant skuggad sökruta med tjusig grafisk knapp, och sen på samma sida ett helt platt formulär med en helt annan sorts knapp.

Permalänk