Permalänk
Medlem

Fan, nu sitter jag och funderar på om jag skulle köpa en s100. Synd att jag inte har så mycket pengar för tillfället

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
När det gäller bordställ så finns det till S100, dock inget officiellt. Nu minns jag dock inte vad den hette, men jag är helt säker på att det finns.

Det gör det väl visst det??, eller "passiv hållare", antar att det är ett bordsställ, iofs skulle det kunna vara en hållare för bilen också när jag väl tänker på det..hmm, ingen bild var det heller..

http://www.qtek.se/acc_detail.asp?artid=50802077&element=

EDIT: Kollade lite till, det var visst för bilen :$

http://www.webhallen.com/prod.php?id=38517

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Det gör det väl visst det??, eller "passiv hållare", antar att det är ett bordsställ, iofs skulle det kunna vara en hållare för bilen också när jag väl tänker på det..hmm, ingen bild var det heller..

http://www.qtek.se/acc_detail.asp?artid=50802077&element=

EDIT: Kollade lite till, det var visst för bilen :$

http://www.webhallen.com/prod.php?id=38517

He. Nåväll, jag hittade dockan som jag talade om.

Kan köpas här för 183 riksdaler.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Löste det med bokstäverna..
Settings -> Input -> Character Recognizer, så kunde man kryssa i så man tillåter bl a å ä och ö.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Det jag nu ska införskaffa är:
Ett bordställ http://www.expansys.se/product.asp?code=119244&asource=119052
Väska http://www.expansys.se/product.asp?code=118954

Det som jag vill införskaffa men behöver tips på är:
Minneskort Helst på 1Gb så bra och så billigt som möjligt.

Saker som jag söker efter:
Enkelt program som man kan ändra upplösningen på avi/mpg/mpeg osv. på. hur stor som helst, till 240 x 320 som är storleken på skärmen, på detta sätt förminskas fil storleken satt man får plats med filmerna på minneskortet.
Omkopplare En sak som gör att man kan ha flera secure digital/MMC kort i sammtidigt.
Tips på hur jag ska göra för att kunna använda minna vanliga hörlurar i telefonen när jag lyssnar musik, va jag har hört så fungerar inte en 2,5 till 3,5mm omkopplare, för då får man bara vänster ljud, är detta sant?
Program som fungerar som msn, fast man kan ta imot/skicka filer.

Ja det var väl allt för tillfället. ge mig tips nu.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Detta använder jag:
Dane-Elec - Secure Digital Card Extreme 1024 MB (High Speed) - 24 hours Replacement Service!
799Kr för 1GB.

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=350704

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
Enkelt program som man kan ändra upplösningen på avi/mpg/mpeg osv. på. hur stor som helst, till 240 x 320 som är storleken på skärmen, på detta sätt förminskas fil storleken satt man får plats med filmerna på minneskortet.

PocketDivXEncoder, namnet säger allt. Fungerar ypperligt.

Citat:

Tips på hur jag ska göra för att kunna använda minna vanliga hörlurar i telefonen när jag lyssnar musik, va jag har hört så fungerar inte en 2,5 till 3,5mm omkopplare, för då får man bara vänster ljud, är detta sant?

Nix, en vanlig omkopplare fungerar fint. Problemet med bara en kanal var det bara Motorola (om jag inte missminner mig) som hade på några av sina modeller, så de använde samma "port" för handsfreen också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett bordställ http://www.expansys.se/product.asp?code=119244&asource=119052

Saker som jag söker efter
Omkopplare En sak som gör att man kan ha flera secure digital/MMC kort i sammtidigt.
Program som fixar till basen i S100, alltså ett fristående program som fixar till bsen över huvudtaget, jag vill inte ha ett annat musik program, jag gillar windows media player.

Fråga Skulle det inte vara möjligt att fixa, kanske med program att man kan prata som vanligt i mobilen fast man har hörlurar i, det är extremt jobbigt att rycka ur sladden varje gång det ringer när man lyssnar på musik, och nej jag vill inte modda mitt headset, känns bara dumt med feta koss lurar och ett headset 2 meter ner på sladden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

PocketDivXEncoder, namnet säger allt. Fungerar ypperligt

Tackar! funkade fel fritt super bra!

Visa signatur

Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

[Fråga Skulle det inte vara möjligt att fixa, kanske med program att man kan prata som vanligt i mobilen fast man har hörlurar i, det är extremt jobbigt att rycka ur sladden varje gång det ringer när man lyssnar på musik, och nej jag vill inte modda mitt headset, känns bara dumt med feta koss lurar och ett headset 2 meter ner på sladden.[/B]

Huh? När det ringer och du lyssnar på musik så pausas ju musiken automatiskt och telefonen hörs i lurarna istället??? funkar med win media player som är i s100 från början, funkar även med GSplayer. Har du installerat något annat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindStorm
Huh? När det ringer och du lyssnar på musik så pausas ju musiken automatiskt och telefonen hörs i lurarna istället??? funkar med win media player som är i s100 från början, funkar även med GSplayer. Har du installerat något annat?

Problematiken är att mikrofonen inte går att använda när headsetet/hörlurarna är inkopplade varav det är omöjligt att prata. Det finns ingen lösning på problemet, det ligger i själva hårdvaran.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindStorm

nej men om jag har hörlurar i, inte headset, då måste jag dra ur mina hörlurar för att kunna använda den inbyggda microfonen/högtalaren, satt jag kan prata, i telefonen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kom själv just hem från stan där jag har köpt ett till minQtek 9090, jag köpte 1 gig kingston på webbhallen för 639, dom har nån kinston-minneskampanj där just nu. Det är att rekomendera..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kom själv just hem från stan där jag har köpt ett till minQtek 9090, jag köpte 1 gig kingston på webbhallen för 639, dom har nån kinston-minneskampanj där just nu. Det är att rekomendera..

tackar för tipset, då blir det att åka in imorgon och köpa två sånna här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=38078
eller två sånna här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=39808

Exakt vad är skillnaden, och framför allt, kommer jag känna av den? jag menar är det värt pengarna om jag bara ska använda minneskortet till min s100?
Jag tittar film och lyssnar musik.

Vilket ska jag satsa på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror att den dyrare har lite högre skrivhastighet, men jag köpte den billigare..

Ett tips kan vara att förbeställa så är du dels garanterad att det finns kort kvar, plus att du slipper trängas allt för lång tid tillsammans med cs-fjortisarna där..

det är bara att klicka på "köp" på deras sida, fylla i alla uppgifter, och sen välja "hämtas i butik" på betalningssidan..jag gjorde det igårkväll och fick bekräftelse-mejlet i morse, kom in i butiken, tog en nummerlapp och stog vid disken typ 2 minuter senare..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

nej men om jag har hörlurar i, inte headset, då måste jag dra ur mina hörlurar för att kunna använda den inbyggda microfonen/högtalaren, satt jag kan prata, i telefonen.

Jag vet inte ifall jag kom fram otydligt, men det finns ingen lösning på det problemet. "Stiften" som trycks in när du sätter in en kontakt kopplar automatiskt ifrån mikrofonen/högtalaren, det är inget som något program kan fixa.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror att den dyrare har lite högre skrivhastighet, men jag köpte den billigare..

Hur funkar den? har du märkt nån sorts uppsegning jämt imot resten av s100?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag vet inte ifall jag kom fram otydligt, men det finns ingen lösning på det problemet. "Stiften" som trycks in när du sätter in en kontakt kopplar automatiskt ifrån mikrofonen/högtalaren, det är inget som något program kan fixa.

Det var det jag misstänkte.
Men sammtidigt med lite pill så tror jag man kan fixa det ändå.
men jag är nog inte rätt människa för den uppgiften.

Visa signatur

Permalänk

Köpte min lur genom Telia... bra lr dåligt kan man diskutera, nevermind har haft Qteken i 2 måndaer och allt funkar fin fint... utan att behöva göra ngn hard reset, petat in massa märkliga program, en del filmer och haft massa minneskort och lekt med. Tillbaks till Telia problemet.. hmm när man e mitt uppe i detta äventyr av alla program så vill man juh ha senaste uppdateringen, ROM 1.06.116WWE, men det ska inte fungera.. lr så e jag före lame o inte fattar hur jag ska göra. Lämna bort luren till ngn som ska peta på min skärm med sina flottiga äckliga fingrar lr rita med min penna hell no... Man ska vara försiktig med sina leksaker...

Så... Ngn som uppdaterat sin Telia Qtek? Hur gick det?

//Bamse

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Hur funkar den? har du märkt nån sorts uppsegning jämt imot resten av s100?
[B]

Jag tycker att den funkar bra, har iofs bara USB1.1 på den datorn som jag använder just nu..men jag tycker inte att den har blivit något segare alls, men jag är rädd för att jag kan ha klockat ner min, startade programmet "overclock.exe" som är gjort för pocket pc igår, men när det väl var igång så märkte jag att man bara kan ställa in mellan typ 200-300 mhz..så jag hoppas att jag inte clockade ner den..nån som vet hur man kan kolla det, alternativt kännertill om det finns en nyare verision av det progarammet..

Sen undrar jag också hur ni gör för att koda om era filmer så att de funkar på mobilen, det funkar typ inte alls för mig..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Ett bordställ http://www.expansys.se/product.asp?code=119244&amp;asource=11...
Minneskort http://www.webhallen.com/prod.php?id=38078

Saker som jag söker efter
Program som fixar till basen i S100, alltså ett fristående program som fixar till bsen över huvudtaget, jag vill inte ha ett annat musik program, jag gillar windows media player.
Program Som fixar till att "today" ser ut som vanliga windows, start där nere, klockan där nere, men blåtands sakerna och sånna ikoner där uppe, jag vill ha vanliga owner info och så kvar, men också en flik för varje program som är igång, precis som windows.
Finns detta?<

Fråga Är det värt att uppdatera sin S100 från 64MB till 128MB i ram?
Jag känner inte att min är seg eller så, men ibland så känns den lite trög, om man lyssnar på musik, har msn igång och internet. och kanske spelar nått spel sammtidigt.
Med allt det igång så regerar den inte lika snabbt.

Vad kostar detta? att uppdatera alltså.

Citat:

Sen undrar jag också hur ni gör för att koda om era filmer så att de funkar på mobilen, det funkar typ inte alls för mig..

För det första, ladda hem PocketTV här: http://www.pockettv.com/
Och installera det på din S100.

Sen installera detta program på din dator och förminska upplösningen på dina filmer, på så sätt får du ner storleken på filen: http://divx.ppccool.com/

Sen för du över film filen till din S100 och kör igång filmen med programet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat att flasha om sin s100 och vet om det går bra?
Finns ju t.ex. modifierade flachfiler där ExtROM är upplåst och kombinerat med /storage vilket ger 27 meg extra lagringsutrymme. Minst sagt lockande. Det borde väl inte vara några kompabilitetsproblem med att flasha in ett I-mate rom i en qtek? Hårdvaran är såvitt jag förstår identisk.

Permalänk

Jag har problem med att min S100 hänger sig när jag trycker på powerknappen. Jag har inte installerat något nytt eller så, problemet fanns bara helt plötsligt. Det enda som hjälper är en softreset, då går den ett tag innan den hänger sig när den släcker skärmen. Vad göra?

Visa signatur

Proud member of the [><((((*>~] clan www.piranha.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Major_konig
Jag har problem med att min S100 hänger sig när jag trycker på powerknappen. Jag har inte installerat något nytt eller så, problemet fanns bara helt plötsligt. Det enda som hjälper är en softreset, då går den ett tag innan den hänger sig när den släcker skärmen. Vad göra?

hade samma problem, testa och ladda ner nyaste uppdateringen.

Visa signatur

Permalänk

Jag har redan senaste uppdateringen inlagd. Har gjort en hardreset också men det hjälpte tyvärr inte alls. Pratade med Engströms tele och de sa att det inte finns någon nyare uppdatering, så det blir till att skicka in den på service.

Visa signatur

Proud member of the [><((((*>~] clan www.piranha.nu

Permalänk
Medlem

om man köper S100an från telia, är den brandad då eller något? För det vill man ju inte

Permalänk
Medlem

Den är typ låst till telia plus att det finns ett telia-tema..sen finns det även några snabb-genvägar som lägger sig på "skrivbordet", men de är lätta att ta bort i settings..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att byta bort min SE P800 mot en S100. Jag undrar dock över några saker:

- hur är batteritiden? Är siffrorna som Qtek anger korrekta? Hur lång standby-tid kan man tänkas få vid "normalt" användande utan mp3/filmspelning/spelande?

- jag utgår från att telefonen kan hantera .txt-filer. Korrekt? Jag använder min P800 mycket som anteckningsblock och vill enkelt och smidigit kunna skriva saker i fält och sedan enkelt föra över till pc och redigera vidare där. Kan man välja var man vill spara sina filer? Internt minne/minneskort?

- hur sega är menyer etc? Min P800 är tex. oerhört seg när jag smyger in bland mina sms. Är det någon med mycket sms i sin telefon som märkt att telefonen blir seg?

- det verkar finnas adapter från 2,5 mm till 3,5 mm för hörlursuttaget. Var hittar jag denna? Funkar den bra? Kan man räkna med att telefonen klarar av att driva ett par rejäla lurar? (sämre batteritid givet).

Skulle vara trevligt om någon kunde reda ut detta åt mig, tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu är jag som många andra också sugen på att köpa en S100. och då har jag även ett par frågor.

1. hur är den att ha i fickan? om man gämför med en vanlig mobil typ T610.
2. är den värd dom pengarna? eller är den bara värd pengarna om man är en affärs snubbe?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Jag är lite sugen på att byta bort min SE P800 mot en S100. Jag undrar dock över några saker:

- hur är batteritiden? Är siffrorna som Qtek anger korrekta? Hur lång standby-tid kan man tänkas få vid "normalt" användande utan mp3/filmspelning/spelande?

- jag utgår från att telefonen kan hantera .txt-filer. Korrekt? Jag använder min P800 mycket som anteckningsblock och vill enkelt och smidigit kunna skriva saker i fält och sedan enkelt föra över till pc och redigera vidare där. Kan man välja var man vill spara sina filer? Internt minne/minneskort?

- hur sega är menyer etc? Min P800 är tex. oerhört seg när jag smyger in bland mina sms. Är det någon med mycket sms i sin telefon som märkt att telefonen blir seg?

- det verkar finnas adapter från 2,5 mm till 3,5 mm för hörlursuttaget. Var hittar jag denna? Funkar den bra? Kan man räkna med att telefonen klarar av att driva ett par rejäla lurar? (sämre batteritid givet).

Skulle vara trevligt om någon kunde reda ut detta åt mig, tack!

Har själv en Qtek 9090, så jag kan hjälpa till med att svara på vissa av frågorna, men inte alla..

-E osäker på om "notes" när i txt-format, men Pocket Office följer ju med, så om du har word på datorn så kan du ju använda det.

-Jag tycker inte att menyerna e så jätte sega, men jag har ju som sagt 9090:n(som iofs har 16 mhx mindre, så s100 vore nästan vara snabbare..)

-Det finns adaptrar för det, finns på typ www.kjell.com etc..har ingen erfarenhet av dem, så jag vet inget om hur bra de är. Men du borde vara medveten om att du inte får nån handsfree med den inkopplad..(förutsatt att du inte löder en själv..)

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

hmmm, oerhört sugen här på att slå till på en liten telefon.

Kan inte någon som använder vanliga lurar (3,5 mm) säga mig hur pass bra den funkar som mp3-spelare? Är den ett vettigt alternativ till telefon + separat mp3-spelare? Är det krånligt med adapter eller funkar det bra?
Till både min SE P800 och min Motorola A925 har det ju inte fungerar med adapter (enbart ljud i ena luren). Är det säkert att S100 inte lider av samma fenomen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
hmmm, oerhört sugen här på att slå till på en liten telefon.

Kan inte någon som använder vanliga lurar (3,5 mm) säga mig hur pass bra den funkar som mp3-spelare? Är den ett vettigt alternativ till telefon + separat mp3-spelare? Är det krånligt med adapter eller funkar det bra?
Till både min SE P800 och min Motorola A925 har det ju inte fungerar med adapter (enbart ljud i ena luren). Är det säkert att S100 inte lider av samma fenomen?

Det fungerar utmärkt med en adapter, stereoljud för fulla muggar. Angående ljudkvalitén så är den inte superbra, men inte pissig heller. Tänk dig en billig noname MP3 spelare och du har ett humm om hur det låter. Helt ok mao.

Visa signatur

<Zaq> shot