Permalänk
Medlem

Black RAZR V3

Hej allihopa.

Jag fick precis en (motorola) Black RAZR V3 i present, och jag undrar vad ni har för erfarenheter om denna mobil, dess fördelar och nackdelar.
Jag gillar designen iaf

Det var väl allt
/Zath

Permalänk
Medlem

Telefonboken suger!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Telefonboken suger!

Antar att du menar att den som standard är inställd på att visa 1 nummer/kontakt? Tror jens på forumet hade lösning på det...

En helskön lur med mycket bra kvalitet. Lite synd att den bara har 5-6 mb minne

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Antar att du menar att den som standard är inställd på att visa 1 nummer/kontakt? Tror jens på forumet hade lösning på det...

En helskön lur med mycket bra kvalitet. Lite synd att den bara har 5-6 mb minne

Japp, ser att den har 5658kb minne, fast mer behöver jag inte vad jag vet. Räcker till att ta massvis med bilder, ha någon mp3 som ringsignal. Mp3spelare har jag redan, så det är lugnt.

Finns det någonting viktigt om mobilen som ni tycker jag borde veta? Tyckte jag läste någonstans i bifarten om att installera ny mjukvara på den osv.
Förresten, vad är skillnaden på denna telefon, och dess föregångare? Bara designen?

Permalänk
Medlem

bara färgen skiljer + att du kan spela in video tillskillnad från den silvriga som bara kunde spela upp video (har jag för mig iaf)

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Telefonboken suger!

Felet verkar ligga i andra änden....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
bara färgen skiljer + att du kan spela in video tillskillnad från den silvriga som bara kunde spela upp video (har jag för mig iaf)

Mjukvaran är ju samma så det måste gå med båda.

Angående telefonboken går det som tidigare sagt ställa in så att man har flera nummer under samma kontakt. Telefonboken är alltså inte sämre än i någon annan mobil.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Gah! Var du tvungen att göra mig så avundsjuk?

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk

Du kan ju kolla runt lite på www.motox.us för ny programvara.
Och som det har många redan har sagt så är det inget fel på telefonboken, möjligtvis på den bakom knapparna

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Felet verkar ligga i andra änden....

Haha, nu var du allt bra rolig du!
Har du ens provat telefonen i fråga?
Tänkte väl det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Haha, nu var du allt bra rolig du!
Har du ens provat telefonen i fråga?
Tänkte väl det.

Jag har en. Vill du göra bort dig lite mer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Jag har en. Vill du göra bort dig lite mer?

Haha

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Jag har en. Vill du göra bort dig lite mer?

Tja, jag tyckte också telefonboken i min första mobiltelefon var oslagbar, och det var ändå i mitten på 90-talet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Tja, jag tyckte också telefonboken i min första mobiltelefon var oslagbar, och det var ändå i mitten på 90-talet.

Och vilken telefon har du som har så bra telefonbok då? Själv har jag ägt ett dussintal telefoner och jag kan inte påstå att någon har haft nämnvärt mycket bättre telefonbok än vad V3 har.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist

Jag har en. Vill du göra bort dig lite mer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Tja, jag tyckte också telefonboken i min första mobiltelefon var oslagbar, och det var ändå i mitten på 90-talet.

Tolkar det som ett ja?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart

Och vilken telefon har du som har så bra telefonbok då? Själv har jag ägt ett dussintal telefoner och jag kan inte påstå att någon har haft nämnvärt mycket bättre telefonbok än vad V3 har.

Låt honom vara, han vill bara provocera eftersom han själv inte har råd med mer än en Nokia 5110 på Blocket. Mata inte trollen som man brukar säga.

Om vi ska hålla oss lite on topic så är det inget som helst fel på telefonboken i V3:an, precis som LeonHart säger. Det går att ha flera nummer, man kan ha bilder och dedikerade ringsignaler. Vad fattas?

Permalänk
Medlem

som tidgare sagts i denna tråd som rekomenderas www.motox.us , men även www.motomodders.net är värt ett besök, att regga seg är gratis o man får tillgång till massor av saker. mjukvaran i motorolas mobiler måste ändå vara en av de mjukvaror som kan och har moddats mest av alla tillverkares mjukvaror. o som är lättast att modda. känner inte till en ända tillverkares mjukvara som man kan ändra så mycket :D:D

o som sagts i denna tråd så är telefonboken inte alls så dålig som vissa får det. anledningen till att folk skriver sånt om den är:

1. de har bara testat nallen på typ onoff

2. de har bara testat den 5 minuter, blivit förbannad, lämnat tillbaka den utan att ta reda på hur man ställer in telefonboken för att visa allt. o för att det inte står i instruktionsboken.

hade man orkar googla så hade man funnits det väldigt snabbt. finns MASSOR att läsa på www.howardforums.com och http://www.mobile-review.com/forum2/ och på de tidigare nämnda sidorna.

minnet är orginal 5800 kb eller nått. med lite modd kan man få upp till nästan 8 mb tror jag, då man med "pirat-mjukvara" kan ta bort förinlagda signaler o filmer osv. o det minent räker långt om man vill ha en mobil o inte en systemkamra :D:D

sen ska det ju nämnas att telefonboken faktiskt är större än hoss t.ex. SE. om ja inte minns fel så har inte motorola nån begränsning på hur många konktakter man får ha vilket ja tror SE har

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nu lägger jag mig i mest för att göra det, men man kan ju undra varför inte dessa inställningar finns i manualen. En grov miss av Motorola.

Sedan kan man absolut inte uräkta en telefons blistande funktioner (nu säger jag inte att V3 har sådana, eller att något försöker göra det, bara allmänt) med att det finns massvis av piratmjukvara och diverse koder man kan leta upp på nätet. Det är ingenting man varken kan eller ska förvänta sig av en vanlig användare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan ni svara på en fråga jag har så är ni jättesnälla :).

Undrar om knappsatsen på den svarta är silvrig, såg detta på några bilder på den, då är det ju grymmt fult, hoppas att det inte är så. Skall inhandla en sådan snart är det tänkt.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Kan ni svara på en fråga jag har så är ni jättesnälla :).

Undrar om knappsatsen på den svarta är silvrig, såg detta på några bilder på den, då är det ju grymmt fult, hoppas att det inte är så. Skall inhandla en sådan snart är det tänkt.

Knappsatsen är i silver. Ser dock bättre ut i verkligheten än på de bilder man sett på internet.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Nu lägger jag mig i mest för att göra det, men man kan ju undra varför inte dessa inställningar finns i manualen. En grov miss av Motorola.

Sedan kan man absolut inte uräkta en telefons blistande funktioner (nu säger jag inte att V3 har sådana, eller att något försöker göra det, bara allmänt) med att det finns massvis av piratmjukvara och diverse koder man kan leta upp på nätet. Det är ingenting man varken kan eller ska förvänta sig av en vanlig användare.

nänä, att det finns massa moddat är ju ingen ursäkt för brister i systemet. o inget för den som har tummen mitt i handen. men ville bara säga att det finns OM man vill pyssla med det, vilket det inte finns till SE. varför det är så vet jag ej.

men man ska inte glömma att man kan finna brister i alla mobiler. oavsett tillverkare. vilka brister man ser är ju en personlig fråga.
kontaktboken är inte en sådan, utan bara et stor miss av motorola att inte skriva det tydligt i instruktionsboken, men vad kan man vänta sig av amerikanare, de kan ju inte vara bäst på allt :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Knappsatsen är i silver. Ser dock bättre ut i verkligheten än på de bilder man sett på internet.

Okej, skulle någon här kunna lägga upp en bild eller så på eran mobil? Skulle vara väldigt hjälpsamt

Vart köpte du din (om du köpte den på internet)?

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Kan ni svara på en fråga jag har så är ni jättesnälla :).

Undrar om knappsatsen på den svarta är silvrig, såg detta på några bilder på den, då är det ju grymmt fult, hoppas att det inte är så. Skall inhandla en sådan snart är det tänkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart

Knappsatsen är i silver. Ser dock bättre ut i verkligheten än på de bilder man sett på internet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone

Okej, skulle någon här kunna lägga upp en bild eller så på eran mobil? Skulle vara väldigt hjälpsamt

Han sa ju att det inte gick att avgöra på en bild.

Dessutom undrar jag hur du kan veta att något du inte ens sett kan vara så fult? Så svårt är det faktiskt inte att ta sig till en affär och se med egna ögon.

Men om du nu är så orolig kan jag ju lugna dig med att det inte alls ser illa ut. Svart och silver och ju inte precis gult och rött. De passar rätt bra i hop.

Permalänk
Medlem

Har varit hos Vodafone men där fanns den inte. Har inga andra affärer inom rimliga avstånd så. Det är lättare för er som bor i storstäderna

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Okej, skulle någon här kunna lägga upp en bild eller så på eran mobil? Skulle vara väldigt hjälpsamt

Vart köpte du din (om du köpte den på internet)?

Knappsatsen är väldigt fin tycker jag, passar in med "looken".
Jag fick min i present, men jag gissar på att den kom från Webhallen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Har varit hos Vodafone men där fanns den inte. Har inga andra affärer inom rimliga avstånd så. Det är lättare för er som bor i storstäderna

Aircall har mobilen. Handlade själv min i Lund.

Jens: Är det möjligt att ändra telefonboken och endå ha kvar svenska som språk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus

Jens: Är det möjligt att ändra telefonboken och endå ha kvar svenska som språk?

hur menar du? vad äre du ska ändra? flashar du nallen försvinner telefonboken. men den kan ju kopieras över igen om man har syncat den mot outlook t.ex.

angående flera nummer per person, pröva att göra t.ex. 3 kontakter som heter exakt lika i telefonboken, du kan ju välja olika ikoner för dem (hem, kontor, växel osv.) o sen går du in i telefonbokens inställningar o väljer "visa huvudnamn" eller vad det står, har du då 3 kontakter som heter exakt lika t.ex. "johan" så kommer alla nummer hamna under en gemensam rubrik, alltså "johan". bara att trycka i sidled så får man fram nästa nummer.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Aha, tack

Nu till nästa fråga

Är det möjligt att lägga folk i kategorier på datorn och sen synca över dem?

Lite drygt att ställa kategori i telefonen för 200kontakter

Permalänk
Medlem

hur menar du? menar du under mobil, kontor osv? allt sånt kan läggas in i outlook och jag tror det hamnar rätt när man lägger in det på nallen igen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Njä... VIP, Buissnes, Personal osv. Kan man skapa egna såna föresten?

Outlook? Går den att synca med? Trodde man var tvungen att exportera en semikolon avgränsad fil.