BSOD - Machine check exception

Permalänk
Medlem

BSOD - Machine check exception

tja, bytte min gamla cpu till en ny venice... nu till det roliga...

har en spel och en reservOS partition på samma idedisk, kör med xp64 där, medan min vanliga OSpartition ligger på en raptor där jag kör med vanliga xp...

om loggar in på mitt vanliga OS så får jag en BSOD enligt rubriken, när jag försöker med någonting som ligger på spelpartitionen, typ spela

men om jag loggar in på mitt reservOS kan jag spela och kopiera, kan göra allt som jag inte kan göra på min vanliga partition...

har ställt allt korrekt med slave - master jumprar på idedisken... har inte så många ideer kvar... minnet klarade 7h memtest så det är inte fel på det heller...disken eller cpun?

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Det har troligen inte något med HD'n att göra.

Tror på minne/processor.

Permalänk
Medlem

cpun är direkt från boxen så det känns konstigt... kanske är mina reserv KHX minnen som inte riktigt vill...hmmm...men de klarar memtest så det känns som att de skulle vara inkompatibla i sådana fall eller liknande...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Har samma blåskärm. Jag fick det efter att jag ominstallerade. Men mitt startar ibland, blåskärm ibland.

Tror inte på fel i minnet eller cpu, då min cpu också är ny samt att jag provat att byta minne.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat bioset på moderkortet? Det kan behövas för att Venice ska stödjas fullut tror jag.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800