World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Hm står inför ett svårt val här Funderar på att byta från arms/fury till att bara köra arms och börja bygga på fury efter det, Vad tycjer ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Magmadar död :D:D:D:D

Och jag fick http://www.thottbot.com/?i=38448

LOL! Vi körde just en random MC raid på Bladefist som just döda Magdamar och dom byxorna droppa också.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
LOL! Vi körde just en random MC raid på Bladefist som just döda Magdamar och dom byxorna droppa också.

MC random?!..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
MC random?!..

MC random har jag aldrig hört talas om

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Jao, inte en guild raid utan bara random lvl60's som gör MC.

Funkar bra, vi fick Gehennas till 20% men loggade för natten. Skall köra mera imorgon.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

MC med randoms, ja jag säger då det

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

det finns en sida där man kan bygga upp en talent build o kolla hur man lägger sina points, men jag kommer inte ihåg vad den heter.. nån som kan hjälpa mej?

Permalänk

http://wowvault.ign.com
http://www.thotbott.com

På båda dessa sidor kan du göra det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Någon som vet en hemsida där man kan se hur mycket contribution points man behöver för att gå upp en rank?

Permalänk
Medlem

Igår när jag stod och väntade utanför BG i alterac så hade jag och en druid i guilden väldigt tråkigt, så vi duellerade, vi visste redan innan att det här kunde ta väldigt lång tid.

Jag är prot/holy speccad.

Fighten börjar, jag judgar seal of light och använder seal of light, och druiden går i björnform. Jag förlorar ju i princip inget liv alls. Och druiden förlorar ju inget vidare heller. Så här höll det på, jag blandade lite med Seal of light, seal of wisdom. Och när jag behövde en heal så var det. Divine favor + holy light. 2600 liv, utan manakostnad.

När fighten hade varat i 27 minuter så började vi få publik, det stod kanske 20 personer runt omkring oss.... Efter närmare 45 minuter så gav vi upp, och sprang åt varsitt håll.

Jag tror inte det är möjligt för en Pala/druid att avsluta en duell!

Permalänk
Medlem

Jo det är möjligt, om du hade gjort mer skada som Reti byggd. Med ett bra 2-H vapen och allt på Retri trädet (utom Devine favor och auran) så gör du såpass skada att hans manapol blir ansträngd. Men det räcker inte....du måste använda Seal of Justice minst 2ggr för att vinna. En gång i början av duellen/PvP (för att tvinga fram en heal) och sen när han har ca 20% kvar av livet. Timing är allt som är viktigt. Har han inte healat upp och han har 20% stunnar du, på med consentration och SoC och be till gudarna om att den procsar...då vinner du.
En Prot/holy paladin med sköld mot en Druid är en dryg tillställning.. ja.
En Retri paladin mot en Druid är dryg den med.... men varar inte längre än 3-4 min iaf (beroende på om du kör slut på din mana eller inte)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Fråga
jag ska göra en warrior på horde sidan, med prof mining/blacksmith
denna prof gör att jag kan göra mail saker till min shaman som också e på den serven

jag vet inte vilken ras jag ska ta...
Tauren, Orc, Troll eller Undead

Permalänk

En holy/prot paladin mot en holy/prot paladin är ännu drygare

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Fråga
denna prof gör att jag kan göra mail saker till min shaman som också e på den serven

Du kan göra endel mail med leatherworking också.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Någon som vet en hemsida där man kan se hur mycket contribution points man behöver för att gå upp en rank?

Då det inte finns några fasta gränser för att gå up i rank så finns det nog ingen hemsida. Utan allt är beroende på vad dina medspelare i horde/alliance åstadkommer under veckan. Vad som på en server räcker för tex rank 5 kan på en annan server kanske bara räcka för rank 3 för att det är mer PVP strider där så fler får contribution points.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fråga

Orc för att få stun resist eller Undead för WOTF (fear resist).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fråga

Då tar du skinning/leatherworking sen dragonleatherworking eller vad det heter för då kan du göra mail saker som har int + spirit osv. helt perfekta för en shaman..

EDIT: Har börjat kör på en NE Priest på Ravencrest som heter Lagomsnell..Är level 15

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

När lär man sig göra mail med leatherworking? Har 175 i det för tillfället.

Permalänk
Medlem

Hahaha, hinner precis in för att mötas av "serverrestart in 15:00!"

Det är humor.

Hur lång tid brukar en restart ta?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

10-30 sekunder

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Då tar du skinning/leatherworking sen dragonleatherworking eller vad det heter för då kan du göra mail saker som har int + spirit osv. helt perfekta för en shaman..

kanske ska skippa mitt herb/alk på min shaman (e skill nästan 200) och köra skinning/leather...
har alltid dåliga saker på mig...så man får lite bättre av leatherworking

Permalänk
Medlem

*mummel*
225 i alchemy nu, och idag blir det väl att planera trippen för att kunna få upp den till 300.

Bästa sättet att ta sig till feralas? har inte klivit på kalimdor mer än till alliance hamnen där.
lvl 34 nu, blir väl att semester planera tills lvl 35 då

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Magmadar död :D:D:D:D

Och jag fick http://www.thottbot.com/?i=38448

hehe grattis ^^ Fick med dom på första. Tur att du fick dom i 1.5 i 1.4 såg dom så fula ut

Citat:

kanske ska skippa mitt herb/alk på min shaman (e skill nästan 200) och köra skinning/leather...
har alltid dåliga saker på mig...så man får lite bättre av leatherworking

Det värsta med Skinning/lw är att i lvl300 där du kan göra fet FETA armors så kräver dom ju sååååå dyra saker

Massa Essence/Kanske även massa Core Leather/ Rare saker som du hittar 1gång på 6000mobs

Permalänk
Medlem

på senare tid har jag stött på fler och fler warriors som kör 2handssvärd när dom tankar. varför gör dom så? finns det någon vettig anledning över huvud taget?

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk

[QUOTE]Det värsta med Skinning/lw är att i lvl300 där du kan göra fet FETA armors så kräver dom ju sååååå dyra saker

Massa Essence/Kanske även massa Core Leather/ Rare saker som du hittar 1gång på 6000mobs

[/QUOTE]

jaha...

men ska jag köra Skinning/lw ändå?

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]

jaha...

men ska jag köra Skinning/lw ändå?

skit i om det är svårt, på högre lvl har du tid till att fixxa det där

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Jag slutade lira wow för några veckor sedan då det tog upp fasligt mkt tid.. Gjorde nu misstaget att återkomma till denna tråden med andra ord kicka abstinensen in.

Upplever ni som spelar att användandet har gått neråt? Är det fortfarande lika mycket liv å action som när det släpptes? Är det värt att börja lira igen?

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Jag slutade lira wow för några veckor sedan då det tog upp fasligt mkt tid.. Gjorde nu misstaget att återkomma till denna tråden med andra ord kicka abstinensen in.

Upplever ni som spelar att användandet har gått neråt? Är det fortfarande lika mycket liv å action som när det släpptes? Är det värt att börja lira igen?

det är mer och mer höglevel instancer, t ex MC, Onyixa och annat kul. Sen battlegrounds gör ju inte saker sämre... Köp en månad och testa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream

haha, jo jag kan inte slita mig, helt fast, lika kul nu som dagen jag tryckte enter world för första gången, i US open beta... ack vilka minnen

Visa signatur