Permalänk
Medlem

Vilken HDD-mp3?

Hej!

Har haft en iPod 20GB som har vart helt OK, men som nu är såld.
Nu i sommar har jag tänkt köpa mig en ännu bättre.

Krav:
- Minst 20GB
- Bra ljud
- Display
- Kvalité

Nu spelar priset ingen roll.

Har kollat en del på iriver / iaudio men inte fått någon riktig uppfattning.

Permalänk
Medlem

Det låter som om du skulle behöva dig en ny omgång av ipoden

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

iAudio X5 kanske? Den verkar läcker.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=40773

Visa signatur
Permalänk

Sony NW HD-1 annars, den säljs ut pissbilligt nu på expert för 1995:-
eller bengts audio för 2495:-
20Gb 30h speltid
enda kruxet är ju sonys egna program, men det har ju alla mp3spelare nuförtiden.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Kolla lite på LG:s spelare MF-HE700: http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&pa...

Lite kort batteritid men funktioner som slår det mesta. Eller vad sägs om listan MP3, OGG, WAV, WMA, AVI, MPEG4, DivX, Xvid, BMP och JPEG?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Ha en iPod Photo 30Gb och är riktigt nöjd med den.

+
* Bra skärm
* 30Gb
* Lätthanterlig i menyerna
* Kvalitet

-
* Kan kännast lite klumpig i vissa lägen
* Blir lätt repig

Om du nu skulle köpa en iPod Photo 30Gb, köp en väska samtidigt. Kan rekommendera iSkin.

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Kolla lite på LG:s spelare MF-HE700: http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&pa...

Lite kort batteritid men funktioner som slår det mesta. Eller vad sägs om listan MP3, OGG, WAV, WMA, AVI, MPEG4, DivX, Xvid, BMP och JPEG?

Men vad kostar den? det är det som är frågan och vart kan man få tag i den?

Permalänk
Medlem

Precis. Var får man tag i den där LGspelaren?

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

iAudio X5 tycker jag också. Den har det mesta.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

4300 kr kostar den om man får tro IDG: http://www.idg.se/ArticlePages/200504/12/20050412144333_CS/20... Men var man kan köpa den har jag faktiskt ingen aning om. Enda stället jag har hittat som har den är en dansk sida (http://www.justbuyit.dk/).

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Går i samma tankar och jag tror nog att det blir efter sommaren som jag beslutar mig. Då har jag lite mer pengar och antagligen har kikat in de flesta modellerna IRL.

Kan H10, 20GB's-modellen liksom med X5:an överföra bilder från digitalkamera direkt? För jag går i köpetankar om en digitalkamera också så det vore jävligt gött med direkt-transfer. Då slipper man lägga ut pengar på stora minneskort..

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

köpte mig en iaudio x5 för ett par veckor sedan och är mycket nöjd

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
köpte mig en iaudio x5 för ett par veckor sedan och är mycket nöjd

Har du fjärr till den? Hur är skärmen? Ljudet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har en Iriver H340 och den gör jag mig ALDRIG av med så länge den funkar... den har llt jag behöver och ljudet kan inte bli bättre

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Iriver H340, iAudio X5 eller Archos Gmini 400 ska du titta på om du ska ha en bra spelare. Inte Ipod Photo!

Permalänk
Medlem

Jag tittar personligen på iAudio X5(L), som verkar vara en kanonspelare. 35 timmars batteritid, 20-60GB hårddisk, USB-Host (flytta filer från/till mp3-spelare, kamera etc), radio, video, etc etc...

Enormt mycket information på http://www.iaudiophile.net/forums/index.php. Rekommenderas varmt.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Går i samma tankar och jag tror nog att det blir efter sommaren som jag beslutar mig. Då har jag lite mer pengar och antagligen har kikat in de flesta modellerna IRL.

Köp innan 1/7 så slipper du den höjda kassettavgiften. Blir väl en knapp hundring på 20Gb.

Permalänk
Medlem

Jag är också lite inne på en iAudio X5L, men den verkar tyvärr inte finnas i en 60GB-modell. 30GB duger i och för sig till det mesta. Många här i tråden rekommenderar den, men har någon verkligen pillat på den och lyssnat?

Den där iRiver H340 verkar också vara trevlig.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

Har skaffat mig en iAudio X5L. L modellen finns bara på 30gb men de räcker långt.
Hittils verkar allt bra och jag är nöjd förutom små saker. Den kan inte vissa bilder över 2.5mb och min canon kamera kan den inte ta bilder från direkt för den behöver drivrutin. Och så går de inte söka efter musik på album genere etc. musik systemet är uppbyggt som windows med mappar.
Men stort sett är den jätte bra.

Permalänk

Köp en ipod photo 30gb. iAudio X5 är bra men den har två stora brister som är att den inte kan organisera låtar efter id3 taggar, utan använder mappsystem. En annan nackdel är att tar runt 8 sekunder att boot upp spelare.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Köp en ipod photo 30gb. iAudio X5 är bra men den har två stora brister som är att den inte kan organisera låtar efter id3 taggar, utan använder mappsystem. En annan nackdel är att tar runt 8 sekunder att boot upp spelare.

Jag får det bara till en nackdel. Många, inkl mig, gillar inte ID3-sorteringen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ID3-sortering kan väl vara bra, men är dock inget krav. Att den tar 8 sekunder att boota upp gör nog inte heller något, för det är väl inget man gör en gång i minuten direkt. Min telefon tar också ett tag att boota upp och det är inget jag stör mig på.

Viktigt är däremot lång speltid, bra ljudkvalitet, relativt enkelt att hitta låtar/album och att den inte är alltför klumpig. Smidiga menyer, och extra funktioner som inspelning och radio är också ett stort plus.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

id3 tagningen är en stor miss. Tyckte inte de ibörjan men när jag börjat lägga in samlingsalbum märker jag att de skulle vara väldigt bra att ha. Men med lite tur kan de kanske komma ut en ny firmware där de finns. Att den tar 8 sekunder att starta upp gör absolut ingenting.

Permalänk
Medlem