Permalänk
Medlem

* Skaka liv i min DEC Alphastation 200.
* Uppenbarligen installera något kul på ovan nämda datanmaskin.
* Fulmodda in ett PC-kragg i en gammal Mac G3 så den låter mindre.
* Fundera på vad man ska med den datanmaskinen till då OSX inte tyckte om den.
* Släppa en ny version av min hemmahackade Linux-distro, 0.0-r1 låter som ett bra nummer. Innehåll? Kdrive, MPlayer och öh... TinyFugue? Allt byggt mot µlibc.
* Knåpa ihop en bättre variant på bash-skriptet som gör roliga grejor med mencoder, oggenc och mkvmerge. T.ex. automatisera lite småsaker.
* Skriva något praktiskt användbart i PHP, utöver seriebrusaren, gästboksprototypen och färgslumparen.

m.fl.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av root_conspiracy
1. Fortsätta mitt lilla hobby-hack.

coolt..

Har kommit över ett sånt här, har dock bara lyckats göra en iptables av den. Det ska dock gå att koppla LCD, IDE-disk, relä-er och allt möjligt till den om man ger sig fan på det. Lyckas inte ändra bitsen på utportarna tyvär =/

http://developer.axis.com/products/axis_82/index.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake

* Fundera på vad man ska med den datanmaskinen till då OSX inte tyckte om den.

Är det en stationär G3 kan du köra OSX på den. Kör OS X Server 10.3 på en Beige G3 Tower 266MHz 448MB ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Är det en stationär G3 kan du köra OSX på den. Kör OS X Server 10.3 på en Beige G3 Tower 266MHz 448MB ram.

Jodå, OSX startar på den, och låter sig installeras... nästan hela vägen. Kan vara något vajsing med skivan, eller onda andar som spökar. Tills jag orkat ta tag i det hela ligger G3an tillsammans med Alphastationen en HP-PA och Intergaphmaskinen (men inte några Sunnar längre, de har jag lyckats ge bort) i väntan på bättre tider.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Ska fixa min Digital Workstation.
I övrigt så rullar allt fint, kör Slackware 10.1 på workstation och laptop. Linux fungerar kalas, och har gjort det de senaste fem åren. Är inte en sån som installerar en massa nya program och håller på hela tiden, så det rullar tills det självdör...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Jodå, OSX startar på den, och låter sig installeras... nästan hela vägen. Kan vara något vajsing med skivan, eller onda andar som spökar. Tills jag orkat ta tag i det hela ligger G3an tillsammans med Alphastationen en HP-PA och Intergaphmaskinen (men inte några Sunnar längre, de har jag lyckats ge bort) i väntan på bättre tider.

Kolla så det inte är CD-läsaren som blivit en CP-läsare...
Stoppa in en annan läsare och kolla om du kan installera då...

Det är kul med massa projekt liggandes. Har endel själv

Permalänk
Medlem

bygga klart chassit till vardagsrumsdatorn, trycka in lite hårdvara (amd xp 1800+, 512 mb ram osv) och sedan installera fc4 och försöka få igång min remote wonder tillsammans med mplayer och xmms.

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx