Permalänk

Xbox nätverk problem

jag har min dator kopplad till en router som är kopplad till modemet, sen har jag ett nätverkskort till i min dator som jag har kopplat min xbox till med en korsad nätverkskabel, Jag kör Avalaunch på xboxen och undrar vilka addresser jag ska skriva in i xboxen, så här ser det ut i inställningarna;

Network: igång
DHCP: igång
Static IP: -?-
Gateway: -?-
Subnet: -?-
DNS1: -?-
DNS2: -?-

Där det står -?- undrar jag vad jag ska fylla i och hur jag får tag på de adresser som ska skrivas in.
Jag vet att xboxen får kontakt med datorn för det står Begränsad anslutning i nätverksanslutningarna.

hoppas att någon kan hjälpa mig lösa detta problem

Permalänk
Medlem

du ska låta xboxen få ip tilltelat auto.. annars kan du skriva in själv...
static ip: 192.168.xxx.xxx om du kör en vanlifg standard router (för typ hemma bruk)
gateway: oftast 192.168.0.1 (det kan du kolla genom att skriva ipconfig/all i cmd under win 2k/xp om datorn i fråga sitter på samma router.
subnet: oftast 255.255.255.0 (kolla i datorn, som ovan)
dns: kolla i datorn, som ovan.

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

du kan bara använda dhcp ifall du har datorn som du har ansluten direkt till boxen som en burk som delar ut dhcp ips.

annars måste du som sagt köra med statisk ip

Permalänk

Jag har kopplat xboxen till min dator som sedan är kopplad till routern;

Xbox-------Min Dator--------Router.

Jag vet att xboxen ska få ett nytt ip men det får den helt enkelt inte, vet inte varför.

Permalänk
Medlem

Om du som du säger har kopllat xboxen direkt till daotrn så ska den inte alls få ett nytt ip utan du måste ställa in en lokal ip själv.

Permalänk
Medlem

Eller så får du "dela ut din internetuppkoppling" till Xboxen, så att den får ett nytt IP från din dator. Men varför kopplar du inte bara Xboxen direkt till routern? Då får den ju korrekt IP-adress osv. automatiskt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Gör så att du kopplar xboxen till routern, inte till datorn.
Du ger xboxen ett ip, förslagsvis 192.168.0.5!
Du får följande uppgifter till boxen nedan.

Network: igång
DHCP: av
Static IP: 192.168.0.5
Gateway: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS1: 192.168.0.1
DNS2: 192.168.0.1

Sedan kan det ju vara bra om du ger din dator ett ip, kanske 192.168.0.100?
nätmask gateway o dns har du ovan, det borde du kirra.