Alien vs Predator Bigtower At/Atx conversion

Permalänk

kroppen på det lilla monstret som kommer ut ur munnen tycker jag ska bli smalare så att det påminner mer om en varelse på tungen istället för en varelse i munnen.

Annars ser det förbannat vackert ut

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk

Problemet är att det ser ut sådär "i verkligheten".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
http://dump.sweclockers.com/wolvie/predator/skiss3.jpg

kroppen på det lilla monstret som kommer ut ur munnen tycker jag ska bli smalare så att det påminner mer om en varelse på tungen istället för en varelse i munnen.

Annars ser det förbannat vackert ut

påminner mej om kung pow xD

Permalänk
Medlem

Vad för hårdvara ska in i den nya lådan?
Kommer det vara fönster med tema på insidan också?
Ska det byggas på på utsidan, eller bara graveras i plåten?

(Ca[[pp: För att förtydliga mitt inlägg, och avsluta diskusionen om turboknappen, så läs på denna länken: http://www.pcguide.com/ref/case/switchTurbo-c.html)

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aew-man
påminner mej om kung pow xD

http://www.moviefans.de/a-z/k/kung-pow/tonguey.jpg

Bästa filmen nånsin.. jag tänkte faktiskt också lite på den när jag såg bilden.

Fan va länge det är sen man såg Kung Pow. Kanske skulle ta och se den ikväll

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

Kåmp... det är en varelse i munnen....

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Vad för hårdvara ska in i den nya lådan?
Kommer det vara fönster med tema på insidan också?
Ska det byggas på på utsidan, eller bara graveras i plåten?

(Ca[[pp: För att förtydliga mitt inlägg, och avsluta diskusionen om turboknappen, så läs på denna länken: http://www.pcguide.com/ref/case/switchTurbo-c.html)

se lite videoreviews på 3dgameman.com så ser du att turbo har en annan mening också.

och han har fel för turbo knapp finns fortfarande kvar dock kanske inte med samma mening.

personligen tror jag dock fortfarande att du hittar på angående 33 och 66 mhz men intressant läsning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
mycket tveksamt

förövrigt brukar turbo betyda att en extra fläkt går igång eller att hastigheten höjs på befintliga fläktar.

Tvärfel ! åtminstone när det gäller gamla AT system.
Den användes för att "klocka" processorn ett visst antal mhz.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
se lite videoreviews på 3dgameman.com så ser du att turbo har en annan mening också.

och han har fel för turbo knapp finns fortfarande kvar dock kanske inte med samma mening.

personligen tror jag dock fortfarande att du hittar på angående 33 och 66 mhz men intressant läsning

Jag kan garantera att det inte är ett påhitt med turboknappen den har absolut ingenting med fläktar att göra utan är som sagts innan ett sätt att köra gamla datorer i 2 hastigheter. Detta chassit är ett gammalt AT chassi därav turboknappen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Äntligen! Jag är en stor Alien och Predator fan. (Spelet spelen sett filmerna ) Gör du detta lika bra som allt annat du gör så kommer det bli underbart. Förväntar mig att chassit blir så grymt att man blir rädd för det när man är i samma rum som det!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

okej...nu är du fan heftig altså!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jo det är sant men jag kan inte hålla mig borta härifån vettu Ska försöka få till en update senare idag om inte bakfyllan sätter stopp för det dvs

'

låter bra de:D

Permalänk
Medlem

Ruggigt snyggt, blir en top10a på galleriet sen kan jag lova om du lägger ner ett ordentligt arbete på det

Visa signatur

[Datorn] Core2Duo E8400 3.0 ghz ][ Abit IP35 Pro ][ Gainward 9800GTX ][ Seagate Barracuda 200+300+500 GB ][ Crucial Ballistix 2x1024 MB ][ Tagan 480w ][ Gigabyte 3D Aurora

Permalänk

Brutalt!!
Vågade aldrig spela mer än typ 20 min på spelet!
Filmen har ja dock sett och den var grym som faaaan!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Spelen är grymma! har inte sett filmen (vill inte bli besviken) och [WP@]Wolverine är ju en rackare på att modda så denhär tråden kommer jag att följa!

Skulle vara lite kul att få lite färg på lådan om du orkar med det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Häftigt! Mycket intressant projekt.
Fast jag skulle nog petat Alien och bara kört Predator

Skall du köra en LCD display som predatorns handledslcd?
Längst ner finns bild på alla bokstäver och siffror klickar du på bilden så finns det bla teckensnittet att ladda ner.
http://members.iinet.net.au/~jaherne/thehunted/yautja/index.p...

Om du kör vattenkylning på denna dator sen så måste du ju ha grönt Power Fluid vatten.
och en fönstermodd 3 ihoptejpade laserpekare/leds som åker runnt i en 8 hehe.

Skall du göra datorlådan osynlig Om man vill kämpa sig letar man upp han japanen som gjorde den "transparanta" regnkappan (filmklipp ifrån 1999 eller så mycket populärt på internet) han hadde en backprojector regnkappa eller så men då drar budgeten iväg

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Hedersmedlem

Edit: Glöm att jag skrev...

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

YES!

hehe, bara så du vet Wolverine, vår bajsklan [SSG] väntar med spänning på detta chassi då det har blivit många sena nätter genom åren med AvP 1 och 2 på Lan så...

utmärkt motivval och hoppas att det blir lika juste som vanligt....;-)

oh well off to work....

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Ser fint ut so far! Vilken färg kommer du slänga på chassiet sen ? Eller ska den vara i den färgen som den är nu ?

keep up the good work

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enda tråden på 5sidor som var värd att skriva nått i....
KUTGW !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

WP@]Wolverine Seriöst Du är Något jävla bra på Modda ..

hur mycket ska du ha för en Sån där modd?

Permalänk

Jag har en egen skiss på en predator arm jag gjort själv för ngr år sedan i bläck (även skuggningen , blev rätt nöjd ) på 5 minuters kafferasten . jag kan skicka den till ngn som vill ha en cool bild kan även rita ngt annat till ngn som vill ha . ( är helgrymm på att teckna bilder )

ja , jag ska gravera den i helgen på en 15 X 10 cm plexi skiva

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
Jag har en egen skiss på en predator arm jag gjort själv för ngr år sedan i bläck (även skuggningen , blev rätt nöjd ) på 5 minuters kafferasten . jag kan skicka den till ngn som vill ha en cool bild kan även rita ngt annat till ngn som vill ha . ( är helgrymm på att teckna bilder )

ja , jag ska gravera den i helgen på en 15 X 10 cm plexi skiva

Starta en egen tråd i projekt då, så vi slipper off-topic.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eftersom filmerna är grymma och spelen likaså, så är det trevligt med AvP tema.

Jag tycker dock huvudet på din Predator är lite litet och att hela figuren i sig känns lite utsträckt och smal. Jag tycker du borde teckna huvudet lite större och kroppen lite kortare och mer bastant till utseendet. Dock så gillar jag ansiktsbilden på din predator på den andra skissen, grym!

Keep on modding

EDIT.
Lite bilder som kan hjälpa, notera storleken på huvudet.
http://www.starstore.com/acatalog/12_predator_L.jpg
http://www.seeiscool.com/student/paul/trinity-predator.gif

Permalänk

när blir det update?

Permalänk
Medlem

du tror inte du kan flytta upp hela preditor känns som du började lite för långt ner med hvudet och benen och underkroppen blev lite komprimerad... visst du kanske inte orkar skissa om men du lär ju störa dig skiten ur dig om du också börjar se den som jag tycker den är

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Hjälpsam

AVP är kult, detta Vovve projektet skall bli kul. Överlag juste grovskissar, men som några andra har jag några detalj synpukter på skissen (klart, skiss = inte klar än )

(som nämts) Predators huvud på tok för litet, skall vara en del bredare främst
(som nämts) Alien tungan behöver en workover för form, 3d, design
Händerna generellt. Studera gärna Da Vinchi's verk när det gäller händer. Han är en av de bäste när det gäller vinklar och benstruktur och uttryck, börja med skelettet och bygg på kött/hud (på papper eller mentalt som känns bra).

Det finns mängder med fanart och oficiel concept art på både Alien och Predator som kan vara till god hjälp för dimensioner.

Men som sagt, det är småpill, dock är ju Wolverine något av en perfektionist när det väl kommer till kritan.

AT chassi 4tehW1N!!!11!oneone!sqrt(121)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

alien

personligen så tycker jag att du borde ta en äkta H.R Giger design på alien monstret, och skita i "fight" bilden. med tanke på din skicklighet så borde det inte vara några problem.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

hur går det me denna moden då ?

Visa signatur

-

Permalänk
Proffsmoddare

Jag la ner den då jag upptäckte att jag inte pallade. Modden krävde en otrolig mängd jobb men gav inte den där gnistan som behövdes. Det är möjligt att jag tar upp detta projektet igen senare men just nu har jag inte motivationen. Jag planerar större och bättre bygge istället

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR