World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Om man är lvl 60 och inte inriktar sig på att smla hela epic sett, är det då även då rikgit bra om man har hela shadowcraft och båda dal rend svärden?

Har kollat på thottbot, shadowcraft sälpps i BRS och i Scholo och dal rend svärden släpps av ngn gubbe i BRS. Hur stor är chansen att man hitta dessa saker?

Permalänk

Vilken highlevel instance droppar bäst prylar för en rogue? Items, vapen liksom armor.

Permalänk
Medlem

w00t! Äntligen plockade vi onyxia... Som vi försökt, men nu gick det på första försöket! 34 pers, lagom mycket. Till slut gick allt rätt helt enkelt :> Paladin-skräp droppade som vanligt

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Vilken highlevel instance droppar bäst prylar för en rogue? Items, vapen liksom armor.

Barman shanker i BRD..
Sen är ditt set item drop lite varstans i scholo, strat osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Planes
En massa bra info

Tackar för svaret, är denna någonting jag också ska sikta in mig på http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18532 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
testservern har ju varit död hela dan =(

Kom in och körde lite med en 60-gubbe jag gjort. Allting gick dock som sirap, eftersom servern var full med folk som spelade. Klassiskt lagg-problem som när det är för många på samma ställe/server, den orkade inte med.

Permalänk

Hmm, efter noggrann eftertanke skall jag börja lira wow lite lätt igen.. hade tänkt starta en priest på Shattered hand. Nån som vill bli en "level-partner" får gärna pm:a.. ska köra lite halvhårt, så jag blir höglvl ganska snart.. Jobbet är ett litet problem men aja..

Tänkte bara höra on nån vet nån go interface-sida som har bra "healer" - interfaces.. alltså hjälpmedel för mig som kommande priest. Tack på förhand

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

någon som kan svara på mina frågor? Sry för detta men jag ska iväg aldeles snart och behöver svar på mina frågor snarast..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Hmm, efter noggrann eftertanke skall jag börja lira wow lite lätt igen.. hade tänkt starta en priest på Shattered hand. Nån som vill bli en "level-partner" får gärna pm:a.. ska köra lite halvhårt, så jag blir höglvl ganska snart.. Jobbet är ett litet problem men aja..

Tänkte bara höra on nån vet nån go interface-sida som har bra "healer" - interfaces.. alltså hjälpmedel för mig som kommande priest. Tack på förhand

Jag kan hoppa på om det är på hordesidan

Permalänk

lvl 18 rogue på Shattered Hand, Fearoth

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Man fixar characters till Testserven från deras hemsida via "Test-realm copy"?

Alltså, helt nya characters.. Inte dem gamla man har sen tidigare.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Snabb fråga: Man fixar characters till Testserven från deras hemsida via "Test-realm copy"?

Alltså, helt nya characters.. Inte dem gamla man har sen tidigare.

Jupp.

Jag vill ha human epic mount (har inga pengar eller rätt level än, planerar bara). Men har lite frågor då.. Vad finns det för sätt att öka rep till SW på? Kan man sälja runecloth till nån npc där också?

Vad för rank behöver man, och vad kommer efter honored? Och kommer det kosta några guld extra om man inte köper från sin egen ras så att säga?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jahapp.. fan, då kan jag inte köra Test-realms, eftersom att jag inte kan logga in där.. Men jag kan logga in på acc management(men inte om jag trycker på länken på sidan, utan jag måste använda en annan länk..)
Annars går det inte.. Vad fan är det frågan om? :S

*edit*

Kanske någon kan länka dit? Kanske funkar då :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Vad är det som krånglar?

Det är downtime varje onsdag 5-11, såvidare det inte är patch(var annan månad ca?) så är det 3-11, 6 eller 8 timmars downtime dvs. Slå ihop det på en månad (3dt+1patch säger vi för att vara högräknande)

6+6+6,8 = 26 timmars downtime, plus att det krånglar 2 timmar varje fredag som mest, plus två timmar över veckan, lägg ihop och vi får summan 42.

42 krångliga speltimmar i månaden, av 720 totalt, 5.8% av speltiden är alltså krånglig. FY HELVETE VAD MYCKET.

Ta tex eve-online, kostar samma som wow, har 1h downtime om dagen, 7 timmar i veckan, blir det patch är det ytterligare 4-20(!) timmars downtime på en dag. Krånglar gör det lite då o då, i samma utsträck som wow, ca 3-5h i veckan.

Och du har mage att kalla wow krångligt?

Umm... WoW har extremt mycket småkrångel (definitivt mer än EVE har nuförtiden, är i klass med hur EVE var för två år sedan imho). Kan dra lite exempel... i tisdags, många kraschar kraschar på onyxia och loginservrarna är nere ett bra tag så vi får avbryta. Igår, instansservern för Dire Maul kraschar och återställs när vi bara har sista bossen kvar på vår tributerun (som iofs går jävligt fort men ändå). Efter ytterligare en run blir det serverrestart.
Idag, allt var nere i morse och halva raiden kraschade precis i MC, lyckligtvis i början på giants men tänkfan om det hänt när vi var mitt i majordomo eller ragnaros.

WoW är trevligt men har noll serverstabilitet.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Jupp.

Jag vill ha human epic mount (har inga pengar eller rätt level än, planerar bara). Men har lite frågor då.. Vad finns det för sätt att öka rep till SW på? Kan man sälja runecloth till nån npc där också?

Vad för rank behöver man, och vad kommer efter honored? Och kommer det kosta några guld extra om man inte köper från sin egen ras så att säga?

Kostar inget extra, du måste ha exhalted, efter honored kommer revered sen exhalted. Behöver 8000 för honored, 11000 för revered och 21000 för exhalted, så mycket mellan varje steg. Tror du får 50 för varje stack av runecloth eller nåt sånt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jahapp, då blir det till att fortsätta rida tiger. Har iofs inget emot dom, förutom att epic mounten ser lite mysko ut.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?FN=wow-general&...

lol på Eyonix... Där kom de fram, blizzard älskar shamans och hatar paladins!

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?FN=wow-general&...

lol på Eyonix... Där kom de fram, blizzard älskar shamans och hatar paladins!

Lite kul var det allt

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Om man är lvl 60 och inte inriktar sig på att smla hela epic sett, är det då även då rikgit bra om man har hela shadowcraft och båda dal rend svärden?

Har kollat på thottbot, shadowcraft sälpps i BRS och i Scholo och dal rend svärden släpps av ngn gubbe i BRS. Hur stor är chansen att man hitta dessa saker?

Beror på tur

Gjort han dal'rend gubben ~20tals gånger han mainhand droppar aldrig.. (samma sak med ShadowCraft Tunic.. men hans Offhand droppar 1/3gånger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Umm... WoW har extremt mycket småkrångel (definitivt mer än EVE har nuförtiden, är i klass med hur EVE var för två år sedan imho). Kan dra lite exempel... i tisdags, många kraschar kraschar på onyxia och loginservrarna är nere ett bra tag så vi får avbryta. Igår, instansservern för Dire Maul kraschar och återställs när vi bara har sista bossen kvar på vår tributerun (som iofs går jävligt fort men ändå). Efter ytterligare en run blir det serverrestart.
Idag, allt var nere i morse och halva raiden kraschade precis i MC, lyckligtvis i början på giants men tänkfan om det hänt när vi var mitt i majordomo eller ragnaros.

WoW är trevligt men har noll serverstabilitet.

Jag misstänker att du valt att spela på en server med high population? Det var ju inte svårt att på förhand räkna ut att det skulle bli mer strul där. Har inte haft så mycket strul på min server så de har inte noll serverstabilitet överlag, man får bara vad man själv väljer.

Permalänk
Medlem

Tjadu nog hade den medium när jag skapade min gubbe iaf (några timmar efter servrarna öppnat), inte direkt något man vet. Dessutom är det inte direkt någon ursäkt, "man får vad man själv väljer"? lol, blizzard ska ju kunna hålla sina egna servrar stabila inom de gränser de själva satt för hur många spelare en server kan ha innan det blir kö. Dessutom kan man ju inte komma in på nån server ifall det är loginservern eller hela datacentret som är nere vilket sker hyfsat ofta.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Kostar inget extra, du måste ha exhalted, efter honored kommer revered sen exhalted. Behöver 8000 för honored, 11000 för revered och 21000 för exhalted, så mycket mellan varje steg. Tror du får 50 för varje stack av runecloth eller nåt sånt.

6000 honored
12000 revered
21000 exhalted

och ja man får 50 rep för 20 runecloth

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Nån som har nått bra tips på hur man kan käna snabba pengar?

Visa signatur

World Of Warraft,-*Shattered Hand*-.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
fattar inte vad du vill säga att http://www.thottbot.com/?i=37329 är ett paladin svärd ?

NEJ o NEJ O NEEJ!

Är ice barbered spear ett mage vapen?? NÄ just det. Paladins ska fan inte röra +crit + dmg med spells. Dom har fan melee dmg som inte vissa andra klasser har (gissa vilka?) (mage/warlock)
Det här är ett vapen endast för mages och warlocks imo. Skulle jag personligen se en paladin som skulle börja whina om att han inte skulle få rulla på det här så skulle jag (som någon sa tidigare) Se till att han fick prygel varje dag i en månads tid.

Eller hade du tänkt lvl snabbare i skills med intellecten som svärdet ger?

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem

Vissa som inte har lirat paladin vet hur bra healers dom kan vara? En BRA speccad paladin ligger i toppen på heal i MC. Har sett det via damagemeters "healing done". Nu säger jag inte att dom ska ha förtur på såna svärd som diskuteras men om ingen mage/lock vill ha så självklart ska en paladin få det om han vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Eller hade du tänkt lvl snabbare i skills med intellecten som svärdet ger?

Paladins använder mana om du missat det.

Men visst, mages och warlocks ska ha förtur på den annars är något fel.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Dödade Sylvannas på Shadowmoon nyss

Permalänk
Medlem

nån som lyckats lägga vantarna på en Quel'serrar här?

Visa signatur

blocka då tönt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Dödade Sylvannas på Shadowmoon nyss

Fy dig, hon är ju söt :p.

Hur gjorde ni det då? sprang ni bara ner till undercity o titta förbi eller?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jorp
nån som lyckats lägga vantarna på en Quel'serrar här?

oh ja, massor på våran servetr

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc