Philips EM-6162 hörlurar omvandlade till "vanliga"..hjälp plz

Permalänk
Medlem

Philips EM-6162 hörlurar omvandlade till "vanliga"..hjälp plz

Idag kom mamma och lillasyster hem från loppis med fina hörlurar för min dator! Enda problemet är att de är gjorda för förstärkare (tror jag de heter). Ni känner säkert igen dom, såna stora lådor som man kopplar in en elgitarr i mm.? Hursomhelst, jag ville få dom att funka på min dator då dom verkade häftiga och så, så jag började skära upp sladdarna och tog en gammal mottagare för trådlösa hörlurar och skar av sladden som gick in i datorns hörlursuttag, sen virrade jag ihop sladdarna och testa dom på min stereo (då jag inte vågar förstöra datorn på något sätt), och det kom lite ljud när jag höjde till max!

Nu undrar jag hur jag ska göra för att få dom att fungera helt normalt. Hörlurarna har små rattar på sidorna som man höjer/sänker ljudet på, samt mono/stereo, och ljudet har jag satt in på stereo, högsta volymen. Några idéer?

Permalänk
Medlem

du kunde bara köpt en converter på classe eller nått och istället skär du upp och förstör

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Äsch, sånt kostar onödiga pengar! Förresten funkar den mycket bättre nu, dock blir den lite sämre när jag tejpar över de öppnade sladdarna... är det farligt att låta den vara?

Permalänk
Medlem

Du skall inte vira och ha dig. Löd ihop skiten och isolera med eltape/krympslang. Sedan skall det nog fungera ska du se.
Menade du att det satt en 6.5mm kontakt och att du bytt till den mindre 3.5mm?
EDIT: En adapter (22-705) kostar 20 kr på classe.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Du skall inte vira och ha dig. Löd ihop skiten och isolera med eltape/krympslang. Sedan skall det nog fungera ska du se.
Menade du att det satt en 6.5mm kontakt och att du bytt till den mindre 3.5mm?
EDIT: En adapter (22-705) kostar 20 kr på classe.

Lol, tack!

Jag trixade lite med den jag hade nu men det gick inte så bra. Synd på ett annars så bekväma par hörlurar. När dom väl funkade bra stängde dom ute allt ljud och funkade skitbra. Ljudet hördes inte ut heller, jag kunde ha dom hängande runt halsen och knappt höra musiken i dom själv.

När jag får ett nytt par från loppis ska jag vara redo. Vet ni vart man kan få tag på sånna annars? Heter dom något speciellt?