Jag skiter i det här, jag tänker ta livet av mig!

Permalänk
Avstängd

Du kommer inte ta ditt liv din fjant, dra någon annanstans.

Permalänk
Avstängd

varför gör du en tråd om du verkligen tänker göra det?

hur som helst så är det nog inte många här som bryr sig om vad du gör eller inte gör...

Permalänk
Medlem

Nu slappnar du av och tar fram pennan, farbro barbro har ju lösningen till dig:
Dennies brunby i eslöv

Han har ett jätte bra startpaketet för 11 tusen kronor, och du:
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet, men det här paketet, DET ÄR ETT STEG I RÄTT RIKTNING!

Permalänk
Medlem

BILDER!

...ännu en som söker uppmärksamhet..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Du kommer inte ta ditt liv din fjant, dra någon annanstans.

Heja Fordie!

Permalänk
Medlem

Det som flera inte verkar förstå här är att när någon säger att den vill ta livet av sig så är det egentligen ett rop på hjälp. Jag kan förstå att man vänder sig hit för det är en så pass trygg plats, förvisso finns det inget utrymme för denna typ av inlägg på det här forumet.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det som flera inte verkar förstå här är att när någon säger att den vill ta livet av sig så är det egentligen ett rop på hjälp. Jag kan förstå att man vänder sig hit för det är en så pass trygg plats, förvisso finns det inget utrymme för denna typ av inlägg på det här forumet.

Det var bättre förr... då ÖÄ fanns.

Permalänk
Medlem

Väntar bara på ett moderatorinlägg i stil med:

"FEL FORUMSDEL! *ban+trådlåsning*"

Visa signatur

fleranvändarinloggning!

Permalänk
Medlem

spela roll test? han har redan sagt att han ska försöka gå vidare.. då gör det ju inget om dom låser osv nu när vi vet att det gått bra.. hoppas allt löser sig mini_mupp
//Jonas

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

kul att alla var jättestöttande tills han mådde bra, då mobbar alla ner honom.

Bara en observation, jag tar inte ställning eller något.

Permalänk

Du har kanske en riktig depression. Vore inte konstigt. Ta och träffa en läkare och insistera på att få hjälp. Det finns mediciner som hjälper vid klinisk depression.

Dom kan remittera dig vidare till psykolog om du har problem. Det hjälper.

Ett forum på nätet är inte alltid det bästa stället att söka hjälp på ... som du säkert märker. Träffa en läkare.

/Catten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
kul att alla var jättestöttande tills han mådde bra, då mobbar alla ner honom.

Bara en observation, jag tar inte ställning eller något.

Haha såg det också, så klockren vändning det var inlägget efter och resten så var han en värdelös nolla i deras ögon. Riktigt illa grabbar (och tjejer)!
Men nu kanske inte SweC är bästa platsen att skriva om man ska ta livet av sig.

Permalänk

Man har det jobbigt här i livet, man får helt enkelt hålla huvudet högt och inte förhasta sig.

Jag har också problem med en sjukdom jag har, kort och gott - jag kommer att dö när jag är 30 om jag inte gör en operation som ofta går fel (cirkus 80%).

Kul, va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Man har det jobbigt här i livet, man får helt enkelt hålla huvudet högt och inte förhasta sig.

Jag har också problem med en sjukdom jag har, kort och gott - jag kommer att dö när jag är 30 om jag inte gör en operation som ofta går fel (cirkus 80%).

Kul, va?

Ålder nurå :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0

Ålder nurå :S

Halvvägs

Permalänk
Medlem

Jag är också halvvägs

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt stött på ett antal personer på olika forum som också berättat att de inte orkar med livet och tänker ta livet av sig. Jag förstår bara inte vitsen med det. Man löser absolut ingenting med att ta livet av sig. Problemen man själv hade går liksom över till ens anhöriga då istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Jag är också halvvägs

Vad har du då? Same shit eller?

Permalänk
Medlem

Jag skall åka till NYC, jag bokade tyvärr fel biljet så nu kommer jag inte åka förens 2027 (i tid för Duke Nuken), jag kan heller inte avboka

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

då går du väl inte i skolan och har något ansvar?

lätt att man skulle välja 30 år leva soft än 80-90 med massa "du måste göra det, det och det"

Permalänk
Medlem

Som man märker på många av inläggen här så är många tonåringar mycket fördömmande mot andra som sitter i en dålig sits. Är detta ett sätt att försöka klättar i den eviga rangordningen som man lever i som tonåring? Att hela tiden vara störst bäst och vackrast? Hos vissa individer så märker man dock en mera human inriktning som vissar upp en större medmänskilghet och en förståelse att allt inte kretsar kring en själv. detta kallas mognad.
Så alla ni som har skrivigt inlägg liknande
-hey-i-am-an-attention-whore
-Du kommer inte ta ditt liv din fjant, dra någon annanstans.
är helt enkelt såna som själva vill har uppmärksamhet och inte tycker om att en individ vissar upp en sårbar sida av sig själv. När dessa människor ser detta så hugger dom direkt i ett hopplöst försök att vara överlägsen och klättra i den rangordningen som jag beskrev ovan dvs den klassiska mobbaren. Med hjälp av nätets till synliga anonymitet så märker man en mera överlägsen och kaksig tendens hos många. Är detta ett försöka att kompensera det som de saknar i det "verkliga" livet?
Om dessa individer inte är tonåringar utan vuxna personer över 18+ så tycker jag dom ska ta sig en ordenterlig funderare om hur dess liv och syn på människor ser ut och eventuellt söka psykisk vård för att ta itu med sina demoner.
Att öppet vissa att man mår dåligt är ett rop på hjälp, en vilja att visa att man existera och att människor ska bekräfta detta dvs helt normalt.

Till mini_mupp:
Det krävs 1000 anledningar till att vilja dö men bara 1 för att vilja fortsätta att leva. Dock så tycker jag att du ska prata med en vuxen som du litar på då det faktisk handlar om din psykiska hälsa.

/Martin

Permalänk
Medlem

Permalänk
Avstängd

Rohypnolen kommer troligtvis bara göra att du får en blackout och vaknar upp om en vecka.
Under denna vecka kommer du sprungit omkring och gjort en massa pinsamheter som du kommer skämmas över. (typ tatueringar, pissat ner skolor och liknande)

Men jag antar att detta kommer hjälpa dig i ditt problem.

Permalänk
Medlem

Har du lyssnar för mycket på kent ? :S

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
Som man märker på många av inläggen här så är tonåringar mycket fördömmande mot adnra som sitter i en dålig sits. Är det ett sätt att försöka klättar i den eviga rangordningen som man lever i som tonåring? Hos vissa individer så märker man dock en mera human inriktning som vissar upp en större medmänskilghet och en förståelse att allt inte kretsar kring en själv det kallas mognad.
Så alla ni som har skrivigt inlägg liknande
-Du kommer inte ta ditt liv din fjant, dra någon annanstans.
är helt enkelt såna som själva vill har uppmärksamhet och inte tycker om att en individ vissar upp en sårbar sida av sig själv. När dessa människor ser detta så hugger dom direkt i ett hopplöst försök att vara överlägsen och klättra i den rangordningen som jag beskrev ovan.
Om dessa individer inte är tonåringar utan vuxna personer över 18+ så tycker jag dom ska ta sig en ordenterlig funderare om hur dess liv och syn på människor ser ut och eventuellt söka vård.
Att öppet vissa att man mår dåligt är ett rop på hjälp, en vilja att visa att man existera och att människor ska bekräfta detta.

Till mini_mupp:
Det krävs 1000 anledningar till att vilja dö men bara 1 för att vilja fortsätta att leva. Dock så tycker jag att du ska prata med en vuxen som du litar på då det faktisk handlar om din psykiska hälsa.

/Martin

Varför inte ropa på hjälp hos närmaste ungdomsmottagning då? Kanske för att man inte får nog med uppmärksamhet där, jämfört med ett forum? Fundera på den du...

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

varför vill du ha uppmärksamhet från oss att du ska "ta livet" av dej?
tråkigt för dej isf,men varför dra upp det här,på ett spelforum?
borde du inte vända dej till nån psykolog eller liknande?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Varför inte ropa på hjälp hos närmaste ungdomsmottagning då? Kanske för att man inte får nog med uppmärksamhet där, jämfört med ett forum? Fundera på den du...

Intressant att du tar upp det.
Nätet för den vanliga användare = anonymitet dvs att man inte behöver möta en konsekvens för något man säger eller gör (för det mesta). Konsekvens i detta fallet skulle vara att man vissar en svagare sida av sig själv och därmed bekräftar att man inte är "normal" enlig samhällets (tonåringarnas) normer. Nätet är alltså ett ställe där man kan utrycka sig i en större utsträckning är i det verkliga livet.

Om vi säger så här: Jag är 25år och ungdomspedagog inriktning barn & ungdomar i svårigheter. Det är inte många som skulle vilja möta mig med ett lite småkaksig inlägg som ditt i verkligheten för då skulle dom får möta en konsekvens (i detta fallet motargument som man måste möta och ta ställning till). I ditt fall nu så kan du helt enkelt välja att inte svara och därmed så har du fortfarande kvar din stolthet och anonymitet.

/Martin

Permalänk
Medlem

Vilket spel är detta föresten?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Livet suger pung... så är det.