[feedback] till vattenkyld LIAN LI PCV2000B

Permalänk
Medlem

[feedback] till vattenkyld LIAN LI PCV2000B

här lämnas konstruktiv kritik och frågar angående projektet nedan.

till bygget

simma lungt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fint, jag vill också ha det där chassit

Permalänk
Medlem

Du bör kanske tänka över placeringen utav radiatorn, att ha den i taket är förvisso en fördel då du kan skicka ut all värmen som den avgör rätt ut ur chassit, men samtidigt kommer den lilla varma luften som bildas inne i chassit stiga upp på radiatorn. Även med en vattenkylning avger komponenterna tex hårddiskarna ganska mycket värme ut i luften.

Eftersom den är så pass stor som din är har du nog inget annat val än att sätta den i taket och kan du inte placera den i fronten är nog taket kanske den bästa lösningen.

Kommer följa projektet, blir kul!

Lycka till!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Du bör kanske tänka över placeringen utav radiatorn, att ha den i taket är förvisso en fördel då du kan skicka ut all värmen som den avgör rätt ut ur chassit, men samtidigt kommer den lilla varma luften som bildas inne i chassit stiga upp på radiatorn. Även med en vattenkylning avger komponenterna tex hårddiskarna ganska mycket värme ut i luften.

Eftersom den är så pass stor som din är har du nog inget annat val än att sätta den i taket och kan du inte placera den i fronten är nog taket kanske den bästa lösningen.

Kommer följa projektet, blir kul!

Lycka till!

Botten av lådan då? Bör inte det vara optimalt?

Om de nu går vill säga.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Botten av lådan då? Bör inte det vara optimalt?

Om de nu går vill säga.

Rent teoretiskt så ja, botten är bäst. Men då uppstår ett annat problem, var ska de 3x120mm fläktarna monteras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Du bör kanske tänka över placeringen utav radiatorn, att ha den i taket är förvisso en fördel då du kan skicka ut all värmen som den avgör rätt ut ur chassit, men samtidigt kommer den lilla varma luften som bildas inne i chassit stiga upp på radiatorn. Även med en vattenkylning avger komponenterna tex hårddiskarna ganska mycket värme ut i luften.

Eftersom den är så pass stor som din är har du nog inget annat val än att sätta den i taket och kan du inte placera den i fronten är nog taket kanske den bästa lösningen.

Kommer följa projektet, blir kul!

Lycka till!

jo jag har tänkt på det också men eftersom det är väldigt trångt i botten som fick det bli så som det blev.

eftersom hårddiskarna sitter där nere i en skiljd avdelning så kommer dom inte att värma upp den delen av lådan. sedan så är hela bottnen fylld med små utstansade hål så det är fin genomströming underifrån.

men allt är som sagt teorier så det finns bara ett sätt att ta reda på det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe kul Tänkte göra precis samma sak med mitt chassie, och köra med 1st blackice med 3st 120. Sen "pressar" de ner luften, och den sugs ut där nere (baksidan). Så tänkte jag iallafall

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
hehe kul Tänkte göra precis samma sak med mitt chassie, och köra med 1st blackice med 3st 120. Sen "pressar" de ner luften, och den sugs ut där nere (baksidan). Så tänkte jag iallafall

japp hade ungefär samma tanke.

edit

jag undrar om det är någon som vet vart man kan köpa
svart gummi kantlist i sthlms orådet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

gillade inte fönstrett.
och varför få mer "Bling bling" med kromfärgen?. blire inte bara sämre?

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zWeaX
gillade inte fönstrett.
och varför få mer "Bling bling" med kromfärgen?. blire inte bara sämre?

sådär nu är internet tillbaka efter åskvädret :).
kromade gallret för att det var repigt mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fasen va snyggt, modigt at du vågar såga i en sådan dyrgrip
Det skulle kanske vara vackrare om du sågade ut fläkthålen i form med gallret, så man inte ser dom runda hålen?

Men det ser jäkligt bra ut

Permalänk
Medlem

Snyggt! Fortsätt så

Hade du tänkt köra standard 120mm eller 120mm med LEDs? Själv tänder jag inte på leds så mycket men i ditt fall kan de se riktigt fint ut med blåa led-fans.

givetvis måste du posta resultat på temps senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Snyggt! Fortsätt så

Hade du tänkt köra standard 120mm eller 120mm med LEDs? Själv tänder jag inte på leds så mycket men i ditt fall kan de se riktigt fint ut med blåa led-fans.

givetvis måste du posta resultat på temps senare.

om du kollar i loggan så ser du vilka fläktar jag ska använda .

tempsen kommer också

Visa signatur
Permalänk

vad f** har du köpt de där fläktarna?

på långthåll ser de ut som metall men lite närmare som halv metal och plats...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

det ser bra ut... skall bli skoj att se vad du petar i för stuff i den där

att ha radiatorn i taket där känns helt ok, tror inte du kommer märka av värmen från dom andra komponenterna särskilt mycket... klart att idealet är att ta luften direkt utifrån, men man får ju kompromissa lite när man vill ha allt i lådan och sedan har du ju en bix3 så det lär nog ändå vara tillräckligt.

själv hade jag satsat på tyst framför snyggt å kört med nexusfläktar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
vad f** har du köpt de där fläktarna?

på långthåll ser de ut som metall men lite närmare som halv metal och plats...

fläktarna är köpta på kylning.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu gjorde du mig tvungen till att köpa vattenkylning :/ blev så fruktansvärt sugen på att borra lite i mitt chassie med

han här har ett likadant, fast modellen mindre. Redigt snyggt blev hans

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=62286&highlight=l...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fint med vattenkylning, synd bara att slösa det på ett sånt fult chassi

Permalänk
Hedersmedlem

Ser bra ut än så länge. Ska bli spännande att se slutresultatet. Riktigt fint chassi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NILSPILS
fint med vattenkylning, synd bara att slösa det på ett sånt fult chassi

Vad sitter du själv med för chassi?

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Ser bra ut än så länge. Ska bli spännande att se slutresultatet. Riktigt fint chassi.

Vad sitter du själv med för chassi?

ett snyggare

Permalänk
Medlem

Detta är nog en av dom fetaste och snyggaste vatten moddarna jag har skådat på länge ska bli kulla tt följa denna tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
nu gjorde du mig tvungen till att köpa vattenkylning :/ blev så fruktansvärt sugen på att borra lite i mitt chassie med

han här har ett likadant, fast modellen mindre. Redigt snyggt blev hans

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=62286&highlight=l...

jo hans bygge är bland dom snyggaste moddarna jag har sett :P.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Ser bra ut än så länge. Ska bli spännande att se slutresultatet. Riktigt fint chassi.

tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NILSPILS
ett snyggare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dhalle
[B]Detta är nog en av dom fetaste och snyggaste vatten moddarna jag har skådat på länge ska bli kulla tt följa denna tråd

tackar!

*nya bilder*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

keep it up

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NILSPILS
ett snyggare

Visst visst

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

är inte det graffeblocket i alu? skulle satsa på koppar iom att du har det i dom övriga komponenterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av der_keiser
är inte det graffeblocket i alu? skulle satsa på koppar iom att du har det i dom övriga komponenterna.

Detail:

The waterblock have an integrated base plate from coated copper around a still higher cooling performance to reach. The copper core provided with one specially coating stands thereby in direct contact with the cooling water and the integrated current profile provides thereby for the maximum cooling performance when optimal utilization the cooling agent.

The waterblock is absolutely rustproof. Both anodized aluminum and copper is particularly coated and thus optimally from corrosion protected.

översatt med bubbelfish

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser skit snyggt ut för sjuton ja säger snart samma som matte att här behövs mer vattenkylning e med inne på bygga in en i min nya burk

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

snyggt som attan både modden chassiet, men urk* vilken ångest att såga i ett Lian-Li

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
ser skit snyggt ut för sjuton ja säger snart samma som matte att här behövs mer vattenkylning e med inne på bygga in en i min nya burk

tackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
snyggt som attan både modden chassiet, men urk* vilken ångest att såga i ett Lian-Li

jo ångesten finns där hela tiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bygget ser grymt snyggt ut hittills, gillar verkligen gallerna o fläktarna i toppen, tror det kommer bli grymt snyggt, mer updates plz

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX