Permalänk
Medlem

kom ihåg när AvP kom till PC. Man hade ju aldrig kört något liknande.... Man hade kolsvart hemma... De små krypen var över allt i singel player delen. Man hörde bara ljudet av sin rörelsedetektor och de ändå var i närheten. Man var nästan mörkrädd när man skulle sova. Men det gjorde nog en tyvärr härdad.
Inte rädd för någonting längre...

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

super mario.. Jag bajsa på mig när jag såg honom första gången .... han är ju såååå tjock

Permalänk
Medlem

Sitta ensam i ett hus ute på landet mitt på natten, ha en shysst ljudanläggning och spela SH, värre finns inte =P

Permalänk
Medlem

- Doom 1 eller 2
- Monstrern är ljudlösa ibland, så när man vänder sig om kan det stå en demon alldeles intill en, och då hoppar man till om man är tillräckligt inne i spelet.
- Självklart.

Permalänk
Medlem

Unreal
Stämningen, speciellt med surroundljud
Japp

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk
Medlem

* Silent Hill 3
* Rummet med spegeln (såklart...)
* Neh bara lånat.

Permalänk

• Doom 3
• Mycket, men just att det är mörkt och det högklassiga ljudet bidrar nog till det mesta som får lilla hjärtat att hamra. Spelet i sig kanske inte är någon höjdare, men fan vad obehagligt det är. Huruvida andra tycker att Doom3 är läskigt eller inte och ska mer eller mindre racka ner på de som finner D3 obehagligt borde inse att vad som skrämmer en är högst personligt. Visst är det förutsägbart. Till och med så förutsägbart att det blir oförutsägbart. Man *vet* att det ska poppa upp ett monster bakom en dörr, men tji, så man slappnar av lite snabbt och *då* kommer skiten istället. Som en del andra kunde jag inte spela längre stunder utan fick efter en max en timmas lir stänga ner.
• Nej, spelade hos en vän, så jag har aldrig haft det ens.

Permalänk
Medlem

lol...
Resident evil 1 GC remake...
Var mer pirrig av den än an orginalet första gången, och då har jag
redan klarat spelet 10+ gånger när jag körde GC remaken...

Sen finns det ju en liten smygare...
Cold Fear... äcklig nerkörd rysk båt i storm med zombieiknande monster...
och jag har lite fobi för båtskrov...speciellt stora sådana..

Silent hill fattar jag inte hur man kan vara rädd för...
man ser nästan aldrig några monster och när de väl
dyker upp så knastrar en radio innan... det är som att
vifta med en flagga innan man hoppar ut och skriker Bu!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Man spelar ju utan radio såklart, (du vet väl att dom ser dig/hör dig om du har den igång)

Som jag skrev tidigare så är SH ingenting när man jämnför med PZ.

Permalänk

Undying var läskigt, stämingen och storyn ger ett krypande obehag.

Silent Hill 2 försöker jag mig på nu. Spelar dagtid med hörlurarna liggandes på bordet. Jag har ett klent hjärta....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Man spelar ju utan radio såklart, (du vet väl att dom ser dig/hör dig om du har den igång)

Som jag skrev tidigare så är SH ingenting när man jämnför med PZ.

med radio, utan radio... tycker det är som att spela horror i slowmo.
Enligt mig hade det var bättre stämmning om det vart lite mera fart och
lite minde "smyga runt och hoppas man får se ett monster innan läggdags"

Fast PZ var nice, där vart man smått paranoid...
sprang runt och försökte titta överallt samtidigt hela tiden...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Doom 3
Jag fick lov att slå till reträtt efter att jag fått slut på ammo.. Utan ammo backar jag in i ett hörn. bakom mig hör jag ett släpande.. jag vänder mig om.. och en zombie ger mig en rejäl smäll och jag springer ut.. och blir inträngd under en trappa av alla zombies.. med lite liv kommer jag ut efter att knockat 4-6 zombies med min ficklampa Rädslan avtog efter att jag kommit in under trappan.. men adrenalinet var kvar

Nej

Permalänk
Medlem

doom 1

Jag o en kompis satt o lirade det på hans brors dator, ja va inte speciellt gammal o hade aldrig lirat något sånt spel innan så man sket ju nästan på sej..

Visa signatur

Saknar ÖÄ :'(

Permalänk

Resident Evil till GC.

När hunden hoppade igenom rutan.

Ja.

Permalänk

-Resident Evil 2
-Överraskningseffekten när jag intet ont anande vandrade fram genom en korridor och de förb**nade zombierna tog tag i mig genom fönstret. Trodde aldrig de kunde attackera så=)
-Ja, i källaren, i en låda. Med en påle kört genom hjärtat på spelet...:-]

-Doom 3
-Mörkret, upplägget som gör att fienderna kan dyka upp varsomhelst, vilket gör att man (nåja, jag, som är lite kyckling) är på helspänn hela tiden. Och så slappnar man av ett ögonblick och blir påhoppad av en zombie...
-Nej.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
lol...
Silent hill fattar jag inte hur man kan vara rädd för...
man ser nästan aldrig några monster och när de väl
dyker upp så knastrar en radio innan... det är som att
vifta med en flagga innan man hoppar ut och skriker Bu!

Förstår att du bara har spelat en snutt ur spelet. Man blir alldrig skrämd på oväntade händelser hela tiden i Sh som man blir i Re tex. Det som är jobbigt i silent hill är att man blir rädd psykiskt. Allt blir så jobbigt till slut när man ständigt måste höra konstiga ljud och slå ihäl sjukt konstiga monster med ett rostigt järnrör.. Det är när man kommit in i handlingen och människor som man trodde var normala blir sjuka i huvudet som är jobbigt.

Permalänk
Medlem

Doom III

När man bara hör monstrerna lite svagt i bakgrunden, sen slutar de en liten stund och sedan bara hoppar de fram.

Nej

Visa signatur

TsunamiTwins! Geeken! Gaken svek
Tsunami!!! :S

Permalänk
Medlem

Doom 3
Alla fienderna bara hoppade fram hela tiden.... skrämde skiten ur mig
Ja

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
Förstår att du bara har spelat en snutt ur spelet. Man blir alldrig skrämd på oväntade händelser hela tiden i Sh som man blir i Re tex. Det som är jobbigt i silent hill är att man blir rädd psykiskt. Allt blir så jobbigt till slut när man ständigt måste höra konstiga ljud och slå ihäl sjukt konstiga monster med ett rostigt järnrör.. Det är när man kommit in i handlingen och människor som man trodde var normala blir sjuka i huvudet som är jobbigt.

nej jag har faktiskt lirat hela spelet. 1 och 3 helt igenom men inte 2:an fullt ut.
Jag är aldrig kritiskt mot nått jag inte testat tillräckligt.
så länge det hela inte är en disskution om vad man förväntar
sig då, för så handlar det ju itne om saken i sig utan om
vad man själv tror eller tycker...

Fast sen kanske det bara är jag som är konstig men jag känner
ingen form av rädsla alls i SH... R,E visst men det är ju för att man
blir överraskad, ibland kanske för at miljöerna är så vidriga.
(har lite fobi för mörka fuktiga skogar o sånt) Men i SH
blir jag inte rädd, inte ens när man kör utan radion...
Tycker mer det känns som att springa runt och klubba ner
karnevalsfigurer än monster... Plus att jag tycker det går så sakta
att lagom när man kommer ttill punkten där iallfall jag normalt skulle
börja blivit påverkad av stämmningen så är jag helt enkelt för
seg för att orka bry mig om den...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

hahaha
Sluta röka så mkt gräs då
sry var tvungen

Jo det finns ju vissa människor som inte blir påverkade av något, inget konstigt med det.

Permalänk
Medlem

Half-Life
Headcrabs i ventilations systemen^^
Ja

Doom 3
Skulle öppna ett weapon locker och jag tryckte W för att ta sakerna och så kom en demon rakt upp i ansiktet med högt ljud o jag sket på mig.
Ja

Unreal 2
Frysta månen basen. När man kommer in är inga där och när man går vidare i några portar så vet jag att det ska komma spindlar ifrån galler i taken. Hade dock glömt bort när så jag gick helspännd o smög runt varena hörn tills det damp ner en hel hög spindar o man börja skuta som fan. ( Inte direkt läskigt men lite kanske)
Ja

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

-Quake
-e1m4 när du öppnar silvriga dörren
-absolut!

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
hahaha
Sluta röka så mkt gräs då
sry var tvungen

Jo det finns ju vissa människor som inte blir påverkade av något, inget konstigt med det.

lol
hahahaha

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

Doom 3

Det var så mycket. Gillar inte "Follow me" biten. =/

Japp, Rädsla är en skön kännsla, den vill man inte bli av med.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

*Silent Hill 2

* När det börjar spraka i radion och man inte vet vart, när man läser breven....os.v. allt

* Japps

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?