World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
"Den"...vi har ungefär ett 20-tal totems varav säkert 4-5 av varje går på varsitt element. Den du konstant bitchar om är grounding totem som har 15(!!!) sekunders cooldown.

*booh kan inte stunlocka* deal with it...

OMG! 15 sekunder! Det är ju typ.. Typ.. Typ.. Typ.. JÄTTELÄNGE :o:o

Permalänk
Medlem

Var kan jag (57 Tauren Hunter) stå och xpnöta och kanske dra in pengar? Har rested xp till 58 minst.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Jag drog in 135 g på 5 timmar idag. Tyrs hand rockar sjukt hårt. Jag och en annan rogue farmade friskt.

Permalänk
Medlem

Yes nightslayer shoulderpads är mina

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

såg att det vankas en lansering av en RP-PVP server snart, detta tycker jag låter riktigt grymt då det förenar det bästa från två världar, roleplaying och pvp! Några som tänker börja spela på den och som kanske vill göra en trevlig liten klan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
OMG! 15 sekunder! Det är ju typ.. Typ.. Typ.. Typ.. JÄTTELÄNGE :o:o

mjo typ jättelänge Mina cooldowns ligge rpå ~5min på varje sak.. tycker jag är jättelänge

Permalänk
Medlem

En av anledningarna till att jag började med en ny karaktär på RP-server var att slippa bli mördad när man var ute på quest, så jag kommer nog inte börja på en PVP-RP server

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

De borde vara en gemensam cd på totems inom samma element...

Fan va kul bug vi mages har, (warlocks också kanske...) varje gång en ny fiende targatar oss så interupptas vår spell som kastas... Måtligt roligt i bg där de finns flera nya som kan klicka på oss hela tiden...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
"Den"...vi har ungefär ett 20-tal totems varav säkert 4-5 av varje går på varsitt element. Den du konstant bitchar om är grounding totem som har 15(!!!) sekunders cooldown.

*booh kan inte stunlocka* deal with it...

15 sekunders cooldown PER SHAMAN. Ni är 40% shamans så det betyder att det ALLTID är ground totems ute + fire totems + livtotems + mana totems. Aliancerna KAN inte slå ner dom i den takten ni sätter upp dom, vi skall ju slå på er också.

Jag tycker helt klart att NÅGON klass i Aliancerna skall få en liknande FÖRDEL för teamet. Paladiner har ju Consentration...som ger 48 damage per tic hahahaha ett rått skämt från Blizzard.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

WoW Europe-sidan är nere, likaså servern jag spelar på (Al'Akir). :/

När ska Blizzard hinna ikapp med alla tekniska problem?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

OJ jag tror jag dör!! Kolla in detta svaret från Blizzard!!
"There is some measure of truth to this statement. Bonus honor makes up a significant portion of your total honor gain, which places a great significant on team success versus class dps differences. In addition, the tendency is for players to group in battlegrounds, allowing players who are playing supporting roles to share in the honor gains from killing.

That being said, Paladins in particular are receiving a new spell in patch 7 that should help their damage contribution in a standoff fight like Alterac Valley, or in a scenario where they normally couldn't quite finish their opponent. "

Kolla SPECIELLT in andra stycket Otroligt..... Blizzard har äntligen fattat att vår klass är "broken". Skall vi äntligen få 1!! magi som ger skada nu? "gnugga" gnugga" blink"blink" tror inte mina ögon. 6 månader efter spelet släpptes och den största nerfen av en klass i WoWs historia gjordes, försöker dom LAGA en klass som är "värdelös" för gruppen i Alterac.
KORS I TAKET!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
15 sekunders cooldown PER SHAMAN. Ni är 40% shamans så det betyder att det ALLTID är ground totems ute + fire totems + livtotems + mana totems. Aliancerna KAN inte slå ner dom i den takten ni sätter upp dom, vi skall ju slå på er också.

Jag tycker helt klart att NÅGON klass i Aliancerna skall få en liknande FÖRDEL för teamet. Paladiner har ju Consentration...som ger 48 damage per tic hahahaha ett rått skämt från Blizzard.

moonfire spam macro mot totems ftw!

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

Ja det är väl bara paladins magier som inte funkar mot dom.......som vanligt...(Consentration)
Sorry om jag låter lite ovanligt klagande idag men.. jag har tillbringat 6 timmar i sträck i Alterac och blir ständigt påmind av shamans överlägsenhet i grupp mot Paladins.

Visa signatur

Permalänk

där åkte bloodscalp ner =/

Edit. Där kom den upp igen :D.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

"That being said, Paladins in particular are receiving a new spell in patch 7 that should help their damage contribution in a standoff fight like Alterac Valley, or in a scenario where they normally couldn't quite finish their opponent. "

WOOOOOOOOT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
WOOOOOOOOT!

Jag gissar att det är:
Holy Joke:
Paladinen klär ut sig i clownkläder och kastar roliga Epicprylar runt sig som Horde kan plocka upp. Därför flyr dom inte utan springer tillbaka.
Damage:
En del Horde skrattar ijäl sig
Mana cost:
3000 mana
Cooldown:
1 time per day

When the Paladin is doing this he will clean out both Honour and rep status back to 0. And ofcourse die at once.

Ärligt... jag tror inte detta är gratis, det kommer vara frågan om massiv mana kostnad och cooldown. Räkna med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Majoren droppar alltid huntergrejjen. Samma med Onyxia. 100% drops.

Nej Majordomo droppar hunter/priestquest alltid, men det är 50% på båda. Och nej vi har inte fått hunterquesten av han än, har du sovit under våra runs eller Sist droppade prästquesten, inte hunter

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

Idag var jag i Mc för första gången. Kommit fram till Magamar nu. Jag fick http://www.thottbot.com/?i=36042.

Visa signatur

"Trying is first step to failure" Homer J Simpsons

Permalänk
Medlem

Jo Nex....det enda vi kan göra i dagsläget är att överleva..lite till. Vi dör alltid, men inte lika fort som andra klasser. Man kan inte heala och shielda ijäl en motståndare som dessutom håller sig utanför meele distance.

Den där stripen är faktiskt ganska slående...fast vi överlever inte "allt" på långa vägar. Utan skölden så dör vi lika snabbt som en warrior..eftersom healing kan interuptas av i stort sett alla andra klasser (shamans ja) LoH kan vi använda 1 ggr per fight MAX. Den har låååång cooldown.

Norbius:
"Nej Majordomo droppar hunter/priestquest alltid, men det är 50% på båda. Och nej vi har inte fått hunterquesten av han än, har du sovit under våra runs eller Sist droppade prästquesten, inte hunter "
Va? Då måste jag ha sovit! Eller ha haft överhettad hjälm från Majorens grill (som jag konstant står i)
Har för mig att det va Hunterprylen som droppade sist. Jag har väl fel såklart. Det var ju ett tag sen jag va med i MC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
http://www.thenoobcomic.com/daily/strip055.html

hahahha fan vilken äg! haha

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo Nex....det enda vi kan göra i dagsläget är att överleva..lite till. Vi dör alltid, men inte lika fort som andra klasser. Man kan inte heala och shielda ijäl en motståndare som dessutom håller sig utanför meele distance.

Den där stripen är faktiskt ganska slående...fast vi överlever inte "allt" på långa vägar. Utan skölden så dör vi lika snabbt som en warrior..eftersom healing kan interuptas av i stort sett alla andra klasser (shamans ja) LoH kan vi använda 1 ggr per fight MAX. Den har låååång cooldown.

Tycker den stripen är skön som fan Det är ungefär så som vi andra känner iaf, oss horde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Tycker den stripen är skön som fan Det är ungefär så som vi andra känner iaf, oss horde.

Mjo men det som gnager er är att vi inte dör tillräkligt snabbt eller hur? Du kan väl inte påstå att en Paladin utsätter horde för ett hot direkt?
När en shaman kommer vet alla att dom är "farliga"....ingen tänker på att dom dör ganska enkelt.
När en paladin kommer tänker horde.. "fan...nu får jag slösa en massa mana/tid igen"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

asså, har sätt massa spelare med lorespinner på lvl 56, kan man göra DM på den lvln??

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo men det som gnager er är att vi inte dör tillräkligt snabbt eller hur? Du kan väl inte påstå att en Paladin utsätter horde för ett hot direkt?
När en shaman kommer vet alla att dom är "farliga"....ingen tänker på att dom dör ganska enkelt.
När en paladin kommer tänker horde.. "fan...nu får jag slösa en massa mana/tid igen"

Jag tycker iaf att paladiner är fett svåra att möta, iaf eftersom att jag är elemental specced. Blir som att möta en jefla druid eller något i.o.m. att min största skada kommer från shocks, vilket inte direkt är gratis. Men annars tycker jag att paladiner är något jag helst inte vill möta, även fast jag är "overpowered".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stranglehold
Idag var jag i Mc för första gången. Kommit fram till Magamar nu. Jag fick http://www.thottbot.com/?i=36042.

Grattis, lucky bastard :] Själv har jag varit nere i MC över 100 timmar och har bara sett dem droppa en gång. Pre-patch när de sög.

Har börjat fila lite mer på min pvp-equip, när jag fixat de sista grejorna jag behöver kommer jag ha cirka 4000 hp och 6000 mana (med AI), +5% crit från items och +90 damage från items. Rätt fint ändå för en mage Sen ska jag fortsätta bygga lite mer +damage gear.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Funkar det inte att fuskresetta instancer längre?

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det är väl bara paladins magier som inte funkar mot dom.......som vanligt...(Consentration)
Sorry om jag låter lite ovanligt klagande idag men.. jag har tillbringat 6 timmar i sträck i Alterac och blir ständigt påmind av shamans överlägsenhet i grupp mot Paladins.

Alla som har ork att spela en Pally till lvl60 ska ha ett stort fett pris, snacka om en slö/tråkig klass att spela.. Har en Paladin lvl 60 o nu en warrior på lvl 60, snacka om stor skillnad i spelupplevelse... Ne ett pris ska alla pally ha, typ att man får 18 månader gratisspel för man har ödslat tid på den tråkigaste spelaren i spelet som e värdelös efter lvl 60 på dom roliga ställena... O va slö han e sen, ooo, så tråkig... Har bara min sura Pally till att mina lite thorium nu, det e vad han duger till...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Funkar det inte att fuskresetta instancer längre?

varken för mig eller en guildie

vet att Lethtendris är lätt tror ni man kan döda henne på 2 pers?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yes
http://ne.keryx.se/~redflip/bilder/palaplusmace.jpg

Då var man lite grym...(ser ut som john lennon imo )

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow