Mafia bra eller daligt?

Permalänk
Medlem

mafia är så fruktansvärt bra, allt är bra i spelet!

känslan, staden, musiken, grafiken och storyn!

mafia har ju så pass mycket bättre handling än alla gta så det nästan blir pinsamt att spela gta..

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk
Medlem

Bästa spelet jag spelat hittils, samtliga GTA-lir bleknar i jämförelse imo!

Ett måste för den som inte redan spelat det =D

Permalänk
Medlem

Jo, det är skitbra!

Har dock inte klarat ut det än (är på 20 eller något tror jag ^^). Ska kanske fortsätta att lira det i natt. Har att välja mellan Mafia och Rubiks kub.

Permalänk
Medlem

mafia fick mig att bli väldigt fäst vid de olika karaktärerna,staden och de olika bilarna jag antingen hatade eller älskade. på det sätt de har byggt upp berättandet är väldigt givande och rofyllt... jag satt och tok lirade igenom hela spelet på 3-4dar tror jag vilket gjorde det till en VÄLDIG intensiv upplevelse, de gånger jag inte satt och spelade mafia funderade jag hela tiden på vad som hade hänt, hur "mitt" liv var... jag måste erkänna det att jag blev mycket tagen av hela spelet, nu efter allt så kommer det ta lång tid innan jag kan återse Tommy. slutet var rättvist sett från en annans ögon men från mig som blivit så fäst vid allt var det hemskt... de som spelat hela vet vad jag pratar om... ett av världens bästa spel, spela det... många utvecklare vill få fram att deras spel är som en film, mafia är bättre...... lite mycke text ^^

Permalänk
Avstängd

allt är bra i detta spel förtutom moralkakan på slutet.. (jag säger inte mer än så)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Japp, jag måste instämma, inget spel jag spelat har... trollbundit mig så! Helt otroligt grymt spel.

Men försök komma upp för Guiliano Bridge med en Bolt utan att ta sats

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
allt är bra i detta spel förtutom moralkakan på slutet.. (jag säger inte mer än så)

Det är ju ingen moralkaka, bara maffiagrejsimojsande.

Permalänk
Avstängd

*spoiler*

det är väll visst moralkaka, att han måste dö på slutet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Jo stelt tycker jag också det är men jag gillade låten som spelades när eftertexterna rullade
Någon som vet vad gruppen och låten heter?

Lordz of Brooklyn - Lake of Fire (remix) Sämst imho

Sådär, då har man bara freeride extreme kvar att klara ^^

Permalänk
Medlem

jag tyckte inte det spelet var bra, kändes stelt och konstigt... kanske behövde jag ge det mer tid?

Permalänk
Medlem

Ett av dom bättre spel jag har spelat... (och jag har spelat många spel, ålder före skönhet )

Permalänk

Vad behövs de för dator till detta spel?
Sitter på en P4 1.5 256RDRAM GF4 Ti4600 funkar det att lira åtminstone eller?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läste någonstans att dom tänker släppa Mafia 2 !? Nån som har någon information om detta ?

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bozze4evigt
Vad behövs de för dator till detta spel?
Sitter på en P4 1.5 256RDRAM GF4 Ti4600 funkar det att lira åtminstone eller?

Det borde funka.

KvarX: Hehe jo man satt ju med gråten i halsen efter slutscenen ^^

Permalänk

Har ni inte spelat det spelet så har ni missat något. Utan tvekan det bästa spelet jag spelat.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

tycker ochså som dom flesta här att det är ett jävulskt bra spel rent ut sagt..storyn och grafik miljön slår lätt det mesta jag har spelat.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bozze4evigt
Vad behövs de för dator till detta spel?
Sitter på en P4 1.5 256RDRAM GF4 Ti4600 funkar det att lira åtminstone eller?

Funkar.. på den tiden hade ja ett GFTi4200 Ultra. 512RAM iofs.. hade allt på FULLT.. flöt susen. (gammla MX2 kortet innan det, orkade inte ett SkvaTT dock!!)

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

tja,maffia liknar ju gta spelen,så bra är det ju.
men är du ute efter att springa runt i själva staden och göra allt det som man kan göra i gta(dvs spränga bilar,döda folk,car chases osv)så är spelet inte det bästa(jag menar åka i en flykt bil som går lika fort som en traktor,com on).
följer man uppdragen och storyn så är det jäkligt bra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Mafia är det bästa spel jag någonsin spelat, handlingsmässigt. Sen att spelet var så himla kort.. det är ju bara tråkigt för att det var så himla bra.

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Enligt mig ett av dom bästa liren som gjorts genom tiderna, tyvärr är det ju lite gammalt nu. Har längtat efter en uppföljare ända sen jag klarade ut det, tyvärr så verkar det rätt dött på den fronten så jag sätter allt mitt hopp till Godfather-The Game och kan bara hoppas att det kommer hålla samma klass som Mafia gjorde. Chansar vilt på att jag kommer bli besviken...

Visa signatur

"Women: Can't live with them, can't bury them in the back yard without the neighbours seeing. "
- Sean Williamson

Permalänk
Medlem

Då Mafia kom så var det absolut ett av de bästa spelen som gjorts. Då jag nu spelade det igen nyligen så tyckte jag fortfarande att det var väldigt bra, om än inte så som jag upplevde det då jag spelade det då det kom. Men känslan, stämningen och storyn är i yppersta världsklass!

Bör absolut spelas!

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Bäst. (:

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk

det var bra fram till det där ONDA racet där jag fastnade, höll på i TIMMAR men klarade inte av SKITEN, försökte leta efter fusk, men ingen lycka. Har gett upp på det spelet. Jag klarar final fantasy 5,6,7,8,9,10 men inte den skiten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
det var bra fram till det där ONDA racet där jag fastnade, höll på i TIMMAR men klarade inte av SKITEN, försökte leta efter fusk, men ingen lycka. Har gett upp på det spelet. Jag klarar final fantasy 5,6,7,8,9,10 men inte den skiten...

Hehe, kommer ihåg det där racet hade själv väldiga problem, vet inte hur många gånger jag fick börja om, men till slut lyckades jag vinna.

Ett av de bättre spelen jag har spelet efter gothic då förstås;)

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG