Permalänk

BOSE Companion 3 multimedia speaker system!

Någon som vet om den har digitala ingångar? Hur låter dem?

http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT&...

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

jag har aldrig hört ett par BOSE med satans bra ljud eller sämre iaf ^^

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

vi har ett BOSE hemmabio system kommer inte ihåg vad det heter men j**lar vad det är bra ljud i dom den subben är inte att leka med.:D säger bara KÖP!

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
vi har ett BOSE hemmabio system kommer inte ihåg vad det heter men j**lar vad det är bra ljud i dom den subben är inte att leka med.:D säger bara KÖP!

lika ekonomiskt som bra då? =P

Visa signatur

nej tack

Permalänk

Bose system är kraftigt överhypat. Alla säger att de små satelliterna avger ett helt otroligt ljud, och att basen är perfekt... men det är överdrifter från folk som inte hört andra saker.
Visst är de smidiga och lättplacerade p.g.a. sin ringa storlek, men för det priset deras system går på kan du köpa bättre saker. Såg att du funderar på deras 2.1 multimedia-system... jag kan inte säga om de är bra eller dåligt, för jag har inte lyssnat på dem, men jag tror inte att det är så himla mycket att hurra över. Har enbart hört några av deras 5.1 system, och det var ingen hit.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

tröck på en knapp på expert o jäklar va de dåna o brumma. snoppdyrt men smakar de så kostar de

Visa signatur

nej tack

Permalänk

Någon som har ett annat system som är lika bra eller bättre för ungefär samma pris? Kravet är att det ska vara LITET och smidigt, men ändå hyffsat bra ljud!

Visa signatur

Permalänk

Söker du ett litet och smidigt system så är nog Bose en av de bättre faktiskt. Vill du ha _bra_ ljud så får du skippa biten med små och smidigt, för stort ljud kräver stora högtalare. I alla fall ganska stora.

Jag tycker du ska åka till nån butik som säljer Bose och lyssna på ett system.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT&...

Sådanna har jag lyssnat på eller ett par liknande och jag tycker det är riktigt bra lljud men sen om det är värt pengarna är en annan sak. Känns som om man betalar en hel del för bara märket precis som med BO.
Visst det är kul med riktigt härligt ljud hemma
En annan sida man kan ta en titt på är hifiklubben som också har priser mellan himmel och jord känns det som.
DLS är ju inte heller fyskam för den delen dom har både hemmabio och billjud. Samt polisradio då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
jag har aldrig hört ett par BOSE med satans bra ljud eller sämre iaf ^^

förstod inte meningen.. :S

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damon
förstod inte meningen.. :S

av de BOSE jag hört har det bara varit bättre ljud än väldigt bra

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

tröck på en knapp på expert o jäklar va de dåna o brumma. snoppdyrt men smakar de så kostar de

Att det börja dåna och brumma när man drar på säger ju inte så mycket, har en halvtrasig baslåda här brevid mig som dånar när man drar på, men inte fan är den bra för det..

Nä, Bose känns jäkligt hypat, lyssna på andra produkter i samma prisklass så kommer du säkert finna nått bättre.

Permalänk
Medlem

bose har mkt dålig prestanda/pris förhållande vad jag hört.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Bose köper man inte om man vill ha DET ABSOLUT MEST VÄLLJUDANDE som kan fås för pengarna. BOSE är en kompromiss. Man får ett litet "osynligt" snyggt högtalarpaket som låter förvånansvärt bra i förhållande till storleken. Jag har själv BOSE till stereon och jag är väldigt nöjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
bose har mkt dålig prestanda/pris förhållande vad jag hört.

Jag har hört en del BOSE system och tycker det att för o vara så små så ger de ett väldigt bra ljud.... Visst vill man ha VÄLDIGT bra högtalare så blir de ju större men jag vill ha ett par "osynliga" högtalare! Ett krav är ju att de ska vara jämnlika min philips stereo på 60 watt rms! Har hört att Companion 3:an ska vara snäppet bättre...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du borde lära dig att skriva ren svenska, det heter tryckte och inte tröck.
Och vem säger snoppdyrt? en 12 åring kanske.

Sedan så tycker jag Bose tar ut överpriser för sina ljudprodukter.
Fast det är väl ungefär som med alla andra märkesprylar.
Ofta betalar man extra för marknadsföringen och designen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB 86

Rättar du alla här på forumet? Ska det vara ren svenska så blir man tvungen att skriva 12-åring med. Sluta med personliga påhopp och sluta gnäll, snoppdyrt är väl inte något som någon säger men du dör väl inte av att jag skrev så?

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB 86

Ang tröck eller tryckte beror det en hel del också på vilken dialekt man har. Jag kan säga att igår lös en lampa även om lyste är rätt. Syster sambo säger tynnre om tunnare. Sen finns även igår svam jag istället för simmade. Mkt beror på dialekter här i Sverige

Permalänk

Det är bra att vissa av oss är duktiga på svenska men det var inte det tråden handlade om

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aajuste ja =P men köp inte BOSE om du inte har väldigt mycket pengar för BOSE är ju ganska mycket rikemansmärke. logitech har ju väldigt bra högtalare redan vid några hundralappar så gå till någon butik och provlyssna på dom som finns uppställda.

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Citat:

aajuste ja =P men köp inte BOSE om du inte har väldigt mycket pengar för BOSE är ju ganska mycket rikemansmärke. logitech har ju väldigt bra högtalare redan vid några hundralappar så gå till någon butik och provlyssna på dom som finns uppställda.

Mja.. har ingen bra erfarenhet från logitech! Tittade på ett paket på siba! Ljudkontrollen var digital, och väldigt slö. Tänk om man kollar på porr t.ex. och så måste man vrida ner volymen.. Inte så lyckat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nja, la också märke till det när jag kollade på dem. Kan man koppla BOSE-högtalarna digitalt då?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Altec Lansing verkar har riktigt schyssta högtalare. Dock har jag aldrig haft möjlighet att lyssna på någon, men 5021-modellen verkar intressant.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Av det jag hört från BOSE är jag inte det minsta imponerad, och då ser jag ändå inte mig själv som nån audiofil. Än värre blir det om man jämför med vad man får betala för (i mitt tycke) skiten.

Nu vet jag inte exakt vad det paketet som polarns farsa har heter, men om man jämför det med Kef's KHT 2005 tycker jag att Kef-systemet är bättre.

Men även de paket man lyssnat på i butik har ju inte heller varit någon euforisk upplevelse.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

lika ekonomiskt som bra då? =P

nja billiga är dom verklige inte men redigt bra....har hört endel olika system och hittils har bose vart bäst

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk

Jag har provlyssnat högtalarna nu! Och tycker det är väldigt bra ljud med tanke på storleken! Och det är ju det jag är ute efter! Bättre än Stereon iaf

Visa signatur