Permalänk
Medlem

PSP 2.0. Misstag att köpa?

Har förbeställt PSP 2.0 från Game i Stockholm.

Får den garanterat tors 1 september.
Firmware kommer att vara 2.0.

Är det ett misstag att köpa den eftersom jag till stor del vill ha den till att spela öhh, egentillverkade psp-spel som jag vill lägga på minneskort.

Vet att det inte går idag - knappt någon som ens sett 2.0 än.

Men vad tror ni, kommer det att komma en lösning för personer som mig?

tack.

Visa signatur

Intel Core7, uppjagad något via Asus P6T Deluxe v2. Svart Anteclåda, 3*2GB ram, Asus Ati 4890, 2*1TB extern-HDD, 2*1TB internHDD, Windows 7 x64 RC, 24" BenQ

Permalänk
Medlem

Du kan inte vara så smart?

EDIT: Jo du va smartare än vad jag trodde

Permalänk
Testpilot

Den kommer nog knäckas om ett tag, kan inte tänka mig att någon konsoll kommer vara oknäckbar i all evighet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Var lugn, 2.0 kommer att knäckas och du kommer att kunna köra homebrew program. Hur länge det tar innan 2.0 blir knäckt, låter jag bli att säga.

Permalänk
Medlem

Iomed att dom lägger in massa nytt skit i 2.0(läste något om filmbroswer så man kan streama via internet etc) så borde där vara någon bugg eller liknande som dom kan utnyttja.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att v2.0 kommer att knäckas på mjukvaruväg iaf, men kanske med ett modchip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hd8wa
Jag tror inte att v2.0 kommer att knäckas på mjukvaruväg iaf, men kanske med ett modchip.

Ett modchip lösning skulle vara dyrt och klumpigt, en "exploit" är redan hittad i 2.0 kolla här, detta är från pspupdates sida.

En 1.0 - 1.5 skulle nog vara bäst med dom sakerna man kan göra nu, det har kommit en fastloader som loadar dom flesta isos direkt från ms och massa annat hombrew. Men som sagt 2.0 kommer att bli hackad snart så det är nog lugnt.

Citat:

As you know homebrews do not work on 2.00 or 1.51 or 1.52. If you place a homebrew on a 2.00 PSP it wont run says corrupt data. I have made a homebrew that will go past that. it will actually stat loading up. Just with the PSP screen coming up and the music playing. The game is PSP tic tac toe. I want my named mentioned as I am register with you guys, My name is realritzcracker, ritzcracker, canesfan08. You are the first with this breaking news. so i would appreciate you to list my name by the download like with all your other members. This 2.00 homebrew was made by realritzcracker ritzcracker and canesfan08. This program is only for 2.00 owners. This homebrew will read as a update to 2.10. which is not real and the foler is named update cause UPDATE is the only folder the 2.00 psp will read as not corrupt and it has to be named as This homebrew was made by realritzcracker aka dico aka canesfan08 aka ritzcracker aka crisco
this will not update you psp this is for 2.00 version psp only.

The 2.00 psp will only read the file UPDATE
as not corrupt any other file name in the game folder will read as corrupt. That is why the folder is named
UPDATE and the security of the 2.00 psp will only read updates. and the updates have to be higher then 2.00
so that is why it reads as psp version update 2.10 which is fake. This will not update your psp. This is only for
2.00 psp. I'm not responsible for your psp breaking. this is not a update and is only for 2.00 pspa update to not be corrupt. I also have a video of this working in the video you can see me filming with my bad digital camera showing you the version 2.00 the wallpaper function and the web browser the me going to the game file and running the homebrew

Permalänk

Med homebrew menar de spel som man har kopierat från umd skivor och sen ska lägga in i memory stick duo minneskort?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

homebrew är hemmagjorda program/spel så som emulatorer, fastloaders och hemmagjorda spel.

Permalänk
Medlem

Bra länkar?

VIlka sidor bör jag titta på för att hänga med vad som händer med PSP-utvecklingen?

Visa signatur

Intel Core7, uppjagad något via Asus P6T Deluxe v2. Svart Anteclåda, 3*2GB ram, Asus Ati 4890, 2*1TB extern-HDD, 2*1TB internHDD, Windows 7 x64 RC, 24" BenQ

Permalänk
Medlem

Offtopic: Vad är PSP 2.0? Är det inte bara en firmwareversion man kan uppgradera till från vilken annan version som helst? Ellre är det någon revision av PSP eller något liknande?

Citat:

Har förbeställt PSP 2.0

Det låter som om det var något helt nytt

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Offtopic: Vad är PSP 2.0? Är det inte bara en firmwareversion man kan uppgradera till från vilken annan version som helst? Ellre är det någon revision av PSP eller något liknande? Det låter som om det var något helt nytt

Det är bara en Firmware uppdatering.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

De kommer att knäcka 2.0 som sagt fråga om tid.
Jag tror inte att du kommer ångra dig när du checkat ut browsern i 2.0,riktigt härlig.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är bara en Firmware uppdatering.

Tyckte väl det.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Laddade ner ett videoklipp från en demostration av Sony om webbläsaren. Det såg riktigt tufft ut!

Permalänk

Re: Bra länkar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TudorW
VIlka sidor bör jag titta på för att hänga med vad som händer med PSP-utvecklingen?

www.pspupdates.com

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Tack.

Visst finns det fler sidor som är duktiga på att rapportera nyheter, reviews och tips och tricks till PSP?

Tips uppskattas.

Visa signatur

Intel Core7, uppjagad något via Asus P6T Deluxe v2. Svart Anteclåda, 3*2GB ram, Asus Ati 4890, 2*1TB extern-HDD, 2*1TB internHDD, Windows 7 x64 RC, 24" BenQ

Permalänk
Medlem

psp.ign.com
psp411.com (tror jag)
Titta gärna in hos oss på det svenska psp-forumet www.pspforum.se

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Bra länkar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TudorW
VIlka sidor bör jag titta på för att hänga med vad som händer med PSP-utvecklingen?

www.joystiq.com

Permalänk
Avstängd