Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Testa avinstallera java - reboota, installera.

okej funka det för dej eller ? ska testa

Edit ... har testat de funkade inte

Permalänk
Medlem

Starta inte det i firefox, utan starta det separat.

Permalänk
Medlem

Hehe kul första upplevelse för mig i Wurm, en björn försökte äta upp alla i swec-byn, tror jag var den enda som dog dock..

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Starta inte det i firefox, utan starta det separat.

vadå starta separat? får hem en fil som heter wurmclient.jnlp som är 2.3kb stor

har avinstallerat Mozilla o sitter nu på Opera ...

(skrev från min polares dator nu skriver jag från min)

Permalänk
Medlem

Den ska starta genom Java Web Start och inte firefox eller någon annan browser.

Permalänk
Medlem

Du startar det med java webstart som xerbee säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Den ska starta genom Java Web Start och inte firefox eller någon annan browser.

men det gör det inte :S

fattar liksom inte har installerat senaste Java och fått hem Wurm filen men Java Web Start vill inte starta är de nå program jag måste tanka vid sidan om Java? helt mysko vill så gärna lira :S

Edit ... har kollat runt lite kom in i java web start ... där stog det wurm ... men den var 0kb stor :S ska det vara så?

Permalänk
Medlem

funkar för mig genom mozilla

Permalänk
Medlem

tror grejen e att jag inte fått hem spelet då de ska vara 7mb stor :S

har fattat lite nu o kom på att man ska öppna o köra med java WS men det händer bara samma sak den laddar i 30 sekunder o sen stänger laddnings rutan ner sig

Permalänk
Sötast

bara tryck connect på sidan, lägg filen du får på t.ex skrivbordet
sen startar du det med java, vilket borde vara standard om du inte ändrat

Permalänk
Medlem

Sirre var det dig jag snackade med på Wurmonline's forum också?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

ska försöka mig på att leta upp swecstaden för en sista gång idag nu. nu får nån stanna inne så jag inte kommer till en spökstad

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Jag kan gå in och vänta på dig snakedad.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Jag är nu klar med större delen av FAQen. Ska ta någon bild imorgon på hur man enkelt hittar till byn och posta hela. Den ska först läsas av några by-ledare tänkte jag.

Så funderar ni på att sluta spela för en sak krånglar? Vänta tills faqen är uppe och se om just din fråga är besvarad. Om den inte är det så skicka gärna ett PM så ska jag göra mitt bästa

PM Om saker jag kan lägga till/ändra får ni också gärna skicka.

Permalänk
Medlem

jag springer nu mot ljuset..

EDIT: det går rätt bra faktiskt, har sprungit nästan 2km nu

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Jag kan komma o möta dig vid ljuset om du vill?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag e redan framme

Visa signatur

-haxorn

Permalänk

Gå, Gå, Gå.. Trögt att det går i 1.86km/h.

edit. Disconnectad samt slut på allt dricka osv.. Snyfft.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Insider information från Eir. Hon hade fått ett pm från den där onda typen Sye om att hon skulle döda alla i hela Swec byn. Verkar som att vi får förbereda oss för krig bröder..

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

tur man flytta därifrån då

nädå... dålig stil av dom "onda"

Permalänk
Medlem

Men fan ta den där sye, vi får alla gömma oss i Eirs slott.

Permalänk

Hmm det är lite tomt i swec byn just nu...
P.S Jag heter Zalmanusa.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Jag loggade precis in, heter zdonkan

Permalänk
Medlem

kan man PM:a i spelet på nåt vis? .. jag hittar inte till swecbyn, jag gick i NE-riktning men kom bara till en annan by där de inte visste något om svenskar eller sweclockers...

Heter Perlan i spelet.

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk

Jäklar va sugen man vart på att testa detta nu Tycker det verkar hur grymmt som helst. Men kan inte någon langa upp en ventrilo server eller nåt så blir det lite lättare att kommunicera

Jag ansluter mig till eran dystra kamp så fort jag kommer hem från jobbet!

Permalänk
Medlem

Vore ju bra om någon drog upp en vent alltså

Permalänk
Medlem

Detta spel verkar ju riktigt kul, kan man köra det i ett fönster? Kanske spelar lite grann med er senare ikväll.

Om det nu är Java kan man då köra det i linux?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Ja man kan köra i window mode.

Permalänk

vore rätt schysst om alla kunde samlas ikväll kanske kan visa oss nya lite?

Permalänk
Medlem

3. Fråga: Hur fixar jag Järn?

Du väljer att använda din Iron Pickaxe genom att leta upp den i inventory och dubbelklicka (såhär gör man för att använda alla föremål)
Sedan högerklickar du på en "rock plätt" och väljer Mine- (hugg alternativet)

Man ska välja mining ju, när man gör det hittar man ju bara rock shards, ska man göra nåt med dom för att få järn eller?