Permalänk

Och här kommer en bild som jag dödsföraktande tog när Wassblad jagades av björnen. Den har nu skördat ennu ett liv i vår by.

Wassblad: Grejerna ligger kvar på ditt lik, det är lugnt.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Och här kommer en bild som jag dödsföraktande tog när Wassblad jagades av björnen. Den har nu skördat ennu ett liv i vår by. http://fsson.com/dump/bjorn.jpg

Wassblad: Grejerna ligger kvar på ditt lik, det är lugnt.

haha snygg bild

det är kul att fotta när någon springer för sitt liv
från en björn med mördarinstinkt..

fattar inte vad han vill egentligen
kanske för att någon la blåbär på elden
dom känner lukten snabbt

Permalänk
Medlem

Vem är det som är blizz här på swec. Du gick offline med vårat fiskespö!

Permalänk
Medlem

och nu är vi lite sura! (auto message from poppen)

Permalänk
Medlem

Jasså vart dog ni då? Ska ta fiskespöet

RXC GE TILLBAKA VÅRAT FISKESPÖ!

Permalänk

Nu snodde rxc vårat fiskespö som försvann när blizz dog.

Permalänk
Medlem

RXC är reggad på swec och han heter Rxc

Permalänk
Medlem

Tråkigt när folk inte kan skilja på sitt och någon annans, tar allt de kommer över..

Mini FAQ

1. Fråga: Hur fixar man mat?

Mat är nödvändigt i spelet och är en av de svårare saker i början.
För att fixa mat kan man göra sig ett fiskespö eller en kruka man gör mat i (går igenom senare)

Fiskespöetgör man av Bomull som man odlar för att sedan skapa tråd.
Och stockar som man gör krok och skaft av.

Bomull får man genom att Högerklicka på en "gräs plätt" och välja Nature-botanize. Har man tur får man bomull, annars får man något annat eller inget alls. Man har då bomulls frön som man sedan ska plantera i marken. Här får våran bonde Brallan gärna fylla i hur man går tillväga

2. Fråga: Hur fixar jag då Trä?

Du väljer din Small Axe (får man när man startar) genom att leta upp den i inventory och dubbelklicka på den.
Sedan går du till lämpligt träd (Pine är bra) höger klicka på det och väljer Cut down.

3. Fråga: Hur fixar jag Järn?

Du väljer att använda din Iron Pickaxe genom att leta upp den i inventory och dubbelklicka (såhär gör man för att använda alla föremål)
Sedan högerklickar du på en "rock plätt" och väljer Mine- (hugg alternativet)

4. Fråga: Hur fixar jag Lera?

Du går helt enkelt runt och letar efter en plätt som heter Clay.
Sedan väljer du Shovel och Dig

5. Fråga: Vad gör jag med Träet, Järnet och Leran?

Du kan dels göra "bättre" saker av råmaterialet som skaft, plankor. spikar och krukor. Med dom kan man göra ännu bättre saker, till slut får man ihop till t.ex ett hus. Då behöver man plankor och spik.

6. Fråga: Hur gör man mat med en kruka?

Du fixar clay (se högre upp) som du sedan använder dig av vatten och några andra redskap som du troligen klarar att få ihop själv. Det borde du klara med råmaterialen du har samlat ihop.

När du väl har din kruka färdig så ska du leta efter saker att fylla den med. Det gör du genom att leta upp en gräs plätt och välja Forage eller Botanize, tror man behöver minst 1 av varje. Sedan lägger du det du förhoppningsvis hittar i din kruka och ställer den i en eld.

7. Fråga: Hur gör jag resten av alla möjliga saker då?

Jo du tänker logiskt, till exempel för att göra en kratta vad kan jag tänkas behöva? Dels trä till ett skaft och järn till själva "kratt" delen.

Då går du och letar upp en stock för att göra ett skaft, en järngruva för att fixa järn till krattan.

Alla saker (finns mängder och jag kan inte förklara alla här) gör man på realistiska sätt, det är bara att fundera på hur du själv skulle göra det i verkligheten.

Här finns troligen mängder med fel i texten så fungerar inte något jag skrivit, tänk till och kom på ett annat sätt.
Vill ni att jag lägger till något så skicka ett PM med texten så samlar jag allt här. (eller kanske kan flytta till första sidan?)

Permalänk

Ser ni en filur vid namn Teval kuta runt är det bara lilla jag...

Edit: Jobbigt att lära sig allt, men kul med att man inte kan läsa sig till allt i en manual.

Permalänk
Medlem

Har ni hittat fiskespöt än!!!??:D

Permalänk
Medlem

Rxc: Jo vi har det

Permalänk
Medlem

Rxc faktiskt så har vi det, efersom vi har snälla grannar fick jag saker så jag kan göra två fiskespön. Så komemr du hit igen kommer hela byn att storma dig.

Permalänk
Medlem

Haha lättlurade ni var då....tog aldrig spöt men därimot så fick jag tag på lite bomull!:D:P

Permalänk

Fan vad kul det här verkar vara.
Hur kommer man till swec byn från altar of three?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Du dör ändå... happy gaming

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Haha lättlurade ni var då....tog aldrig spöt men därimot så fick jag tag på lite bomull!:D:P

Grattis det var ändå inte vår, du är ett bra exempel på en swec-fjortis iallfall

Permalänk
Medlem

Rxc det skiter vi i, vi har tillräckligt med bomulls fields. Kommer du dör du end of that story

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc

hehe ja, du är huntad av 20 pers ingame så, grattis

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Fan vad kul det här verkar vara.
Hur kommer man till swec byn från altar of three?

Går en kort bit NE

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog in om en halvtimma, kan då leta upp swecbyn
jag nickar snakedad så döda mig bara inte...
jag antar att det bara är att springa mot ljusstolpen så hittar man det efter ett tag?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Snakedad ja.

Permalänk
Medlem

är påväg, nickar permoman

Permalänk
Medlem

När ni är framme vid Ljuspelaren så ser ni ett berg rakt i NE, det lutar lite öster ut och är ganska lågt, mer en kulle

Det ska ni gå över så ser ni nog eldarna.

EDIT: Man måste höger klicka och välja Climb för att ta sig över kanten, helst ska ni inte vara skadade sen tidigare för då får man lägre stamina vilket gör att man kan klättra kortare sträckor.

Permalänk
Medlem

jag tänkte ta en genväg genom en skog och nu är jag helt vilse, blir jagad av massa back wolfes... hur kollar man i 3e person?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Hur helar man sina skador?

Edit: Bläh, tog själmord. Gick mot pelaren kom till et berg, tänkte försöka gå runt det åt vänster men det blev bara värre.. ramlade ner ett par ggr...

Edit2: Javisst... botanize så kanske jag hittar ngn ört...

Permalänk
Medlem

haha, samma sak händer med mig nu typ...
men ajg hittade like käk i marken nu så jag healer lite iaf

EDIT: efter att ha sprunigt runt som ett jävla fån i hundra år så tog min stamina slut jag var fast i en jävla krater och kunde inte ta mig till swecbyn så tröttnade jag på spelet.

Visa signatur

-haxorn

Permalänk
Medlem

Spelar med några som har spelat över 5månader, bygger en stad o dem har lärt mig assmkt o det e ass kul!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

ok tuffing, 5 månader?
kul för dig, men det är roligare i swecbyn, att börja från grunden (nästan iaf!)

Permalänk

verkar ha lite problem ... jag har nyaste drivare inklusive Java ... så klickar jag launch o får hem den lilla filen .. när jag kör den så står det bara loading ... sen Försvinner den efter 30 sekunder ... nån som vet nånting ?

Edit ... jag kör med Mozilla

Permalänk
Medlem

Testa avinstallera java - reboota, installera.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W