Permalänk
Medlem

Hur tittar man "neråt"??? Försöker och försöker men kan bane mig inte komma på hur man får fram den sabla kompassen :S Står vid ljuspelaren men vet inte vart NE ligger Så hur ser jag kompassen?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Hur tittar man "neråt"??? Försöker och försöker men kan bane mig inte komma på hur man får fram den sabla kompassen :S Står vid ljuspelaren men vet inte vart NE ligger Så hur ser jag kompassen?

Titta mot marken, dvs. dra musen neråt.
Edit: Tryck ner vänster musknapp först också.

Permalänk
Medlem

Jädrans bornet byt till telia

Hur hittar man kompassen?

____LÄS FAQ'n____

Permalänk
Medlem

Ok ska över kullen nu med det går inte Står bara "You need to catch your breath and stop climbing" Hur fasen ska jag då komma över kullen? Nickar Willhelm in-game btw.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |

Permalänk
Medlem

Willhelm stamina behöver du. Vänta med att klättra tills den gröna stapeln är full.

Permalänk
Medlem

Willhelm, läs FaQ'n så klara du nog det

Permalänk
Medlem

Poppen, den gröna stapeln är full men strax innan jag är uppe så händer det där, gång på gång på gång etc... Trots att den gröna stapeln inte är tom

Edit: Jag hade för mycket saker men efter att ha minskat vikten så löste det sig

Visa signatur

Permalänk

är nupå väg mot ljuspelaren kommer till en sjö nu, sen blire en skog får se om jag hittar

Permalänk

Hur startar jag spelet? kommer till den rutan där det står update complete. Och så kan man välja användar namn å lösen, play as guest. och options. Men själva "play" knappen är grå kan inte starta spelet.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

prova ändra namn och lösen lite ifall knappen e grå.

Permalänk

euhm jag gick till pelaren, sen grävde jag lite och efter det går jag helt sjukt långsamt :S fattar ingenting, ingen av mina bars är ens halvtomma :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
euhm jag gick till pelaren, sen grävde jag lite och efter det går jag helt sjukt långsamt :S fattar ingenting, ingen av mina bars är ens halvtomma :/

När man gräver så plockar man upp jorden man gräver upp, så du är förmodligen överlastad med jord.

Permalänk
Medlem

Ska installera detta liret nu, verkar vara många som lirar. Skoj sådant här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
När man gräver så plockar man upp jorden man gräver upp, så du är förmodligen överlastad med jord.

tack du räddade mig

Permalänk
Medlem

Vi hadde fått ett ont besök, nämligen "Thief"

men jag pmade "Inventor (han som gjort spelet)"
ja, kolla själva i Event loggen

edit: jag vet inte men jag tror att thief är "rxc" som han heter på swec, som snodde saker från oss förut

Permalänk
Medlem

Hahaha! Så ägd han måste kännt sig

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Rxc får vi höra en kommentar?

Du kan svara med att det inte är du men ingen annan jävel skulle börja bråka så vi har våra misstankar.

Om ni behöver hjälp med något kan ni gå in på #swecbyn @Quakenet så finns åtminstonde jag där och svarar på alla möjliga frågor (bara de som inte finns i FAQen)

Permalänk
Medlem

hahaha

men ingår inte sånt i spelet? onda mot goda?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
hahaha

men ingår inte sånt i spelet? onda mot goda?

Jo, men det dumma var att "Thief" tillhörde "de goda" men endå gick han runt och sabbade. Hade vi dödat honom så skulle vi förlorat stats som straff..

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

jahaja, hur vet man vilka man tillhör då? står det nånstanns?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X

men hur gäller regelerna om man är ond?

Jo det funkar såhär, kom inom 100meter från swecbyn så lär du få upp till 15pers efter dig skrikande och jagande med facklor och yxor

(sitter på jobb)

Permalänk
Medlem

det står enemy bakom/under namnet om dom är onda

edit: rxc, får vi höra nu då?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Vi hadde fått ett ont besök, nämligen "Thief"

men jag pmade "Inventor (han som gjort spelet)"
ja, kolla själva i Event loggen

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/vaxlillahuss....

edit: jag vet inte men jag tror att thief är "rxc" som han heter på swec, som snodde saker från oss förut

hahaha fiiifan vad snyggt gjort =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
hahaha fiiifan vad snyggt gjort =D

Han blev lite smått ägd ja:)

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka hitta dit jag med, mot ljuset sen NÖ vid ljuset var det väl om jag minns rätt?

Edit: Hittade. Ska ut och leta käk nu Tufft spel det här egentligen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Steffe precis

Permalänk
Medlem

Vi växer snabbt, i början hade vi ett hus och 3 eller 4 invånare

Permalänk
Medlem

hur stora är ni nu brallan? vågar inte komma å titta, lär ju aldrig hitta hem igen

Permalänk
Medlem

Hm, har druckit lite vatten nu iallafall. Vad är normalt att ha i fiske ifrån början? Jag har nämligen skitlågt i allt, men i fiske har jag nästan 20. Har aldrig fiskat.

Och vad är Fo?

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Hm, har druckit lite vatten nu iallafall. Vad är normalt att ha i fiske ifrån början? Jag har nämligen skitlågt i allt, men i fiske har jag nästan 20. Har aldrig fiskat.

Och vad är Fo?

20 i fiske är normalt att ha när man börjar

Fo är en gud bland ett par stycken, Fo ger dig healingspells, men du får inte lov att hugga träd