Permalänk

Vart ska man gå om man vill vara med och leka?
Och hur fixar man mat på nått sätt, har försökt bråka med ett par äppelträd men det har fungerat dåligt?

Edit: Såg nu

Permalänk
Medlem

va långt det skall vara då. har gått 2km mot ljuset, snart framme?

Permalänk

Är väl ungefär 2,5 km till Ljusets källa

Permalänk
Medlem

haha kolla mitt senaste ghetto mod:
Vexthuset! (notera att jag sått potatisar i det)

Permalänk
Medlem

ja blir tårögd, så vackert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
ja blir tårögd, så vackert

det är nog bara vitlöken i din backpack...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Sen när din mat tar slut wez kommer du tröttna. Då tar de genast 1min att hugga i träd och inget är lika skoj längre. Och de är svårt / tidskrävande att få ihop lite mat. För svårt enligt mig.

Som jag sa "fishing rod" är typ det viktigaste att skaffa det är den som gör så att byn överlever! Man börjar redan med 20skill i fishing! Så ni måste fixa cutton så ni kan göra fisketråd.!

Permalänk
Medlem

Jag och Beep oldar för fullt, cotton, ogräs och majs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
Som jag sa "fishing rod" är typ det viktigaste att skaffa det är den som gör så att byn överlever! Man börjar redan med 20skill i fishing! Så ni måste fixa cutton så ni kan göra fisketråd.!

Jo men de tar dels tid att hitta cotton och sen odla det. Hur lång tid IRL tar de för en planta att bli klar?

Hade ingen större framgång att köra spelet under *NIX igår natt så de blev inget. Får köra nu istället

Permalänk
Medlem

vi har ju fixat cotton planter jag och beep, så det är ju på väg!

Permalänk

ska nog försöka mig på att bygga ett eget hus idag. hitta lite järn å sånt. måste bara fixa mat först. att fixa bra mat verkar vara det svåraste i spelet åtminstånde i början. vilket är lite synd, säkert många som slutar för att dom inte orkar(både ingame å irl).

Permalänk
Medlem

okej demand, sett mitt lilla Vexthus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
bla bla bla.

wtf... var det inte du som låg i elden? ja klicka på open, så stod det "corpse of demandred"

Permalänk
Medlem

han dog mot björnattacken igår (se mitt inlägg på sida 5 tror jag det var)

Permalänk
Medlem

haha å då bränner ni resterna?

Permalänk

visst det tar en jäkla tid innan cuttonen är klar så länge får ni typ göra mat av lite bär,frukt och kryddor. Läg allt i en skål i en eld,forge,oven eller vad ni nu har för att göra laga maten. Kommer vara riktig dålig mat men den brukar göra så att du bara är hungry, och så kan man arbeta lite igen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag snart gått i en timme mot ljuset utan att hitta något förutom träd och kullar, Vad ska jag göra? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

visst det tar en jäkla tid innan cuttonen är klar så länge får ni typ göra mat av lite bär,frukt och kryddor. Läg allt i en skål i en eld,forge,oven eller vad ni nu har för att göra laga maten. Kommer vara riktig dålig mat men den brukar göra så att du bara är hungry, och så kan man arbeta lite igen.

vet du hur man bygger en oven?
material?

Permalänk
Medlem

Vad går spelet ut på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Vad går spelet ut på?

Vad går livet ut på? Nej men ärligt talat, det är ett väldigt fritt MMORPG, onda mot de goda typ. Väldigt kul är det iaf.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

man kan göra så jädrans mycket, typ om du vill bli bonde, eller kanske en snickare, eller varför inte en smither?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
vet du hur man bygger en oven?
material?

Nej tyvärr har jag inte byggt någon. kan hör runt dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej tyvärr har jag inte byggt någon. kan hör runt dock

ok schysst
järnet smälter så jädrans långsamt i en vanlig campfire :/

Permalänk
Medlem

Men ja är ny när det gäller dessa spel.....man börjar på en gräsplätt typ, ska man ta sej till en by och sedan bygga sitt eget hus o leva där eller?

Gick mot ljuset och helt plötsligt gick det nån bakom mej, sedan var ja död och fick börja om...

Permalänk
Medlem

ah, gå mot ljuset, sen när du är vid altaret gå mot north east

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Men ja är ny när det gäller dessa spel.....man börjar på en gräsplätt typ, ska man ta sej till en by och sedan bygga sitt eget hus o leva där eller?

Gick mot ljuset och helt plötsligt gick det nån bakom mej, sedan var ja död och fick börja om...

Ok.. Nja, det finns inga levels i detta spel. Men du kan utöka dina skills och bli bra på olika saker. Genom att snickra mycket blir du bra på det, att leta efter växter ökar dina botanize skills osv. I början går nog spelet mest ut på att överleva, men detta innebär också att skydda sig från attacker av olika typer av "onda" spelare. När man fixat de mest basala behoven som matförsörjning mm. skulle man tex. kunna smida vapen, bygga vakttorn mm. för att slå tillbaks och/eller försvara sig mer effektivt. Svårt att redogöra så mycket vad det går ut på egentligen, du bästämmer det mesta själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur slåss man då, ja dör bara hela tiden.

Permalänk
Medlem

man kan också välja om man vill vara ond eller god

Permalänk

I början är det nog bättre att fly än illa fäkta, finns många idioter som bara springer runt och dödar noobs. Förhoppningsvis skall de få smaka på sin egen medicin så småningom, muhahaha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur bygger man osv.....måste man hitta verktyg träd eller vad?