Permalänk

Hur kan man modda min cpufläns?

Hej. Jag har en superkass cpu kylare. måste köra fläkten på över 3000 varv för att den skall kyla normalt.

Finns det nått sätt som gör att man kan få ner tempsen ytterligare?, utan att köpa ny för det ska jag göra snart.

Fläkthål precis vid cpun? eller nått. Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Ta bort all damm som förmodligen sittter i den

Permalänk

Nej inget damm i den. det tar ja bort med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
Nej inget damm i den. det tar ja bort med jämna mellanrum.

ta bort allt damm!.. inget damm ska vara kvar. altså vaför ska du ja jämna mellanrum i dammet? hehe....

vissa flänsar behöver man byta ut helt för dom e så kassa... om du skriver vad du har för fläns så går det lättare

Visa signatur

AMD Athlon 64 4000+ 1MB @h2o||A8N-E, nForce4 Ultra,PCI-Ex16||Crosair 2048mb||7800GTX 256MB ||Antec P180 ||NorthQ 400W ||250GB+200gb

Permalänk

hmm..ja vad kan det vara för någon? thermalrock? eller nått sånt bjäffs..helt i alu tror jag och den är precis apkass..Tog bort det lilla damm som satt i den men det gav inget resultat..

Tror jag får köpa mig en ny fläns och kassta den jag har nu så långt jag bara orkar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
hmm..ja vad kan det vara för någon? thermalrock? eller nått sånt bjäffs..helt i alu tror jag och den är precis apkass..Tog bort det lilla damm som satt i den men det gav inget resultat..

Tror jag får köpa mig en ny fläns och kassta den jag har nu så långt jag bara orkar?

kasta den åt mitt håll:):)

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk

Det är en aspire och nått med rock som den heter..vad rekomenderar ni för flänsar om man skall byta..har en AMD athlonXP 2800+ oklockad so far.

Permalänk
Medlem

En Zalman CNPS7000B-AlCu borde fungera fint om den passar på ditt moderkort (lista med kompatibla moderkort här).

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Sätt på en större fläkt. Passar den inte får du göra en adapter.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

kylpasta kanske vore nåt :P?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

En Zalman CNPS7000B-Cu borde vara något..har en själv ocxh är extremt nöjd... samt lite bra kylpasta ex. arctic silver eller något.. hej

Permalänk

silverkylpasta eller vad det heter?

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

ju mer koppar ju bättre kylning
Vissa orginal fläktar har jätteliten kopparkärna..

*Köp ny.. Handlar inte om mycket pengar

Visa signatur

Shadyrecords & Aftermath