Bluetooth Dongle från MSI

Permalänk
Medlem

Bluetooth Dongle från MSI

Hej!
Jag har skaffat en Bluetooth Dongle från MSI. Jag testade och det gick att skicka filer mellan datorn och mobilen med det programmet som följde med. Men jag gillade inte riktigt det. När jag trycker i donglen så går det inte att installera den med Windows inbyggda drivrutiner. Varför inte? Det står att det inte gick att installera den. Jag har SP2. Jag vill gärna kunna föra över filer med Utforskaren och använda Nokia PcSuite. Kan någon hjälpa mig med detta?
Tack på förhand
/Knol

Permalänk
Medlem

du ska inte köra windows egna drivrutiner utan ta de du får med från msi, har oxå en msi bluetooth dongle och det var alltid krångel när man skulle få det att funka första gången. avinstalera windows drivisarna o in med msi grejjerna osv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Varför inte prova drivrutinera från MSI ?

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_li...

Edit: försen =/

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Får be om ursäkt för den bumpningen men jag har också problem med windows egna bluetooth drivrutiner.
jag installerade windows egna men de fungerade inte som jag ville så jag installerade msis drivrutiner.
dock så vet jag inte hur jag får bort windows drivrutiner så varjde gång jag sätter i bluetooth dongle så går windows egna in och det står på msis att enheten inte är ansluten.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB