Permalänk
Medlem

Skrivbordet:
http://vmd.sytes.net/bilder2/DSC01231.JPG

Datorn till vänster är min linux gateway som även används för chatt (därav att jag har skärm till den)

Till höger är huvudburken.

http://vmd.sytes.net/htpc.jpg

Min HTPC, inga konstigheter. Tyvärr dogs bilen direkt efter jag limmat dvd luckan så jag hade inte hunnit torka av det överflödiga limmet

EDIT: det blev lite stort att ha bilderna i tråden så jag ändrade till länkar istället.

Permalänk
Medlem

Är det inte en Samsung 930BF, 4ms, som står på skrivbordet? Om, skulle du inte vilja skriva några ord om den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snapdragon
Är det inte en Samsung 930BF, 4ms, som står på skrivbordet? Om, skulle du inte vilja skriva några ord om den?

Jepp det är det Ja du det blir inte mkt det har vatt den bästa skärm jag har hat hitils iallafall
Ljusare skräm får man leta efter

Jag säger bara köp

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
Jepp det är det Ja du det blir inte mkt det har vatt den bästa skärm jag har hat hitils iallafall
Ljusare skräm får man leta efter

Jag säger bara köp

Dags att uppdatera signaturen då?

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

här har ni min rigg. klaga inte på chassiet har inte råd att köpa nytt nu..

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd

Tja goga, hur går det med din corre??
Hmm, det var du som var med på mantorp när allt regnade bort va??

Hade gött!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Tja goga, hur går det med din corre??
Hmm, det var du som var med på mantorp när allt regnade bort va??

Hade gött!!

jo visst var det vi som var där.. bilen går som den ska nu. men under vintern kommer det att utvecklas mera

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goga_fett
jo visst var det vi som var där.. bilen går som den ska nu. men under vintern kommer det att utvecklas mera

Härligt!! Ser fram emot att få se den, älskar kompressor ljudet i den, det var vi som stod med en stor blå buss där vid besikningen!! Vi har en orange chrysler 300 med methanol driven motor!! Ger ca. 1200hk!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goga_fett
här har ni min rigg. klaga inte på chassiet har inte råd att köpa nytt nu..

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/vchgjkvyne4tb...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/fgsjkahfckajb...

tja, den där klockan du har där, med blå ljus, var hittade du den?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
tja, den där klockan du har där, med blå ljus, var hittade du den?

clas ohlsson om jag inte minns fel.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Bilderna är tagna med min pocket loox 720

Så kvaliten är inte den bästa, ganska mörkt här inne..
(Jag håller med, det är inte så välstädat..)

Permalänk
Hedersmedlem

Så ser mitt chassi ut invärtes.

Permalänk
Medlem

Coltrasten: Vart är alla dina sladdar? Mina är lite överallt :S

Permalänk
Medlem

Du hade då inte många kablar till ditt mobo Coltrasten.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Detta är min lilla hörna

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/Datorn_042.jp...

Detta är min lilla hörna

Ehm, den ser inte ut o stå så bra där uppe:D

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etnica

Här är en bild på arkadmaskinen, sitter en dator inne i den så det räknas ju som dator rigg också ?
http://ikea.hopto.org/temp/P1000078.JPG
http://ikea.hopto.org/temp/P1000080.JPG

Stenhårt skulle oxå vilja ha en sån fast isånnafall ska det vara Streetfighter på den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
vad kostar den mixern då 5k typ

Djservice.org tar typ 11 för den så, nej 5 räcker inte. Dock skall jag sälja av hela mitt paket (2xCDJ-1000 + 1xDJM 600 + Case + Sennheiser HD25 lurar) för runt 20. Så om någon är intresserad...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy
Ehm, den ser inte ut o stå så bra där uppe:D

Vet de, men får inta ha den på golvet för päronen. Då min hårddisk ger ett dovt jätte störande ljud i deras sovrum

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Vet de, men får inta ha den på golvet för päronen. Då min hårddisk ger ett dovt jätte störande ljud i deras sovrum

HEHE, samma här ..ja får lägga strumpor under mitt tangentbord för att de inte ska låta ner när dom dover:D

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy
HEHE, samma här ..ja får lägga strumpor under mitt tangentbord för att de inte ska låta ner när dom dover:D

Faan ja har mitt rum Vägg i vägg med mina Päron + att min mamma är skiit lätt väckt!

Så ibland brukar hon storma upp vid sådär 3 - 4 tiden på morgonen , och skrika att ja ska lägga mej!

Hehe hon vaknar av att jag skriver på mitt Tangentbord! hörs så himla väl i vårat hus!

+ att min dator är ju inte precis TYST! har 2x cahsiifläktar + nätaggsfläkt mot väggen där dom sover!

Så det DÅNAR rejält i dera rum!

HEhe stänger aldrig av den heller står jämt å tankar på natten!

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdrofleXx
Faan ja har mitt rum Vägg i vägg med mina Päron + att min mamma är skiit lätt väckt!

Så ibland brukar hon storma upp vid sådär 3 - 4 tiden på morgonen , och skrika att ja ska lägga mej!

Hehe hon vaknar av att jag skriver på mitt Tangentbord! hörs så himla väl i vårat hus!

+ att min dator är ju inte precis TYST! har 2x cahsiifläktar + nätaggsfläkt mot väggen där dom sover!

Så det DÅNAR rejält i dera rum!

HEhe stänger aldrig av den heller står jämt å tankar på natten!

Ren jävulskap:D

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalinn
Bang-olufsen, nej kom igen du har ett par riktigt bra högtalare så köper du en Philips förstärkare (?), det är ju trots allt dom som gör grejorna åt B&O sen sätter dom till lite flashig design bara.
Så det är inte så hel imponerande. Var för övrigt inne och titta på B&O's topp system med brosan när han skulle ha nytt, och det var rent ut sagt dåligt med tanke på prislappen, och långt ifrån imponerande.
Anners väldigt likt mitt ljudsystem i kraft, och ljud. Jag har 2 Jamo D365 och Technics SU-V500 förstärkare.

ähh de ska inte vara ohilips de ska vara riktiga prylar Linn vettu Linn is teh real shitt

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem

vågar inte lägga upp min "rigg" eftersom den ser förskammlig ut uppe på en hylla utan chassie och kablar som står åt alla håll

Permalänk
Medlem

Update !

Har nu fått mitt nya skrivbord och resultatet blev detta !

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdrofleXx
Faan ja har mitt rum Vägg i vägg med mina Päron + att min mamma är skiit lätt väckt!

Så ibland brukar hon storma upp vid sådär 3 - 4 tiden på morgonen , och skrika att ja ska lägga mej!

Hehe hon vaknar av att jag skriver på mitt Tangentbord! hörs så himla väl i vårat hus!

+ att min dator är ju inte precis TYST! har 2x cahsiifläktar + nätaggsfläkt mot väggen där dom sover!

Så det DÅNAR rejält i dera rum!

HEhe stänger aldrig av den heller står jämt å tankar på natten!

Känns bra att jag inte e den ända som har lätt väckta päron

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goga_fett
här har ni min rigg. klaga inte på chassiet har inte råd att köpa nytt nu..

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/vchgjkvyne4tb...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/fgsjkahfckajb...

Bilden på en bil som du har till vänster om datorn, var har du fått tag på den?

Nice rigg

Visa signatur

Jo nog är vi loosers allt jämfört med den 15-åriga eliten på detta forum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Coltrasten: Vart är alla dina sladdar? Mina är lite överallt :S

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/DSC01942.JPG

Jag har gjort hål under moderkortet och dragit sladdarna den vägen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dark_street
Bilden på en bil som du har till vänster om datorn, var har du fått tag på den?

Nice rigg

tror det var elmia mässan. fanns väldigt många olika motiv.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem