Jag mejlade mecenat och frågade om uppdateringar av datorerna!

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämt mig iallafall, det blir Dell X1, så när Dell dyker upp på mecenats sida igen så beställer jag!!!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en x41 men det skulle ta ett tag innan den kommer för det inte fanns någon i lager :S

Permalänk
Medlem

jobbigt o vänta... man vill ju ha den direkt

Permalänk
Medlem

gav dem dig några tider på ett ungefär hur lång väntetiden va..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
gav dem dig några tider på ett ungefär hur lång väntetiden va..??

Jag mailade tidigare idag och frågade. Så jag får se imorron när jag kommer till skolan och kan kolla skol-mailen.

Permalänk
Medlem

kommer du inte åt din skol-mail hemifrån..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

.di ska du slå till på X41?

Edit: Någon som vet när Dell dyker upp på mecenats sida igen?

Permalänk
Medlem

Hade en x40 förut. klockren dator förutom att den inte har tv-out

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
kommer du inte åt din skol-mail hemifrån..??

Det kanske finns en anledning till att han behöver köpa en dator?

Permalänk
Medlem

Har ni lagt märke till att de tagit bort Dell's (värdelösa) erbjudande ifrån CSN nu?
http://www.mecenat.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_natio...

Kanske kommer ett mer acceptabelt paket?

*håller tummarna*

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.

Permalänk
Medlem

Ja det var någon lite längre upp i denna tråden som hade ringt mecenat om Dells försvinnande och dom sa att Dell skulle ändra rabatterna till en viss % för alla datorer. Det skulle komma upp denna veckan tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
kommer du inte åt din skol-mail hemifrån..??

Nope, skolan delar nätverk med ett stort företag. Säkert som fan.

Datorn ska komma den 25:e enligt dustin.

Permalänk
Medlem

OJ den 25:e, det tyckte jag var lång tid. Fast ierförsej det är väl många som gjorde en beställning samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
OJ den 25:e, det tyckte jag var lång tid. Fast ierförsej det är väl många som gjorde en beställning samtidigt.

Eller så hade dom inga i lager....;)

Permalänk
Medlem

Jag mejlade mecenat och frågade när Dell dyker upp igen och dom svarade att det skulle komma tillbaka idag... Så idag ska jag beställa dator wihoo

Permalänk
Medlem

Wow, 5 % hos Dell.

Permalänk
Medlem

Var har du fått 5 % ifrån? För det står inget på mecenats sida än...

Permalänk
Medlem

Nu har dom visst tagit bort det.
Stog att det var 5% rabatt på alla Dells datorer senast jag kollade.

Permalänk
Medlem

jaha okej... man kan ju hoppas att dom insåg hur snålt det var

Permalänk
Medlem

Jo, jag hann med att se 5 % också. Upp mot 10 kan man väl tycka vore rimligare.

Permalänk
Medlem

klarar x41 av att boota från usb?

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
.di ska du slå till på X41?

jepp.. tror det blir en X41 för min del..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Reiman
klarar x41 av att boota från usb? [/QUOTE
Inga som helst problem.

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Innan lutade det mest åt Dell X1 för min del, men nu när Dell bara klyddar en massa med sin rabatt på mecenat, så börjar jag mer och mer bli sugen på X41. Man får trots allt ett mkt bra pris på den datorn...

Permalänk
Medlem

Ja, defentivt. Jag hade köpt en x41 om jag inte köpt en en XPS. Kanske lite dumt gjort, men vafan.. någon gång måste ju vara den första.

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Innan lutade det mest åt Dell X1 för min del, men nu när Dell bara klyddar en massa med sin rabatt på mecenat, så börjar jag mer och mer bli sugen på X41. Man får trots allt ett mkt bra pris på den datorn...

verkligen.. det är ju hela 21.6% rabatt och det är ju mycke.. men man ska ju inte styra sig helt blint efter rabatten och priset..

för min del så vill jag ha en bärbar datorn som inte ska vara jobbig att ta med sig.. oki datorer på <3kg är väl inte hela världen men vill typ inte ha tanken varje dag jag går till skolan.. orkar jag bära med mig datorn idag.. och en vikt på 1.3kg i väskan är ju inget som man tänker på att det är jobbig..
det som tilltalar mig mer hos TP X41 är att den är så råbust fick känna en då jag var nere i paris.. att den har en skärmlås som X1 saknar.. widescreen är inte riktig med grej och för min del så vill jag helst inte ha en blank skärm.. men som Salle_83 så är det ju hela en smaksak.. och det konstiga är att jag tycker faktis om designen på ThinkPad.. tycker om att den är svart.. och inte har något space:ig design..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Ja jag håller med om att det är en smaksak vad man vill ha. Men om man tycker lika bra om Dell X1 och Ibm X41, så kan ju priset avgöra. Om Dell kör på sina 5% som dom hade uppe på sidan en stund häromdage, så blir Dell X1 dyrare än X41 med likvärdig specifikation. Jag har inte känt på någon av dom i verkligeheten, men kan tänka mig att X41 är lite mer välbyggd. Tycker X41 har en hel del bra funktioner som skulle vara roliga att ha, exempelvis fingeravtrycksläsaren, lampan på keybordet, styrpinnen etc.

Man får ierförsej med sig en extern dvd-läsare av Dell, men personligen kommer jag bara använda den vid installation av t.ex norton antivirus och då hade man ju kunnat göra det över nätverk. Jag gillar widescreen och dom glansiga skärmarna, men man kan ju inte få allt. Man får tänka efter vad man kan klara sig utan helt enkelt. Det jag är mest orolig för när det gäller X1 är värmen. Jag undrar om den bara märks om man pressar datorn mycket eller om den dyker upp varje gång efter 1 h.

Permalänk
Medlem

Det var bara 5% på dell.. värdelöst..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
[B[massa annan text] ...och det konstiga är att jag tycker faktis om designen på ThinkPad.. tycker om att den är svart.. och inte har något space:ig design.. [/B]

Thinkpadsen är snygga. Inget krimskrams, stilrena småkraftpaket.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Thinkpadsen är snygga. Inget krimskrams, stilrena småkraftpaket.

Men de saknar win-tangenten. win+r, win+e, win+d använder jag konstant.

För mig blir det en ibook eller powerbook, där kan jag inte gnälla på att det inte finns någon win-tangent för där ger den mig inte speciellt mycket