Permalänk
Medlem

memtest86

hur länge ska man köra memtest för att vara helt säker på att minnena är 100% friska?`

körde det över natten, 11 timmar 36 minuter, stop fortfarande Error 0 så det låter ju bra i alla fall

ska man ändra några inställningar för att få ut så mycket som möjligt av testet? jag ändrade inget jag bara startade det som det va.

mvh

Permalänk
Medlem

duger helt klart!

Själv kör jag 2 loopar i memtest. Sen så kör jag prime i 20 h för att kolla om skiten är helt stabilt.. Det har funka hur bra som helst för mig i alla fall. Så jag kan inte tänka mig att du ska ha några problem med dina minnen i alla fall .

Mvh Frenell

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Medlem

ok låter ju bra

Permalänk
Medlem

Sedan ska man ju inte vara helt säker på att minnena fixar samma fsb i OS som i memtest......för mig "dippar" det hela 10-15fsb!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vega
Sedan ska man ju inte vara helt säker på att minnena fixar samma fsb i OS som i memtest......för mig "dippar" det hela 10-15fsb!!!

Säker på att det är just minnet som stoppar dig i operativet då?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |