Permalänk

Man måste (jag fick) formatera minneskortet innan alla mappar kom fram.
Formateringen kan man göra via PSP i menyn någonstanns.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

Sådär, nu är allt ordnat. Tack för hjälpen.

BTW, shit va bra PSP funkar som MP3-spelare! Grymt ljud och mycket smidig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
RaPiZ PSP Video Converter kan man välja en massa olika inställningar på vilken kvalitet ens mp4 filer ska bli.

funka inte att köra efter att jag hade installerate det..

någon som vet nåt annat bra program att förminska mp4 filer ?

går det att göra det med psp video 9 ?

Permalänk
Medlem

Ahhh, Battlefield Double Dash!! på min PSP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
funka inte att köra efter att jag hade installerate det..

någon som vet nåt annat bra program att förminska mp4 filer ?

går det att göra det med psp video 9 ?

Du kan inte bara mgaiskt förminska filerna, utan du måste komprimera om dem och det kan du göra med bla PSP Video 9. Förövrigt så florerar det nu en video där Firmware nergraderingen visas och det fungerar tom på en V 2.0 PSP, så ni som har uppgraderat behöver inte misströsta längre.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Du kan inte bara mgaiskt förminska filerna, utan du måste komprimera om dem och det kan du göra med bla PSP Video 9. Förövrigt så florerar det nu en video där Firmware nergraderingen visas och det fungerar tom på en V 2.0 PSP, så ni som har uppgraderat behöver inte misströsta längre.

skulle du kunna vara snäll att beskriva hur man gör för att komprimera med video 9 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockasin
Ahhh, Battlefield Double Dash!! på min PSP.

Haha, det måste jag också fixa!

Vad kör du med för bitrate på ljudet i PSP Video 9 förresten? (Kolla Setup och sen Profiles) Ljudet släpar efter lite för mig...tror det har med å göra att jag kör på för låg/hög bitrate..

Permalänk
Medlem

Ok, va jag ser nu har jag 128 kbps

Permalänk

Jag testade att spela upp min frag-film som jag gjort i FEAR nyss på min PSP. Det gick bra ett tag, men efter 1 minut ungefär så blev skärmen helt svart och det enda man såg var stop-symbolen längst ner till vänster. Allt låste sig helt, så det enda jag kunde göra för att starta om var att dra ur batteriet. WTF!? O_o

Permalänk
Medlem

Ja, så var det för mig med på nåt sätt, men jag startade om PSP:n bara. Tog bort en överflödig mapp sen funkade det.

Permalänk
Medlem

Om jag ska kunna gå in på internet och spela online med min psp är det en accesspoint jag ska köpa då tex den här http://www.webhallen.com/prod.php?id=23579
jag vill självklart också kunna använda min bärbara dator trådlöst men då måste jag vell köpa en sådan här http://www.webhallen.com/prod.php?id=16685

har jag rätt ? är det dom grejerna jag måste ha för att kunna spela trådlöst online med min psp och med min dator ?

Permalänk
Medlem

Vill bara tippsa att Memmory sticken bliir snabbare om man formaterar den i windows vet inte varför.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
Om jag ska kunna gå in på internet och spela online med min psp är det en accesspoint jag ska köpa då tex den här http://www.webhallen.com/prod.php?id=23579
jag vill självklart också kunna använda min bärbara dator trådlöst men då måste jag vell köpa en sådan här http://www.webhallen.com/prod.php?id=16685

har jag rätt ? är det dom grejerna jag måste ha för att kunna spela trådlöst online med min psp och med min dator ?

Stämmer bra det...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Sony’s new PSP console has sold an estimated 185,000 total market hardware units in its launch week, outdoing Nintendo’s DS (87,000 units at launch) to become the most successful UK console launch ever. 24 games were available at launch, the largest for any console, with 20 entering the All Formats Top 40 and 9 games breaking into the Top 10. Games were priced at £34.99 with the console itself retailing at £179.

Sony PSP takes over the All Formats chart this week with the biggest software launch for any console. 20 out of the 24 PSP launch titles enter the All Formats Top 40 with Sony’s ‘Ridge Racer’ (PSP) topping the list, knocking Codemasters’ ‘Brian Lara International Cricket 2005’ (PS2/XB/PC) down to No2 and becoming not only the fastest selling PSP game but also the fastest selling Ridge Racer game across any format. 1 in 5 people who bought a PSP game bought ‘Ridge Racer’, but it was over 6 years ago since a Ridge Racer title reached number 1 in the All Formats chart with Ridge Racer Type 4 (PS1) back in week 17 1999. ‘Brian Lara International Cricket 2005’ is the only non-PSP game in the Top 10 with PSP games filling all the remaining Top 10 positions and Sony claiming the top 2 PSP games with ‘Wipeout Pure’ (PSP) entering the All Formats Chart at No3. Sega’s ‘Virtua Tennis’ and Konami’s ‘Metal Gear Ac!d’ debut at No4 and No5 respectively, holding off EA’s big PSP release ‘Need for Speed: Underground Rivals’ which is a new entry at No6. The most popular type of PSP game is racing with 5 racing games in the Top 10 PSP chart, including ‘Toca Race Driver 2’ at No6 and ‘Midnight Club 3: Dub Edition’ at No7, while out of the 24 PSP games released, 5 are new IP. Non-PSP new releases are eclipsed by the dominance of Sony’s new console with Novalogic’s ‘Delta Force: Black Hawk Down’ (new this week on XB and PS2) debuting at No1 in the Xbox Chart, but only reaching No15 in the All Formats Top 40. Microsoft’s new RPG ‘Dungeon Siege II’ also suffers the same fate, reaching No1 in the PC Full Price Entertainment Chart, but only No33 in an All Formats Top 40 where half of the games are new PSP titles.

psp verkar ha lyckats bra i england iaf

Permalänk

vad håller posten på med egentligen...igår stog det på orderhistoriken att det hade skickats från stockholm,kommigt upp till ånge och hade anlänt i sundsvall.
nu under hela dagen så har inte orderhistoriken funkat,men nu funkar det helt plötsligt och det såtr nu att paketet ligger nere i stockholm fortfarande:confused: .
får jag det inte imorn så ska jag fan ringa:(
längtar ju så.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
http://img222.imageshack.us/img222/6029/untitled1ba.jpg

psp verkar ha lyckats bra i england iaf

Källa?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joul
Såg nya screenshots från GTA till PSP skapligt fint blire har för mig det skulle släppas nån gång i oktober.

Vart

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

kolla gtapsp.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
kolla gtapsp.net

Tackar, såg bilderna och det såg lagom fult ut :/ men det blir säkert mycket känsla i det.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
Om jag ska kunna gå in på internet och spela online med min psp är det en accesspoint jag ska köpa då tex den här http://www.webhallen.com/prod.php?id=23579
jag vill självklart också kunna använda min bärbara dator trådlöst men då måste jag vell köpa en sådan här http://www.webhallen.com/prod.php?id=16685

har jag rätt ? är det dom grejerna jag måste ha för att kunna spela trådlöst online med min psp och med min dator ?

Stämmer bra det

Permalänk
Medlem

Team Wab har släppt ett klipp där de visar nedgraderingen! Det verkar öven som om man kan nedgradera från 2.0!
http://www.pspupdates.com/2005/09/wab-psp-dev-downgrader-vide...

fake eller inte?

Permalänk
Medlem

wow isf!!!

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)

Permalänk

såg inte ett skit av vad han gjorde i filmen=/,,,men om dom har lyckats göra så man kan nergradera till 1.50 så vore det ju inte helt fel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Grejen är att om man kan nedgradera från 2.0, betyder det att de har fått ett homebrew-program att fungera med 2.0. Varför inte då göra det möjligt att få andra homebrew-program att fungera med 2.0? Det återstår att se om det kommer att fungera eller inte. Känns inte som om det är många dagar kvar tills vi får testa en fungerande nedgraderare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Grejen är att om man kan nedgradera från 2.0, betyder det att de har fått ett homebrew-program att fungera med 2.0. Varför inte då göra det möjligt att få andra homebrew-program att fungera med 2.0? Det återstår att se om det kommer att fungera eller inte. Känns inte som om det är många dagar kvar tills vi får testa en fungerande nedgraderare.

Det de verkar ha lyckats med är inte att köra homebrewprogram på 2.0 utan att köra en modifierad uppdatering. Själv litar jag inte på den där videon. Det var alldeles för dålig kvalitet för att bevisa något.

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Källa?

här och här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Grejen är att om man kan nedgradera från 2.0, betyder det att de har fått ett homebrew-program att fungera med 2.0. Varför inte då göra det möjligt att få andra homebrew-program att fungera med 2.0? Det återstår att se om det kommer att fungera eller inte. Känns inte som om det är många dagar kvar tills vi får testa en fungerande nedgraderare.

Jag tippar på att de har gjort ett "skal" runt själva uppdateringsprogrammet som är Sony´s properitära och som fungerar på alla versioner. Hade det vart så väl så att homebrew program fungerade hade de utan tvekan visat upp det istället för att spendera en massa tid på att välja musik och göra ett gulligt intro.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

super noob fråga: va kan man göra med 1.5 som man inte kan göra med 2.0 ?

icq maxi i malmö å löddeköpinge säljer ut eländet för 1995:- slååå till

Visa signatur

Andreas

Permalänk
Medlem

på 1.5 kan du köra homebrew program, emulators...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F-Ray
Det de verkar ha lyckats med är inte att köra homebrewprogram på 2.0 utan att köra en modifierad uppdatering. Själv litar jag inte på den där videon. Det var alldeles för dålig kvalitet för att bevisa något.

Jo videon såg lite skum ut, samtidigt som det stod 1.52 i slutet. =/
Men denna nedgradering är ett samarbete med PSP-DEV (som hittade kxploit), vilket gör videon mer troligtvärdig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag tippar på att de har gjort ett "skal" runt själva uppdateringsprogrammet som är Sony´s properitära och som fungerar på alla versioner. Hade det vart så väl så att homebrew program fungerade hade de utan tvekan visat upp det istället för att spendera en massa tid på att välja musik och göra ett gulligt intro.

Jo det är nog så det fungerar. Hoppas det kommer ut snart!