Söker en bra laptopryggsäck till en 15,4"

Permalänk
Medlem

Söker en bra laptopryggsäck till en 15,4"

Det är ju total terror att hitta en vettig funktionell ryggsäck till den bärbara, var inne på SIBA, El-giganten och Computer City på Kungsgatan igår. Och de hade knappt något att titta på, är intresserad av en ryggsäck som rymmer både datorn (en 15,4") och kurslitteratur o lite smått och gott. Alltså en rymlig väska, helst med sådana funktioner att det går att sätta ett litet hänglås på dragkedjan och att den inte läcker igenom för minsta regnskur. Prislappen får närma sig runt 1000:-.

Har funderat på ett tight fodral + en ny lite större "vanlig" ryggsäck, men det verkar mer bekvämt att ha ett dedikerat laptopfack i väskan.

Har funderat lite på Targus Sport Deluxe, men inte lyckats se den i verkligheten. Kan ju inte gärna beställa innan jag ens provat den med min egen dator.

Någon som kan rekommendera någon vettig affär där man kan klämma/känna på kvalitets väskor? Eller personliga erfarenheter angående laptopryggsäckar.

Permalänk
Medlem

Dustinhome har en hel del ryggor.

Permalänk
Medlem

Jepp, har kollat där men det är väldigt svårt att få någon bra koll på den verkliga storleken på ryggsäcken. Normalt så anges ju alltid t.ex. antal liter men det verkar vara ovanligt när det gäller laptopväskor.

Det är därför jag söker någon butik där man kan se väskorna i verkligheten, och där man kan prova med sin egna dator.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Targus-väska till en microshop nära mig så jag kunde klämma och känna, vilket var tur, bestämde mig för att jag inte ville ha den då!
Prova kontakta de ifall du har någon butik nära dig!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Någon sådan butik har jag inte direkt i närheten

Vilken Targus väska klämde du på?

Permalänk
Medlem

Det var en sådan:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303096&cks=PRL

Det som inte kändes bra var att det inte gick lägga "platt" för att sedan öppna utan dragkedjan gick bara halvägs runt istället för 3/4-delar runt, iaf där datorn skulle ner!(Sen kändes den faktiskt lite plastig med...)

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

jag har ryggsäcken från onoff. och jag får plats med det mästa. skön är den å. har en acer 5024

Visa signatur

Tb 800 512 ecc ram 200 gb hdd
POWER BY MATROX
och en acer 5024 som är lite bättre;)

Permalänk
Medlem

wykz: Ok, vad heter den? Har du länk?

Det måste finnas massor av folk på forumet som har laptopväskor till sina små älsklingar, var inte blyga att berätta hur ni bär omkring på dem

Permalänk

Everest Flexible 30 är riktigt bra om man vill ha med sig mycket, maxstorlek på dator i den är 15,4" wide.

Permalänk
Medlem

Everest är det Stadiums egna märke du menar? Är den modellen speciellt för laptop?

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för en Crumpler Formal Lounge (tror den hette så). Tar en bärbar 15,4 ws och lite kamerautrustning (viktigt för mig) plus lite skolmaterial. Snygg är den också.

Tittade också på Crumplers Crisp eller vad den nu hette. Såg ut att vara en mycket kompetent väska! En messengerbag med trepunktslösning som avlastar axeln en aning!

Kanske är till någon hjälp

Visa signatur

Jocke är bäst, ingen protest

Permalänk
Medlem

Ifall du nu inte hunnit köpa den ännu så skulle jag vilja rekomendera en vanliga rygga med remma innuti (finns en hel del) från te.x en sportbutik. Det kör iaf jag med. Lättare att bli rånad om alla ser att man bär runt på en laptop.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk

Jag kör med min vanliga kisse CAT väska som jag använde i skolan. Datorn passar som handsken

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem

Jag har nu beställt en Targus Sport Deluxe Computer Backpack, får avrapportera när jag fått den och använt den lite. Men tack för alla svar/synpunkter.

Permalänk
Medlem

EleyT> Väntar ivrigt på kommentarer...

Någon/några som kan länka till sidor där det finns väskor....Så kan man ju samla de på ett ställe, syftar mest på 15.4"...

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk

Burton och Dakine har snygga ryggsäckar. www.dakine.com och www.burton.com

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk
Medlem

Bättre o köpa något skyddfodral och använda en vanlig väska. Så slipper man skrika råna mig ^^

Permalänk
Medlem

Vart köper man tunnare skyddsfodral till 15,4" WS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemar
Vart köper man tunnare skyddsfodral till 15,4" WS?

Vet inte riktigt, man vill ju har så bra passform som möjligt. På macoteket säljer de flera fina, men dessa är oftast specialanpassade till ibook/pb. Tur är väl att jag har beställt en ibook 12" med skräddarsytt tucano fodral

Permalänk
Medlem

Eftersom Webbhallen verkar ha fått konstiga problem sedan de flyttade till större lokaler så verkar det dröja innan jag kan berätta något om Targus Sport Deluxe Computer Backpack.

Jag la beställning via webben förra torsdagen på em, har kollat status varje dag sedan dess. Då stod det att leverantören hade ca 20-30 st och så har det gått lite upp och ned på antalet, kollade statusen på min beställning i morse då stod det Nästa leverans: 2005-10-03 (preliminärt)

Och när jag var där igår och köpte lite kablar sa killen i kassan att den skulle preliminärt komma under eftermiddagen?!

Permalänk
Medlem

Till er som vill ha ett skyddöverdrag så skulle jag defenitivt välja Dicota Perfectskin 15.4"

Finns på dessa ställen bla:

http://www.itbutikken.se/i/91154/1.htm
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311063&view=detailed

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)