Webbläsaromröstning, nu när Opera är gratis

Permalänk
Medlem

Tackar joppe en lite fråga till. När jag annvänder min vanliga irc. Så trycker jag på en länk där så öpnas den i Internet Explorer. Hur gör jag för att den ska öpna med Opera ?

Visa signatur

Soltek-k8t800pro, amd64-3500@2640mhz 1,5v, ati-r 9700, no-name pci 3200 1024mb

Permalänk
Medlem

Opera.

När Kanel är inne på att göra sina egna menyer kan jag visa några fler exempel:

(jag undrar ibland varför jag har "Open In" menyn där, har aldrig använt den)

Och sen en bild på webbläsarfönstret:

Och med verktygsfälten i visa-läget:

Jag gillar hur enkelt det är att anpassa saker i Opera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Vad är det du inte kan flytta? Exakt hur vill du ha det?

Vill ha adressfältet/standardknapparna under huvudmenyn (Arkiv, Redigera etc.), under adressfältet vill jag ha mitt bokmärkesfält, och under bokmärkesfältet vill jag ha flikarna, men jag kan inte flytta verktygsfälten, bara enskilda ikoner.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Vill ha adressfältet/standardknapparna under huvudmenyn (Arkiv, Redigera etc.), under adressfältet vill jag ha mitt bokmärkesfält, och under bokmärkesfältet vill jag ha flikarna, men jag kan inte flytta verktygsfälten, bara enskilda ikoner.

Testade Opera nu, inte heller jag får fart på flyttningen av dessa grejor. Oerhört störande!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken

Använd Main bar istället för Address bar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nypan_ny
Tackar joppe en lite fråga till. När jag annvänder min vanliga irc. Så trycker jag på en länk där så öpnas den i Internet Explorer. Hur gör jag för att den ska öpna med Opera ?

Någon som har samma problem ? vill ha det löst

Visa signatur

Soltek-k8t800pro, amd64-3500@2640mhz 1,5v, ati-r 9700, no-name pci 3200 1024mb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rocky Vanheden
Det vore bussigt Kanel för jag är speciellt intresserad av xxCode bitarna.

Nu har jag skickat upp en meny med enbart de extra xxCode-menyerna där -> http://sr1.mytempdir.com/170046

Lite instruktioner för användandet:
-Spara filen i mappen 'menu' som finns i Operaprofilmappen (se enkelt var profilen ligger genom Hjälpmenyn | Om Opera)

-Starta Opera. Gå till Prefs (Alt-P), fliken 'Avancerat', 'Toolbars' (tror det heter så?). Där borde nu menyn finnas att välja (glöm inte klicka 'Apply'). Klart!

Notera att menyn är på engelska, men det är enkelt att skriva om den genom att editera kanel.ini med exempelvis Anteckningar.

Permalänk
Medlem

@kanel: Tack för den. Men jag har litet lustigt problem.
När jag slänger in en ubb-vb-bb-kod så får jag detta inuti den.
[ b ]Submenu, "UBB-Code", UBBCode
Submenu, "vB-Code", vBcode Menu
Submenu, "BB-Code", BBCode[ / b ]

Vill ju egentligen enbart ha [ b ][ / b ].

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83

Hm, skumt. Jag sitter på jobbet nu, så jag kan inte testa själv. Antagligen blev det fel när jag extraherade ut de där sakerna ur min fulla menysetup här i morse...

Kör med den fulla setupen så länge, den ska funka! -> http://sr2.mytempdir.com/170236

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83

Menyn fungerar så att den klipper ut texten du markerar, och klistrar sedan in den mellan formateringen. Om du inte har markerat någon text kommer den bara klistra in det du har i clipboard därimellan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtok
Menyn fungerar så att den klipper ut texten du markerar, och klistrar sedan in den mellan formateringen. Om du inte har markerat någon text kommer den bara klistra in det du har i clipboard därimellan.

Just det, hade du det där mellan fet-taggarna i clipboard, lassekongo83?
Det är inte svårt att modda menyn så även det valet finns, utan att clipboardtext klistras in alltså.

Permalänk
Medlem

Ok, det var det som var problemet. ;p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Firefox nu och innan Opera blev gratis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel

Nu har jag skickat upp en meny med enbart de extra xxCode-menyerna där -> http://sr1.mytempdir.com/170046

Verkligen hyggligt Kanel!

Har hämtat både kanel.ini och kanel2.ini. Sitter på jobbet nu och får lämna feedback vid ett senare tillfälle.
Tack för instruktionerna, men editeringen lär inte bli några problem.

Rocky

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Har hämtat både kanel.ini och kanel2.ini. Sitter på jobbet nu och får lämna feedback vid ett senare tillfälle.

Rocky

Citat:

Rocky

Gah, en reva i Matrix. Ta skydd!

Till ämnet: Varsågod, det var så lite så.

Edit: Skönt, det dubbla inlägget försvann innan jag ens hann posta detta inlägg...

Permalänk
Medlem

Firefox. Spelar ingen som helst roll om Opera är gratis eller inte.

Permalänk
Medlem

Fortfarande firefox för hela slanten.
Aldrig mera IE nu när jag har skådat ljuset... okej, det där lät lite gay.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel

Gah, en reva i Matrix. Ta skydd!

Till ämnet: Varsågod, det var så lite så.

Edit: Skönt, det dubbla inlägget försvann innan jag ens hann posta detta inlägg...

He-he, jag tog bort dubbletten själv men den uppkom garanterat med enbart en exekvering.

Till ämnet: Röstade på Opera!

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Hedersmedlem

Upptäckte en väldigt nyttig sida med två trevliga program som ger enkel hantering av reklamblockering respektive ID-spoofing i Opera 8.

http://www.diplo.co.uk/design/operatools.php

Läs readme-filen ordentligt och notera att man måste ha .NET Framework v. 1.1 installerat.

Permalänk
Medlem

Opera för min del sen en tid tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag håller på att prova Opera nu och det lutar nog åt att jag behåller det. Strået vassare än Firefox på min slöa laptop.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?