Permalänk
Medlem

Val av 19" TFT skärm

Tjena på er alla. Var ett tag sen man var här på furumet.

Vet att det redan finns en hel del trådar angående ämnet (läst många av dem) men here goes.

Jo, det är så här att jag just nu sitter på en SyncMaster 957DF CRT 19" och den börjar bli kass(suddig bild etc) och därför tänkte jag mig en uppgradering.

Då e frågan om man ska ge sig på en TFT. ViewSonic VX924 19" TFT <-- lät lovande tills jag läste på toms sida att den skulle va lite halvkass när det gäller filmtittande. Det jag kommer använda den nya skärmen till är mycket filmtittande, spelande och webscrollande..

Så i stort sätt ska den va bra på allt. Vad är den stora skillnaden på CRT och TFT när det gäller prestanda/kvalitet? Vet inte så mycket om skärmar så det är därför jag vänder mig hit. Vill alltså ha en jävligt bra skärm under 5000 :-. Ni vet ju nu vad jag e ute efter så vore sjysst om någon kunde ge mig lite förslag av skärmar.

Tack på förhand.

Permalänk

Har själv en VX924, och jag hittar inga fel varken i spel eller vid filmtittande. Tycker att det är en j*vla bra skärm. Stor och skön, och att den är snygg hjälper ju också.

Rekommenderar den varmt!

Permalänk
Medlem

Jag hade satsat på en Samsung 193p+

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem

peter. Vad hade du för skärm innan?

Hoff, varför en Samsung 193p?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

okej.. hmmm. Kan inte bestämma mig för vilken skärm jag ska köpa. vill ju inte slänga ut en massa pengar på nått som sen visar sig inte va det man vill ha =/ Men nu får tiden så är det bara TFT som gäller eller? CRT är utdött bland gamers etc?

Permalänk
Medlem

Köpte en BenQ FP937s+ förra veckan, riktigt nöjd. Bra färger, bra ljus, bra uppdatering, bra pris. Jag gav 3433:- vilket i sammanhanget får ses som överkomligt. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Jo, den e säkert bra. Men jag tänker inte köpa en skärn från BenQ. Aldrig hört talas om dem faktiskt

Permalänk
Medlem

Sitter på en 193P+ själv, riktigt skön/bra bild enligt mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shadde
Jo, den e säkert bra. Men jag tänker inte köpa en skärn från BenQ. Aldrig hört talas om dem faktiskt

Det är ju ett ganska välkänt märke iofs

Permalänk

Inge fel på BenQ, valde själv en Hyundai L90D+, super nöjd en av dom bästa/den bästa 19 tummaren som finns...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

okej. Ah en polare fick precis hem Samsung 930BF 19" TFT Svart/Silver Analog&DVI 4ms. så ska dra till honom och kolla lite på den skärmen. Om jag tycker om den så blir nog en sån. Han verkar rätt nöjd iaf. Men jag e bra sugen på ViewSonic VX924 19" TFT fortfarande :PP