hur flyttar jag swap filer till en annan portition?

Permalänk
Medlem

hur flyttar jag swap filer till en annan portition?

tja...

hur kan jag flytta swap filer i windows till en annan portition, jag vill ha windows på C och swap filer på Tex: D:/

tacksam för svar

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Högerklicka på "Den här datorn", gå in på egenskaper >> advanced >> "performance - advanced" >> advanced >> Virtual Memory [change].

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Kontrollpanelen->System->Avancerat->Avancerat->Virtuellt Minne ->Ändra. På svenska.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

tackar...

jag har gjort så att jag tog bort swap i C:/ och la swap på D:/ istället nu.

är det allt jag behöver göra då?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Om Du vill ändra partition för att Du har ont om utrymme på C behöver Du inte göra mera. Prestandamässigt tjänar Du dock inget på det, då måste Du ha ytterligare en hårddisk.

Permalänk
Medlem

Tjänar man prestanda på att ha swapen på en annan HDD än systemet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladalf
Tjänar man prestanda på att ha swapen på en annan HDD än systemet?

Ja, rimligen gör man det.

Permalänk
Medlem

man tjänar på det om det är en annan fysisk hårddisk. men inte en annan partition, på samma fysiska hårddisk.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*